loader
Doar 3 din 10 companii folosesc social media pentru vanzari

Doar 3 din 10 companii folosesc social media pentru vanzari

Conform studiului „Like & Share 2017”, un studiu despre social media marketing in cadrul companiilor din Romania lansat azi de Valoria, eficienta marketingului in cadrul retelelor de socializare este recunoscuta de 80% dintre companii.

De asemenea, 63% dintre acestea spun ca social media reprezinta un canal eficient de creare a oportunitatilor de vanzare, dar numai 3 din 10 folosesc social media pentru vanzari.

 

Studiul Like & Share se inscrie in seria cercetarilor pe care le-am facut in ultimii ani pe acest subiect. Este un studiu de perceptie privind rolul pe care il are social media marketing in companiile din Romania. Chiar daca unghiurile de analiza s-au diversificat de-a lungul timpului, corelat cu dinamica social media, intrebarile esentiale au ramas. Din acest studiu aflam informatii despre cele mai utilizate platforme, proportia companiilor care au o strategie de promovare pe social media, de cat timp utilizeaza companiile social media, cu ce frecventa, in ce scop, care sunt beneficiile si bugetele alocate sau care este rolul social media in procesul de vanzare al companiilor, spune Elena Badea, Managing Partner Valoria, co-autoarea studiului.

 

Cele mai folosite platforme de social media

 

Social media este deja parte din mixul standard de marketing. Daca in urma cu patru ani, 22% dintre companii isi puneau intrebarea daca sa includa social media in planul lor de marketing, acum doar 5% au in continuare un anumit tip de rezistenta la aceasta abordare. Mai exact, 87% dintre companiile din Romania spun ca utilizeaza retelele sociale in marketing, iar 8% spun ca vor incepe sa le utilizeze in perioada urmatoare.  

 

Cele mai folosite platforme pentru social media marketing in Romania sunt: Facebook – 96%, LinkedIn – 70%, Youtube – 44%. Conform Social Media Examiner, pe primele trei locuri la nivel global se afla: Facebook – 93%, Twitter – 76% si LinedIn – 67%. Este de remarcat faptul ca atat Facebook, cat si LinkedIn au procente mai mari de utilizare in companiile din Romania decat la nivel global.

 

Platformele cele mai folosite de companiile din Romania pentru reclamele sponsorizate sunt: Facebook – 81%, Google – 50% si LinkedIn – 14%. Tot Social Media Examiner arata ca, la nivel global primele trei locuri sunt ocupate de: Facebook – 87%, Google – 39% si Twiter – 18%, urmat abia apoi de LinkedIn cu 17%.

 

Abordarea strategica a social media marketing

 

Doar 25% dintre respondenti spun ca au o strategie privind social media marketing la nivelul intregii companii, 51% spun ca au o astel de strategie la nivelul echipei de marketing, iar 4% au o strategie de social media marketing numai la nivelul echipei comerciale. in continuare, doua din 10 companii nu au nici un fel de startegie pentru social media marketing.

 

Conform rezultatelor cercetarii, cele mai multe companii folosesc social media marketing in Romania de 2-3 ani (25%), dar la nivel global, procentul cel mai mare este cel al companiilor care folosesc social media marketing de peste 5 ani (21%). Companiile care folosesc social media marketing de mai putin de un an este de 15% in Romania si de 20% la nivel global.

 

Bugete si activitati de social media marketing

 

37% dintre companiile din Romania au investit sub 1000 de euro in promovarea prin intermediul retelelor sociale in ultimul an, 25% au investit intre 1000 si 3000 de euro, 11% au investit intre 3000 si 5000 de euro, in timp ce 9% au investit intre 5000 si 10000 de euro pentru acelasi demers. Un procent de numai 13% dintre respondenti au afirmat ca au investit peste 10000 de euro in promovarea companiilor lor prin social media in ultimul an.

 

Cele mai multe companii (82%) ofera followerilor continut despre produsele si serviciile companiei, 66% dau informatii despre companie, iar 58% au continut despre campanii, promotii, vanzare directa sau indirecta. Ofertele de locuri de munca apar pe social media la doar 41% dintre companii. La nivel global, 41% dintre companii masoara randamentul investitiilor in social media, comparativ cu 59% in Romania.

 

Timpul alocat si frecventa postarilor in social media

 

Timpul saptamanal alocat pentru promovarea companiei in social media, constatam ca atat in Romania (59%) cat si la nivel global (36%), cele mai multe companii spun ca aloca maxim 1-5 ore pentru aceasta activitate. Totusi, la nivel global 21% dintre companii aloca 11-20 de ore, pe cand in Romania doar 7% aloca acest buget de timp, aceasta fiind cea de-a doua cea mai importanta diferenta dintre cele doua analize.

 

Rezultatele cercetarii arata ca 37% dintre companiile din Romania au postari zilnice pe canalele de social media, 31% o data la 2-3 zile, iar 27% au o postare pe saptamana. Corelat cu aceste rezultate, stim ca exista in continuare o provocare majora in companii legata de capacitatea de a genera continut pentru social media, ceea ce condus la scaderea cu 12% a procentului de companii cu postari zilnice in ultimii trei ani.

 

Beneficiile social media marketing

 

Daca la nivel global principalele trei beneficii aduse de social media marketing sunt: cresterea notorietatii companiei – 90%, cresterea expunerii pe piata – 89% si fidelizarea clientilor, in Romania primele doua locuri se pastreaza cu procente de 84% respectiv 57%, dar pe locul al treilea gasim generarea de oportunitati de vanzare cu 50%. Cea mai mare discrepanta este generata de faptul ca la nivel global 66% dintre companii au ca beneficiu generarea unei perspective asupra pietei cu ajutorul social media, dar in Romania numai 19% dintre companii au aceasta capacitate.

 

  

 

In conditiile in care social media devine cea mai importanta sursa de informare, acest studiu arata care este abordarea companiilor privind marketingul in acest mediu si cu ce rezultate. Informatiile despre companii au evoluat de la simple imagini cu logo-ul companiei si mesajul text care sa justifice scopul postarii la ceea ce in prezent vedem exprimat ca mesaj sub forma 360°video, live streams, continut vizual cat mai dinamic (realitatea augmentata). Deoarece informatia se consuma tot mai mult prin news feed in social media, este important sa urmarim cum vor evolua marketing-ul si comunicarea companiilor in acest mediu. Studiul Like & Share ofera instantaneul de care avem nevoie ca sa stim directia in care mergem”, spune Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.