loader
Studiu EY: Vanzarile de vehicule electrice stagneaza in SUA si Europa pe fondul incertitudinii persistente din piata

Studiu EY: Vanzarile de vehicule electrice stagneaza in SUA si Europa pe fondul incertitudinii persistente din piata

Se asteapta ca in SUA si in Europa sa se inregistreze o incetinire a cererii si a vanzarilor de vehicule electrice (VE) pe termen scurt

• Vehiculele electrice cu baterii vor reprezenta peste 50% din totalul vanzarilor in China pana la sfarsitul acestui deceniu - cu doi ani mai repede decat s-a estimat

• Cererea si vanzarile de vehicule electrice din SUA vor stagna, ca urmare a problemelor de accesibilitate, a lipsei de infrastructura si a orientarii pe termen scurt catre vehicule hibride

• Vanzarile de vehicule electrice in Europa incetinesc din cauza reducerii stimulentelor, a lipsei de modele VE accesibile si a preocuparilor consumatorilor legate de numarul insuficient de statii de incarcare

Se asteapta ca in SUA si in Europa sa se inregistreze o incetinire a cererii si a vanzarilor de vehicule electrice (VE) pe termen scurt, in timp ce China va inregistra o crestere constanta, potrivit celui mai recent studiu EY Mobility Lens Forecaster, un instrument de prognoza bazat pe inteligenta artificiala (AI) care ofera o perspectiva pentru volumele de inmatriculari de vehicule usoare pana in 2050.

In SUA, ratele ridicate ale dobanzilor, infrastructura de incarcare inadecvata si conditiile economice incerte au alimentat ingrijorarile legate de accesibilitate si autonomie. Aceasta a dus la o incetinire a vanzarilor de vehicule electrice, estimandu-se o stagnare pe termen scurt. Europa este afectata de preturile ridicate, de incertitudinea economica si de infrastructura inadecvata, ceea ce incetineste adoptarea vehiculelor electrice (VE). In timp ce alte parti ale lumii se confrunta cu o incetinire a vanzarilor de vehicule electrice, China ramane pe crestere, urmand ca vehiculele electrice cu baterii (BEV) sa reprezinte peste 50% din totalul vanzarilor pana in 2030 - cu doi ani mai repede decat sugerau previziunile anterioare. In ciuda incetinirii actuale a vanzarilor de vehicule electrice in SUA si Europa, previziunile pe termen lung raman neschimbate, asteptandu-se ca BEV-urile sa reprezinte 50% din vanzari pana in 2030 in Europa si 2033 in SUA.

In pofida intarzierii obiectivelor guvernamentale si a incertitudinii privind politicile in materie de EV dupa viitoarele alegeri prezidentiale din SUA, previziunile optimiste pentru SUA prevad ca mai multe EV-uri produse la nivel local vor impulsiona vanzarile, care vor fi sustinute de restrictiile la importul de produse fabricate in afara SUA. Previziunile arata ca producatorii chinezi de automobile ar urma sa se confrunte cu o inasprire a politicilor comerciale din partea UE si a SUA, care vor impune sanctiuni mai stricte asupra importurilor de vehicule electrice, ceea ce ar duce la o scadere a vanzarilor chinezesti la export. In acest scenariu, producatorii chinezi de vehicule electrice vor trebui sa faca fata unor bariere tarifare ridicate si vor trebui sa isi reevalueze si sa isi adapteze strategiile de expansiune a productiei de vehiculele electrice.

Stela Andrei, Partener, People Advisory Services, lider al sectorului Auto, productie avansata si mobilitate, EY Romania: „Piata vehiculelor electrice din SUA si Europa se confrunta cu provocari legate de accesibilitate si infrastructura, in timp ce politicile de sprijin din China impulsioneaza cresterea, asa cum subliniaza analiza EY. In privinta pietei locale, surse recente indica faptul ca sectorul vehiculelor electrice din Romania a inregistrat o crestere semnificativa in 2023 si continua sa se dezvolte in 2024, alimentat de stimulente guvernamentale, precum programul Rabla Plus si o retea de incarcare care se extinde rapid, cu peste 1.000 de locatii. Investitii importante din partea companiilor, precum OMV Petrom si Enel X imbunatatesc aceasta infrastructura. Avansurile tehnologice au impins autonomia vehiculelor electrice la 250-600 km, facandu-le tot mai competitive ca pret in comparatie cu masinile traditionale”.

                                                                                                                 ***

Despre EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 395.442 de angajati in peste 700 de birouri in 150 de tari si venituri de aproximativ 49,4 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2023. Reteaua lor este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ii ajuta sa le ofere clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume.

Prezenta in Romania inca din anul 1992, EY furnizeaza, prin intermediul celor peste 900 de angajati din Romania si Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenta fiscala, juridica, strategie si tranzactii, consultanta catre companii multinationale si locale.

Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. EY Romania s-a afiliat in 2014 singurei competitii de nivel mondial dedicata antreprenorialului, EY Entrepreneur Of The Year. Castigatorul editiei locale reprezinta Romania in finala mondiala ce are loc in fiecare an, in luna iunie, la Monte Carlo. In finala mondiala se acorda titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informatii, vizitati: www.ey.com

Despre studiu

EY Mobility Lens Forecaster un instrument de prognoza bazat pe inteligenta artificiala (AI) care ofera o perspectiva pentru volumele de inmatriculari de vehicule usoare pana in 2050.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL