loader
Grupul Jidvei a mizat pe comunicare, investitii si inovatie in 2019

Grupul Jidvei a mizat pe comunicare, investitii si inovatie in 2019

Jidvei a sarbatorit anul acesta 20 de ani de la privatizarea companiei, evolutia si dezvoltarea companiei fiind posibile datorita curajului de a face lucrurile altfel

Anul acesta, Jidvei a sarbatorit 20 de ani de la privatizarea companiei. Pe parcursul intregului an, prin actiuni si demersuri de amploare, echipa Jidvei a celebrat  acesti 20 de ani in care evolutia si dezvoltarea companiei au fost posibile datorita curajului de a face lucrurile altfel, de a completa traditia cu beneficiile tehnicii moderne si, nu in ultimul rand, de a privi mereu spre viitor. Doua decenii marcate printr-o ampla campanie de comunicare care a inceput in primavara acestui an sub sloganul „Primul loc e doar primul pas”.

20 de ani de pasiune, efort si munca sustinuta, dublate de o viziune de business, indraznesc sa spun, curajoasa, in centrul careia s-au aflat si se vor afla mereu respectul pentru arta vinului si pentru pamantul din care vita-de-vie isi trage seva, respectul pentru oameni si pentru comunitate. Jidvei este astazi nu doar cel mai mare producator roman de vinuri, dar mai ales o mare familie care reuneste o echipa stabila de profesionisti dedicati, parteneri si colaboratori de traditie si, desigur, pe toti cei care iubesc vinurile noastre. De altfel, Jidvei este o afacere de familie in cel mai pur sens al cuvantului. Astazi, trei generatii ale familiei mele sunt implicate in conducerea companiei”, a spus Claudiu Necsulescu, presedintele Grupului Jidvei.

Recolta acestui an a fost generoasa atat din punctul de vedere al calitatii strugurilor, cat si in ceea ce priveste cantitatea acestora. In campania de recoltare din toamna care s-a desfasurat intre 9 septembrie si 17 octombrie 2019, au fost recoltate peste 30 milioane de kilograme de struguri din care Jidvei estimeaza obtinerea a peste 20 milioane de litri de vin. Strugurii de pe suprafata cultivata care se intinde pe 2.500 de hectare au fost recoltati manual cu ajutorul unei forte de munca impresionante, peste 800 de oameni, dar si mecanizat cu 13 combine, Grupul Jidvei detinand unul dintre cele mai mari si moderne parcuri de masini, cu un grad de mecanizare de aproximativ 90%. 

Ultimul cules al anului a avut loc la inceputul lunii decembrie, fiind recoltate 10 hectare de Traminer roz, special pastrate pentru producerea vinului de gheata, pentru care au fost mobilizati 420 de oameni. Activitatea acestora a inceput la primele ore ale diminetii, la temperaturi situate sub -8 grade Celsius si s-a incheiat in mai putin de patru ore.

Gratie investitiilor constante si a preocuparii permanente pentru imbunatatirea proceselor si tehnicilor de vinificare, calitatea vinurilor noastre a crescut an de an, iar in 2019, Jidvei a obtinut 105 medalii in cadrul unora dintre cele mai prestigioase competitii de profil din lume: 43 de medalii de aur, 36 de medalii de argint si 26 de medalii de bronz si mentiuni.

Totodata, 2019 a adus o incununare a eforturilor ultimilor ani prin vinurile Owner’s Choice Ana Sauvignon Blanc 2018 si Jidvei Feteasca Regala 2009, singurele vinuri din tara noastra distinse cu Marea Medalie de Aur la Concours Mondial de Bruxelles. Cu aceste distinctii extrem de importante, Jidvei a devenit primul producator roman de vinuri care obtine aceasta performanta deosebita in cadrul unuia dintre cele mai prestigioase si riguroase concursuri internationale.

Jidvei mizeaza pe inovatie si investitii in tehnologii moderne, iar in 2019 acestea au continuat cu modernizarea laboratorului de analize si control. Pornind de la conceptul sustenabilitatii si de la principiile ergonomice, laboratorul a fost dotat cu echipamente care permit conditii controlate de mediu, instrumente analitice care furnizeaza rezultate rapide pentru toate etapele procesului de productie si echipamente pentru evaluarea stabilitatii fizice si microbiologice a vinurilor.

Tot anul acesta, Jidvei a demarat modernizarea Cramei Balcaciu, un proiect extrem de important care a presupus achizitia unei coloane de distilare a vinului cu o capacitate de 40.000 l/24H, precum si automatizarea liniei de imbuteliere de 3.000 sticle/ora, extinderea capacitatii de stocare si de invechire a distilatelor – peste 2.000.000 l. O componenta majora a proiectului o reprezinta valorificarea reziduurilor obtinute in urma presarii strugurilor (biomasa) prin centrala de gazeificare – coloana de distilare foloseste aburul produs din peletii de corzi, asigurand intregul consum de energie termica si electrica pentru aceasta crama.

Intrucat Grupul Jidvei s-a angajat sa imbunatateasca continuu procesele de productie, sa reduca emisiile de carbon si sa pastreze resursele naturale, principalele obiective ale leadership-ului constau in strategii prietenoase cu natura: responsabilizarea sociala cu privire la importanta agriculturii durabile; restabilirea echilibrului natural prin sprijinirea diversitatii si limitarea interventiei chimice, gestionarea produselor secundare din viticultura (70% din materialul lemnos este tocat  si utilizat ca ingrasamant natural si sursa de humus, iar 30% ca sursa de energie), gestionarea durabila a apei (reducerea cantitatii de apa utilizata la tratamentele fitosanitare), adaptarea sectorului viticol la schimbarile climatice (infiintarea de plantatii cu soiuri rezistente la stres climatic).

Una dintre cele mai importante etape ale procesului de reimprospatare a identitatii vizuale care a avut loc anul acesta si care a coincis cu prima etapa a campaniei „Primul loc e doar primul pas” a fost integrarea noii arhitecturi a etichetelor de produs, care a presupus imbunatatirea si alinierea tuturor etichetelor gamelor existente. Au fost modificate conform noii grafici de arhitectura de eticheta si introduse in piata gamele Traditional, Grigorescu, Clasic, Vinars VSOP si Vinars VS, Nec Plus Ultra, Tezaur si Margaritar.

O schimbare majora in privinta designului etichetei, dar si a modului de inchidere a sticlei – prin introducerea dopurilor cu filet – a avut loc pentru gama Nec Plus Ultra. Aceasta schimbare a venit ca o consecinta fireasca a deciziei top managementului de a continua sa introduca elemente de inovatie in produsele sale, concomitent cu alinierea la tendintele globale ale pietei, raspunzand totodata asteptarilor si cerintelor unui public tanar, dinamic si extrem de activ.

In ceea ce priveste implicarea sociala si sprijinirea unor domenii precum educatia, cultura si sportul, din noiembrie 2019, Grupul Jidvei prin Asociatia Jidvei - Viitor prin Educatie este partener oficial al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman, urmand ca, in perioada urmatoare, Asociatia sa sustina activitatea C.O.S.R. in vederea pregatirii echipei Romaniei – Team Romania – pentru participarea la Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020.

Acesta este contextul in care Grupul Jidvei se apropie de finalul acestui an, pregatindu-se sa intampine 2020 cu multa incredere si optimism, dar mai ales cu obiective noi si ambitioase. 

Despre Jidvei

Grupul Jidvei (www.jidvei.ro), cel mai mare producator de vin din Romania, detine cea mai mare plantatie viticola din tara si din Europa cu proprietar unic, avand 2.500 de hectare de vita-de-vie si crame dotate cu cele mai performante echipamente, situate la Jidvei, Tauni, Blaj si Balcaciu, a caror capacitate de stocare impresionanta depaseste 35 de milioane de litri.

In zona DOC „TARNAVE” – sub denumirea JIDVEI, se produc unele dintre cele mai apreciate vinuri si spumante romanesti, calitatea acestora fiind confirmata an de an de medaliile obtinute la competitii internationale. Vinurile de Jidvei au fost distinse in ultimii 10 ani cu peste 500 de medalii in cadrul celor mai prestigioase concursuri de profil din lume.

Autori