loader

Lansarea studiului EY Romania - 'Generatiile urbane si prioritatile lor'

Andreea Mihnea, EY: Ce provocari aduce transferul pozitiilor de conducere catre generatiile mai tinere in Romania?

Schimbarile rapide care au loc in intreaga lume au evidentiat tot mai clar provocarile de pe piata fortei de munca, dar si diferentele de abordare intre diversele generatii care sunt in prezent active pe aceasta piata.

 

Pentru a identifica aceste transformari, EY a derulat un studiu la nivel global, in randurile unui numar de aproximativ 9.700 de angajati cu norma intreaga din companii de dimensiuni diferite din SUA, Germania, Japonia, China, Mexic, Brazilia, India si Marea Britanie.


Intrucat o serie din tendintele identificate la nivel global sunt vizibile si local, EY Romania a aplicat pentru prima data aceasta metodologie pentru a analiza modul in care generatiile urbane din Romania gestioneaza echilibrul intre viata personala si cea profesionala.


„Studiul global ne-a relevat fenomene pe care le resimtim si noi la nivel local, insa contextul este usor diferit. Per total, avem reprezentate in Romania cele trei generatii principale prezente pe piata muncii la nivel global – Boomers, generatia X si generatia Y - insa evolutia lor si dinamica inter-generationala a fost influentata de fenomene socio-economice diferite.
Am decis de aceea sa aplicam metodologia globala la nivel local si sa realizam o analiza specifica mediului urban romanesc, pentru a identifica provocarile cu care se confrunta angajatii de diferite varste din Romania, in contextul in care, in prezent, pozitiile manageriale se transfera catre generatiile mai tinere.


Analiza noastra a vizat in mod special angajatii romani care au pana in 34 de ani , care se confrunta cu o “furtuna perfecta” provocata de cresterea dramatica a responsabilitatilor individuale odata cu ocuparea unor functii manageriale, simultan cu transformarea lor in parinti. Avand in vedere ca acesti tineri sunt supusi unor presiuni tot mai mari, studiul a urmarit sa evidentieze ce isi doresc angajatii de la un loc de munca si de ce renunta la el, de ce raman acolo si cum difera aceste motivatii in functie de generatie.


Am dorit de asemenea sa aflam care sunt provocarile cu care se confrunta cele trei generatii in functie de industria in care lucreaza, iar concluziile pe care le-am obtinut sunt absolut unice pentru piata fortei de munca din Romania, intrucat nu am avut pana acum informatii de acest fel la nivel local.


Nu in ultimul rand, am dorit sa intelegem cum coreleaza tendintele specifice generatiilor din Romania cu tendintele din celelalte tari analizate de EY la nivel global. Daca unele din rezultatele pe care le-am obtinut sunt predictibile, altele insa sunt cu adevarat surprinzatoare. Cred, de aceea, ca studiul nostru invita toti liderii de companii si managerii de resurse umane sa reflecteze asupra strategiei prin care vor reusi sa atraga si sa pastreze capitalul uman de care au nevoie pentru ca afacerile lor sa fie relevante si maine”, explica Andreea Mihnea, Director Resurse Umane, EY Romania.


Studiul „Generatiile urbane si prioritatile lor” a fost derulat de EY Romania cu sprijinul Catalyst Solutions si are la baza un chestionar online aplicat in perioada 21 decembrie 2015 – 20 ianuarie 2016, pe un esantion de 2.562 de respondenti romani din mediul urban.

 

Rezultatele studiului vor fi lansate pe 9 martie, in cadrul unei conferinte care va avea loc in Bucuresti, hotel Radisson Blu, sala Atlas 1, incepand cu ora 9.30, la care vor participa directorii de Resurse Umane ale unora dintre cele mai mari companii din Romania.
 

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL