loader

Studiu EY: Utilizatorii din Romania folosesc dispozitive mobile peste tot, de la primele ore ale diminetii si le verifica de zeci de ori pe zi

62% dintre utilizatorii de smartphone folosesc acest dispozitiv mobil intre 2 si peste 6 ore / zi

Mobilitatea digitala si conectivitatea sunt tot mai importante in viata personala, dar si in mediul de afaceri, conform studiului ‘Utilizarea dispozitivelor mobile’, lansat de EY Romania astazi. Studiul analizeaza perceptiile utilizatorilor din Romania privind durata de folosire a acestora, continutul accesat, aplicatiile descarcate, sau beneficiile pe care le asociaza utilizarii dispozitivelor mobile non-computer (smartphone, tableta, telefon mobil, phableta, smartwatch, si bratara fitness).

 

Utilizatorii romani poarta peste tot dispozitivele mobile cu ei, le verifica frecvent si foarte des se intampla sa utilizeze mai multe dispozitive mobile in acelasi timp. Top 3 al celor mai utilizate dispozitive mobile in fiecare zi arata ca 62% dintre utilizatorii de smartphone, 23% dintre utilizatorii de telefon mobil si 18% dintre utilizatorii de tableta folosesc aceste dispozitive mobile intre 2 si peste 6 ore/zi.

 

Mai mult decat atat, doua treimi dintre respondenti spun ca, din momentul trezirii si pana se uita la dispozitivul mobil, trec sub 30 minute. Iar pentru 29% dintre respondenti se pare ca rutina diminetii incepe cu verificarea dispozitivului mobil inainte de micul dejun si uneori chiar inainte de spalatul pe fata.

 

Cresterea nevoii de fi conectat se reflecta nu numai in primul lucru pe care il fac utilizatorii dimineata, dar si in frecventa cu care se uita la dispozitivele mobile in timpul unei zile. 52% dintre respondenti spun ca se uita intre de 11 si 50 de ori in fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22% se uita intre 51 si peste 200 de ori in fiecare zi. Cea mai mare frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile – peste 200 de ori in 24 de ore – se constata la segmentul de varsta 25-35 de ani (41%). Urmatorul segment cu frecventa mare de utilizare este cel cuprins intre 45-55 de ani (26%).

 

„Convergenta digitala nu afecteaza iremediabil doar afacerile din economiile occidentale, ci are efect in toate industriile si in toate zonele geografice. Aceasta convergenta digitala intr-un ritm accelerat obliga si business-urile romanesti sa tina cont de modificarile pe care le aduce. Iata de ce ne-am propus sa desprindem un aspect din peisajul transformarilor digitale si sa exploram modul in care utilizarea dispozitivelor mobile schimba comportamentele utilizatorilor si determina numeroase industrii sa se adapteze la noile tendinte. Ne dorim, astfel, sa facilitam intelegerea acestor noi comportamente si sa ajutam afacerile in adaptarea la noile realitati”, declara Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.

 

Industriile care ofera respondentilor cea mai buna experienta de accesare a informatiei pe dispozitivul mobil sunt:
? media si divertisment (63% dintre respondenti)
? industria de servicii financiar-bancare (52%)
? tehnologie si IT (47%)
? telecomunicatii (36%)

 

Industriile precum constructii si imobiliare (8%), leasing si asigurari (4%) si petrol si gaze (3%) au de imbunatatit experienta de accesare a informatiei pe dispozitive mobile.

 

Studii globale estimeaza o crestere anuala a traficului video cu 55% pana in 2020, impulsionat de serviciile de streaming video si de includerea de tot mai mult continut video in spatiul de media si publicitar. Astfel, 37% dintre respondentii la sondaj vizioneaza 1-5 continuturi video/saptamana, 21% peste 15 continuturi video/saptamana, 19% vizioneaza intre 6 si 10 continuturi video, in timp ce doar 14% dintre respondenti nu vizioneaza nici un continut video pe saptamana.

 

Studiul EY scoate in evidenta si utilizarea unui numar mare de aplicatii, ceea ce se explica si prin categoriile diverse din care acestea fac parte: 66% dintre respondenti folosesc aplicatii din categoria business, 60% din categoria foto & video, cate 46% din categoria muzica si entertainment, cele mai coborate valori la utilizarea aplicatiilor le inregistreaza categoriile lifestyle (28%), health & fitness (25%) si sport (17%).

 

“Dispozitivele mobile au transformat semnificativ modul in care ne dorim sa interactionam cu informatia. Ele se afla alaturi de noi, in viata noastra, iar impactul pe care l-au produs deja asupra tuturor categoriilor de varsta este covarsitor. Felul in care avansul tehnologic si transformarea digitala pe care o parcurgem acum ne propun noi moduri in care sa relationam si sa accesam informatiile, schimba paradigma multor industrii, de la media si telecomunicatii, la servicii financiar-bancare si servicii medicale. Iar acesta este numai inceputul…”, concluzioneaza Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania.
 

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL