loader
Studiu global EY: Pandemia accelereaza calendarul investitiilor in tehnologiile digitale pentru sectorul de petrol si gaze

Studiu global EY: Pandemia accelereaza calendarul investitiilor in tehnologiile digitale pentru sectorul de petrol si gaze

Pandemia a comprimat semnificativ calendarul de adoptare a tehnologiilor digitale de la un interval de cinci ani la o perioada de trei luni

  • Analiza datelor reprezinta una dintre principalele trei tendinte cu impact pozitiv asupra sectorului de petrol si gaze
  • Trei din cinci lucratori din sectorul de petrol si gaze au nevoie de recalificare sau perfectionare
  • Deficitul de abilitati ale fortei de munca afecteaza randamentul investitiilor, iar succesul companiilor in urmatorii trei ani va fi determinat de capacitatea de recalificare a personalului

90% dintre directorii executivi din sectorul de petrol si gaze considera ca investitiile in tehnologie si in forta de lucru sunt esentiale pentru a supravietui in actualele conditii de piata, potrivit studiului EY Oil and Gas Digital Transformation and the Workforce Survey 2020. Astfel, 58% dintre respondenti au declarat ca pandemia provocata de COVID-19 a scos in evidenta importanta investitiilor in tehnologiile digitale, majoritatea planuind sa faca investitii mari (29%) sau moderate (51%) in raport cu bugetul total.

Andy Brogan, lider EY Global Oil & Gas, a declarat: „Pandemia a comprimat semnificativ calendarul de adoptare a tehnologiilor digitale de la un interval de cinci ani la o perioada de trei luni. Economiile de costuri pe care le ofera tehnologiile digitale companiilor sunt critice pentru supravietuire in contextul actual al preturilor reduse, in care companiile din sectorul de petrol si gaze cauta sa obtina o mai mare eficienta operationala si sa creasca productivitatea de-a lungul intregului lant valoric. Cu toate acestea, pentru a valorifica din plin aceste investitii, companiile de petrol si gaze au nevoie de abilitatile necesare pentru a exploata si utiliza aceste tehnologii la potentialul lor maxim”.

Tehnologia nu se utilizeaza singura, iar acoperirea deficitului de abilitati este corelata cu succesul in viitor

Potrivit studiului, in medie, aproape jumatate dintre companii (46%) considera ca forta lor de lucru nu detine abilitatile necesare pentru a fructifica investitiile in tehnologiile adoptate. Companiile isi recunosc lipsa de maturitate in privinta multor competente legate de tehnologiile digitale pe care le considera esentiale. In medie, diferenta dintre importanta si maturitate este de 36%. De exemplu, cresterea disponibilitatii datelor si analiza unui volum mare de date („Big Data”) este mentionata de 43% dintre directorii executivi drept una dintre principalele trei tendinte care vor avea un impact pozitiv asupra dezvoltarii activitatii companiei lor in urmatorii trei ani. Cu toate acestea, diferenta dintre importanta strategica si maturitatea competentelor cheie a fost una dintre cele mai adanci pe segmentul analizei datelor (59%).

Problemele organizationale si culturale constituie principalele obstacole in calea recalificarii

92% dintre directorii executivi considera ca, in urmatorii trei ani, succesul va fi determinat de capacitatea companiilor lor de a-si recalifica forta de munca. Totusi, doar 9% dintre ei afirma ca au un plan solid implementat in acest sens, iar 3% sunt ferm convinsi ca organizatia lor este in masura sa-si instruiasca personalul cu abilitatile necesare, potrivit studiului EY.

Mihai Draghici, Senior Manager, Consultanta, EY Romania: "92% din directorii globali intervievati au indicat capacitatea de recalificare rapida ca fiind cruciala. Adoptarea muncii la distanta este inca un factor care creeaza o oportunitate pentru companiile locale de a atrage operatiuni de back-office de la colegii lor regionali cu costuri mai mari ale fortei de munca - cu conditia sa ne recalificam mai rapid."

In privinta nivelului de pregatire al actualei lor forte de munca, respondentii au declarat ca 60% dintre lucratori au nevoie de recalificare sau perfectionare si ca recalificarea unui lucrator obisnuit va dura in medie 10 luni. Aproape jumatate dintre directorii executivi (48%) cred ca procesul de recalificarea va dura un an sau mai mult.

Directorii executivi, care au participat la studiu, au mentionat drept principale obstacole pentru o recalificare eficienta si in timp util: timpul necesar pentru recalificare (97%), multitudinea prioritatilor concurente (95%) si dificultatea evaluarii progresului inregistrat de angajati. Mai mult, doua treimi dintre respondenti considera ca structura organizatiei lor le afecteaza abilitatea de a inova, ceea ce face mai dificila rezolvarea acestor provocari.

Directorii executivi se asteapta la o mai mare disponibilitate a abilitatilor aflate la mare cerere

Directorii executivi din sectorul de petrol si gaze anticipeaza o disponibilitate mai mare a lucratorilor cu abilitati digitale in urmatorii trei ani, ceea ce va ajuta la diminuarea actualului deficit de competente si resurse umane calificate, potrivit studiului EY. Directorii executivi ai companiilor cu acces la o baza de forta de munca specializata estimeaza o crestere de 11 puncte procentuale a nivelului de lucratori disponibili cu abilitati in cloud computing, de 18 puncte procentuale a celor cu competente digitale de baza, de 26 de procente a celor cu competente in stiinta datelor si de 24 in inteligenta artificiala.

Despre studiu

Studiul a fost realizat pentru a masura rata de adoptare a tehnologiilor si abilitatilor digitale in industria de petrol si gaze. Respondentii la studiu au fost 59 de cadre de conducere din sectorul de petrol si gaze, provenind din companii petroliere integrate, companii petroliere nationale, producatori independenti si companii de servicii petroliere. Respondentii ocupa posturi inalte la nivelul tuturor functiilor din organizatiile lor, printre care IT, Resurse Umane, operatiuni, strategie si tehnologii digitale. 40% dintre ei ocupa un post de conducere executiva sau de vicepresedinte executiv. Respondentii locuiesc sau lucreaza in cadrul unor companii cu operatiuni in America de Nord, America Latina, Europa, Orientul Mijlociu, Africa si Asia-Pacific. Studiul s-a derulat in perioada 6 iunie – 5 iulie 2020.

Concluziile studiului si ilustrarile acestora pot fi vizualizate la adresa: ey.com/oilandgas/digitalskills.

Despre EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajati in peste 700 de birouri in 150 de tari si venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2020. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume.

Prezenta in Romania din anul 1992, EY este liderul de pe piata serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, strategi si tranzactii, consultanta catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. EY Romania s-a afiliat in 2014 singurei competitii de nivel mondial dedicata antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Castigatorul editiei locale reprezinta Romania in finala mondiala ce are loc in fiecare an, in luna iunie, la Monte Carlo. In finala mondiala se acorda titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com

Puteti consulta materialul si in documentul de mai jos:

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL