loader
Living City 2021: Husqvarna a anuntat solutii si parteneriate noi la nivel mondial pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon cu 99% in domeniul ingrijirii spatiilor verzi

Living City 2021: Husqvarna a anuntat solutii si parteneriate noi la nivel mondial pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon cu 99% in domeniul ingrijirii spatiilor verzi

Daca se utilizeaza masini robotizate de tuns gazon Automower® de la Husqvarna, in locul masinilor de tuns diesel mari, se va obtine o reducere de 99,6% a emisiilor de carbon

In cadrul conferintei internationale organizata de catre Husqvarna anul acesta, Husqvarna Living City 2021, experti din intreaga lume s-au reunit pentru a discuta despre digitalizare si automatizare in intretinerea spatiilor verzi (terenuri de golf, fotbal si altele).

Cu aceasta ocazie, suedezii au anuntat parteneriate inovative cu North American GreenSight, GML Sport AB  si Centrul de cercetari NIBIO din Norvegia, in urma carora administratorii terenurilor sportive de mari dimensiuni vor avea disponibile tehnologiile si datele ce le vor permite utilizarea responsabila a resurselor naturale, reducerea amprentei de CO2 cu 99% in procesele de ingrijire a acestora, concomitent cu reducerea costurilor de intretinere. Toate acestea utilizand solutii robotizate de mare performanta echipate cu acumulatori, limite virtuale pentru delimitarea spatiilor de lucru, controlul de la distanta al flotei de utilaje, drone pentru culegerea datelor si rezultatele cercetarilor privind calitatea gazonului obtinut folosind masinile automate Husqvarna Automower®.

Husqvarna, parteneriat cu GreenSight

Cum functioneaza? GreenSight, companie specializata in colectarea de date privind calitatea si starea gazonului sportiv, va masura date de pe teren cu ajutorul dronelor pilotate de la distanta, monitorizand permanent starea gazonului si identificand potentialele sale deteriorari inainte ca acestea sa devina acute. Informatiile colectate permit astfel aplicarea localizata a celor mai eficiente metode pentru imbunatatirea peluzelor. Folosind aceasta tehnica, GreenSight, de pilda, a imbunatatit considerabil gestionarea sistemului de irigatii pentru terenul de golf Meadow Club, din SUA – unde astazi suprafetele sunt cu 28% mai bine irigate, reducand in acelasi timp consumul de apa cu 10% pe acru (4047 metri patrati). Totodata, emisiile de CO2 generate de utilajele folosite pentru irigare si tundere au scazut cu 5.5 tone metrice multumita programului diferentiat de irigare, adaptat necesitatilor fiecarei parcele de gazon.

Stephen Ohlson, vicepresedinte GreenSight, a explicat ca serviciile lor „ofera informatii valoroase privind sanatatea plantelor sau umiditatea solului. Mai precis, ajuta la detectarea cu usurinta a variatiilor de temperatura ale solului, identificand rapid zonele cu risc potential de seceta. Si, daca veti adauga la aceasta utilizarea masini robotizate de tuns gazon Automower® de la Husqvarna, in locul masinilor de tuns diesel mari, veti obtine o reducere de 99,6% a emisiilor de carbon. Adica echivalentul eliminarii a 11 vehicule din circulatie - doar pentru 1 singur teren de golf ”, a spus el in cadrul evenimentului.

Husqvarna a semnat un parteneriat cu GML Sport AB

De asemenea, parteneriatul semnat de Husqvarna cu GML Sport AB, companie specializata in constructia si intretinerea terenurilor sportive a demonstrat ca solutiile robotizate pentru tunderea gazonului de pe terenurile sportive deschid noi perspective si noi tipuri de afaceri. Prin acest parteneriat Husqvarna si-a propus sa inoveze solutii robotizate pentru a creste productivitatea si a imbunatati calitatea gazoanelor de pe terenurile sportive.

Kristoffer Palmlund, CEO-ul GML Sport AB a explicat impactul pozitiv al tehnologiei robotice Husqvarna asupra provocarilor cu care se confrunta zilnic in ceea ce priveste tunderea gazonului sportiv. El a pus accent in special pe solutii legate de optimizarea costurilor, cresterea productivitatii, imbunatatirea calitatii gazonului si adaptarea la noile reglementari privind protectia mediului.

La randul sau, Olle Markusson, Directorul Produse Profesionale Robotizate de la Husqvarna, a prezentat noutatile platformei de pionierat Husqvarna CEORA pentru tundere automata a peluzelor de foarte mari dimensiuni la nivel profesional.

CEORA, o masina robotizata de tuns gazon inovatoare, dedicata suprafetelor foarte mari, cu emisii zero si zgomot redus, care va fi lansata in 2022, vine cu noi perspective pentru intretinerea terenurilor sportive, in contextul in care va gestiona terenuri cu gazon de pana la 50.000 mp. Echipata cu tehnologia avansata Husqvarna EPOS care foloseste limite virtuale in locul cablurilor fizice, pentru demarcarea zonelor de lucru ale masinilor robotizate de tuns gazon, CEORA ofera utilizatorului mai multa productivitate si flexibilitate remarcabila. „Mai mult decat o masina de tuns, CEORA este un adevarat ecosistem pentru a avea un gazon de calitate superioara”.

De asemenea, Olle Markusson a mentionat colaborarea pe care Husqvarna o mentine cu Universitatea din Pisa, care, printr-un studiu inceput in 2016, a oferit informatii utile cu privire la impactul masinilor robotizate Husqvarna Automower® asupra calitatii gazonului, afirmand ca utilizarea Husqvarna CEORA contribuie la imbunatatirea gazonului si la cresterea performantei in intretinerea acestuia.

Intitulata initial Silent City (Orasul tacut), conferinta anuala organizata de catre Husqvarna s-a desfasurat anterior la Antwerp, Belgia (2015), Stockholm, Suedia (2016), Edinburgh, Scotia (2017) si Hamburg, Germania (2018). In toamna anului 2019, conferinta a avut loc in Gothenburg, Suedia – si si-a schimbat numele din Silent City in Living City (Orasul viu).

Investitii de 166 milioane euro in 2020 in cercetare si dezvoltare

Anul trecut, grupul Husqvarna a investit circa 166 milioane de euro in cercetare si dezvoltare, dintre care mare parte a fost alocata dezvoltarii serviciilor digitale si produselor automatizate cu acumulatori.

Grupul Husqvarna are trei divizii cu marci de top pe intreg mapamondul. Mai precis, din totalul cifrei de afaceri Husqvarna inseamna 63%, Gardena 22%, in timp ce divizia Construction 14%, arata cel mai recent raport al companiei, dat publicitatii in luna martie 2021. Totodata, veniturile grupului provin 55% din Europa, 32% din America de Nord si 13% din restul lumii. „Anul 2020 a fost un an foarte bun pentru noi, in care ne-am consolidat pozitia de lider pe piata, ne-am atins obiectivele financiare. Cu toate ca a fost un an marcat de pandemia de Covid-19 si a adus provocari tuturor, sanatatea si siguranta angajatilor nostri a fost prioritatea noastra principala. Anul trecut, pandemia la nivel mondial si sezonul prelungit de gradinarit au avut ca efect o realocare a vanzarilor grupului intre trimestre, in special din cauza primei jumatati a anului cu un volum de vanzari mai mic decat ne obisnuise istoricul, totusi in al doilea semestru cifra de afaceri a depasit asteptarile noastre. Doua dintre diviziile noastre, Husqvarna si, in special, Gardena, au beneficiat in urma trendului de telemunca si carantina, ca efect al hotararilor legislative ale autoritatilor cu privire la pandemia de COVID-19, precum si de prelungirea sezonului de gradinarit. In cele mai multe cazuri, clientii au devenit mai interesati sau au descoperit interese noi in gradinarit. Drept urmare, putem observa o crestere a bazei de clienti pasionati de gradinarit.”, a declarat Henric Andersson, CEO-ul Grupului Husqvarna.

La nivel de grup, Husqvarna isi propune sa contribuie la un viitor sustenabil, mai bun si se angajeaza sa dezvolte produse si tehnologii care se aliniaza acestui proiect.

Pe plan local, piata utilajelor dedicate exploatarii lemnului si ingrijirii gradinilor, in care Husqvarna activeaza de aproape 30 de ani in Romania, s-a maturizat considerabil.  „Daca in domeniul silvic, utilajele noaste erau cunoscute si apreciate inca din anii ‘90, partea de gradina a fost pentru multi ani in umbra. Acest lucru s-a schimbat in special in ultimii cinci ani, unde am observat o crestere mare a interesului pentru utilajele dedicate ingrijirii spatiului verde”, spune Emil Tint, CEO-ul subsidiarei locale Husqvarna, un business de 22,2 milioane de euro in 2019.

In 2021, Husqvarna va investi la noi in tara in constructia unor magazine noi si in reamenajarea celor deja existente. Cat despre cele mai cautate produse Husqvarna pe piata din Romania, Emil Tint declara: „Pe fondul lipsei fortei de munca si cresterii apetitului pentru amenajarile spatiilor verzi, masinile de tuns robotizate, cat si utilajele cu acumulatori au avut o dezvoltare rapida in ultimii doi ani si cu siguranta aceasta crestere va continua accentuat si in urmatoarea perioada

Cu peste 330 de ani de inovatii si pasiune, Husqvarna furnizeaza profesionistilor utilaje pentru padure, parc si gradina. Compania ofera o gama larga si in continua dezvoltare de utilaje si accesorii, de la motoferastraie si masini de taiat cu disc, la masini robotizate pentru tuns gazonul.

Autori

foto
HUSQVARNA PADURE & GRADINA SRL