loader
Microsoft - prima aniversare a GDPR, un an de progres in domeniul protectiei vietii private

Microsoft - prima aniversare a GDPR, un an de progres in domeniul protectiei vietii private

25 mai marcheaza un an de la intrarea in vigoare oficiala a Regulamentului General al Uniunii Europene privind protectia datelor.

GDPR este un cadru revolutionar in materie de confidentialitate care le permite locuitorilor din UE sa isi controleze informatiile personale, astfel incat sa ii ajute pe consumatori sa aiba incredere ca pot utiliza in mod liber si in siguranta tehnologii digitale in intreaga lume.

Companiile globale au demonstrat ca il pot adopta si au reusit sa implementeze noi sisteme pentru a garanta ca oamenii inteleg si isi pot controla datele personale. Regulamentul a inspirat o miscare globala pentru o reglementare mai solida a confidentialitatii, prin adoptarea de noi legi in Brazilia, China, India, Japonia, Coreea de Sud, Thailanda si in alte parti.”, mentioneaza Julie Brill, Corporate VP & Deputy General Counsel, Microsoft, in articolul publicat pe blogul Microsoft On the Issues.

Oamenii sunt incurajati sa-si gestioneze informatiile prin panoul de control Microsoft

La baza miscarii globale pentru modernizarea legilor privind confidentialitatea a stat noul mod in care oamenii inteleg dreptul la confidentialitate, intrucat tehnologia schimba modul in care acestia creeaza si impartasesc informatii. In intreaga lume, se asteapta tot mai mult ca tehnologia digitala sa ofere beneficii fara a pierde controlul asupra informatiilor personale. Din acest motiv, Microsoft a fost prima companie care a furnizat in GDPR drepturile de control al datelor catre clientii din intreaga lume, si nu doar in Europa.

Un an mai tarziu, numarul tot mai mare de persoane care folosesc panoul de control Microsoft pentru confidentialitate este un semn clar ca oamenii isi doresc sa detina controlul datelor. De cand a intrat in vigoare GDPR, peste 18 de milioane de oameni din intreaga lume au folosit acest instrument pentru a-si gestiona informatiile personale. Cel mai inalt nivel de implicare, atat pe cap de locuitor, cat si in cifre absolute, continua sa vina din Statele Unite, unde aproximativ 6,7 milioane de persoane au folosit panoul de control pentru confidentialitate. Locuitorii tarilor europene care se afla sub incidenta GDPR reprezinta, de asemenea, un procent semnificativ de persoane care au vizitat panoul de control privind confidentialitatea - pana in prezent, mai mult de 4 milioane de clienti din UE s-au conectat pentru a-si gestiona datele. Japonia se situeaza pe locul al doilea in utilizarea panoului de control pentru confidentialitate, iar Canada pe locul al cincilea. Alte tari din top 10 au inclus Brazilia, China, Mexic si Australia.

Transformarea culturii si promovarea confidentialitatii in intreaga economie digitala

Pentru a creste importanta confidentialitatii si pentru a o integra in sistemele lor operationale, companii ca Microsoft, care au adeat la normele GDPR, au suferit o schimbare culturala profunda, care incepe la nivel executiv si implica intreaga organizatie. In cadrul Microsoft, responsabilitatea de a proteja confidentialitatea clientilor este punctul de plecare pentru fiecare activitate, iar angajamentul pentru un control si o abilitare mai mare a utilizatorilor este mai puternic decat oricand.

Rezultatele acestei transformari culturale pot fi observate in produsele si serviciile companiei. De exemplu, luna trecuta au fost anuntate noi etape pentru cresterea transparentei cu privire la datele colectate atunci cand utilizatorii folosesc produsele Microsoft, pentru a le oferi un control mai mare asupra modului in care acestea sunt utilizate. Noile etape includ descrierea datelor colectate folosind termeni clari si usor de inteles si facilitarea controlului de catre utilizatori asupra informatiilor lor personale. Pentru a spori transparenta, a fost introdus un nou raport bianual despre procedurile de colectare a datelor.

De asemenea, Microsoft pune la dispozitia clientilor instrumente prin care le ofera sprijin pentru a respecta propriile obligatii de confidentialitate in acord cu normele si prevederile GDPR. Pentru ca dezvoltatorii de jocuri sa respecte GDPR cu mai multa usurinta, au fost dezvoltate instrumente care sa le permita jucatorilor sa vizualizeze sau sa stearga datele stocate despre ei. Sunt disponibile functii care imbunatatesc modul in care companiile securizeaza date cu caracter personal si protejeaza confidentialitatea angajatilor si clientilor lor.

Pentru a ajuta companiile sa protejeze informatiile cu caracter personal de pe dispozitivele mobile, Microsoft a anuntat o serie de capabilitati avansate de confidentialitate si securitate, care le permit administratorilor IT ai companiilor sa aplice mai bine politicile de protectie privind confidentialitatea si securitatea.

In aprilie, au fost lansate noi instrumente de confidentialitate pentru Office365 ProPlus, care ofera un control mai mare asupra datelor de diagnosticare trimise la Microsoft si asupra functiilor optionale bazate pe cloud in Office, care imbunatatesc functionalitatea.

Un cadru pentru noile legi privind interoperabilitate in intreaga lume

Este esential ca legile privind confidentialitatea sa fie interoperabile, astfel incat datele sa poata circula eficient peste granitele nationale. Interoperabilitatea va ajuta companiile mai mici sa inoveze prin reducerea costurilor si a complexitatii conformitatii, asigurandu-se ca acestea nu trebuie sa indeplineasca cerinte diferite si chiar contradictorii si oferindu-le totodata cea mai puternica protectie.

De la intrarea in vigoare, GDPR a fost un catalizator important pentru progres in domeniul protectiei confidentialitatii. Tarile din intreaga lume au implementat noi legi care reflecta noua intelegere pe care o au oamenii in materie de confidentialitate in epoca noastra digitala. Unele companii au mai mult succes in gestionarea datelor personale sensibile si au furnizat noi instrumente care faciliteaza gestionarea si controlul informatiilor personale de catre oameni.

 

Autori

foto
MICROSOFT ROMANIA SRL