loader
Prioritizarea emotiilor devine o cheie de succes in transformarea companiilor

Prioritizarea emotiilor devine o cheie de succes in transformarea companiilor

Potrivit cercetarii, liderii care acorda prioritate emotiilor angajatilor in cadrul proceselor de transformare au de 2,6 ori mai multe sanse de succes decat cei care nu o fac

  • Transformarile care pun factorul uman in centrul atentiei prezinta o probabilitate de succes de 2,6 ori mai mare
  • Transformarile neperformante pot creste tensiunea emotionala in randul angajatilor cu 136%
  • 67% dintre respondenti au trecut prin cel putin o transformare neperformanta in ultimii cinci ani
  • Cercetarea identifica sase factori cheie pentru succesul transformarii

Factorii complecsi care influenteaza succesul sau esecul transformarii unei companii isi au radacinile in emotiile umane, potrivit unui studiu realizat de EY si Said Business School, din cadrul Universitatii Oxford, bazat pe un sondaj realizat in randul a 935 de persoane cu functii de conducere si subordonati directi ai acestora, precum si a 1.127 de angajati din 23 de tari si 16 sectoare de activitate.

Potrivit cercetarii, liderii care acorda prioritate emotiilor angajatilor in cadrul proceselor de transformare au de 2,6 ori mai multe sanse de succes decat cei care nu o fac. In plus, mai bine de jumatate (52%) dintre respondentii care au participat la transformari performante au declarat ca organizatia lor le-a oferit sprijinul emotional de care au avut nevoie in timpul procesului. In schimb, tensiunea emotionala asupra angajatilor creste cu 136% in timpul unei transformari neperformante.

O transformare reusita este esentiala pentru succesul organizatiilor, iar cercetarea arata ca demersurile de schimbare se accelereaza, 85% dintre respondenti fiind implicati in doua sau mai multe transformari majore in ultimii cinci ani. In acelasi timp, rata de esec a proiectelor de transformare ramane constant ridicata, 67% dintre respondenti participand la cel putin o transformare neperformanta in aceeasi perioada.

Errol Gardner, vicepresedinte EY Global – Consultanta, a declarat: „In cazul unei transformari de succes, liderii investesc, inca de la inceput, in crearea unor conditii favorabile succesului, atat la nivel rational, cat si emotional. Pe de alta parte, tensiunea emotionala pe care atat liderii, cat si angajatii o resimt in cazul unei transformari esuate are un cost uman ridicat. Cheia transformarii esecului in succes rezida in capacitatea organizatiilor si a liderilor acestora de a remodela complet transformarile prin plasarea factorului uman in centrul atentiei”.

Andrew White, cercetator principal in Practici de management la Said Business School, din cadrul Universitatii Oxford, a declarat: „Traim intr-o epoca a transformarilor radicale, in care ritmul schimbarii este din ce in ce mai accelerat, iar, pentru multe companii, transformarea este o chestiune de totul sau nimic. Insa, in prea multe situatii, transformarea este vazuta ca un cuvant cu conotatii negative, un eufemism pentru disponibilizari, atunci cand lipsa de viziune si de leadership are drept consecinta o forta de munca suprasolicitata, stresata si lipsita de incredere. Acest studiu a aratat ca aducerea emotiilor in prim-planul transformarii creste semnificativ sansele de succes si protejeaza bunastarea fortei de munca. Liderii trebuie sa accepte inevitabila calatorie emotionala care insoteste orice transformare si sa isi conduca oamenii prin fiecare etapa a acesteia, daca vor sa transpuna viziunea in realitate si sa faca din schimbare un lucru entuziasmant”.

Sase factori care pot sa conduca la succesul transformarii           

Studiul a constatat ca maximizarea impactului emotional a sase factori-cheie poate creste probabilitatea succesului transformarii. Acestia sunt:

1. Adaptarea si cultivarea abilitatilor de leadership: Angajatii considera leadershipul drept principalul factor, indiferent de succesul sau esecul transformarii.

2. Crearea unei viziuni stimulatoare, in care angajatii sa poata crede: Aproape jumatate (49%) dintre respondentii care au participat la o transformare performanta au declarat ca viziunea a fost clara si convingatoare, in comparatie cu 27% dintre cei care au participat la o transformare neperformanta. 

3. Construirea unei culturi care accepta si incurajeaza exprimarea opiniilor: Liderii trebuie sa valorifice emotiile potrivite pentru a mentine angajatii implicati si motivati, oferind in acelasi timp suficient sprijin emotional pentru a preintampina temerile si epuizarea.

4. Stabilirea unor responsabilitati clare si pregatirea pentru schimbare: Liderii trebuie sa asigure structura si disciplina, precum si libertatea creativa de a explora si inova, oferind in acelasi timp autonomie in executie organizatiei.

5. Utilizarea tehnologiei pentru a incuraja actiuni vizibile: Liderii trebuie sa demonstreze inca de la inceput valoarea noilor abordari bazate pe tehnologie si sa coopteze primii utilizatori si liderii de opinie pentru a incuraja forta de munca sa li se alature. 

6. Identificarea celor mai bune metode pentru relationare si creatie colaborativa: Liderii trebuie sa creeze un spatiu sigur in care sa poata aparea noi modalitati de lucru pentru a incuraja inovarea, implicarea si activitatile care confera un sentiment de implinire.

Norman Lonergan, lider EY Global People Advisory Services, a declarat: „Liderii stiu ca organizatiile lor trebuie sa se transforme, dar multi au temeri legate de perspectiva schimbarii. Prin valorificarea atat a puterii rationale, cat si a celei emotionale a angajatilor lor, liderii pot asigura succesul masurabil al transformarilor organizatiei lor. Acest lucru este facilitat de existenta si comunicarea unei viziuni comune, de gestionarea eficienta a parcursului emotional al angajatilor si de motivarea acestora in a transpune viziunea in realitate”.

Mihai Marinescu, Business Transformation Director, EY Romania & Moldova, spune: "Perioada de schimbare accelerata care a debutat la inceputul acestui secol, perceputa initial de catre forta de munca ca fiind ceva temporar, a continuat pana la un punct in care a devenit noua norma. Forta de munca din Romania a reactionat in mod similar cu forta de munca din alte tari, trecand prin intregul ciclul de management al schimbarii - rezistenta, negare, depresie, experimentare, iar acum ne aflam in punctul in care forta de munca a inceput sa accepte acest lucru ca fiind noua realitate. Acest lucru inseamna ca forta de munca are acum o mentalitate diferita in ceea ce priveste relatia cu angajatorii, simtindu-se mai imputernicita sa ceara flexibilitate, cresteri salariale, echilibru intre viata profesionala si cea privata. Aceasta inseamna, de asemenea, ca forta de munca este mai adaptabila la transformare si accepta mult mai usor schimbarea, iar in unele cazuri chiar o determina. In Romania, sectorul privat conduce aceasta schimbare, sectorul public a trebuit sa il urmeze indeaproape din cauza naturii crizelor cu care ne-am confruntat in ultimii ani. Restrictiile Covid-19 au fost cel mai puternic motor de digitalizare a sectorului public romanesc din istorie. Aceasta schimbare de mentalitate este mai degraba structurala decat temporara, iar noile generatii care intra pe piata muncii sunt formate astfel de la inceput. Si la EY Romania punem un accent din ce in ce mai mare pe preferintele angajatilor nostri, consultandu-i in multe privinte, atunci cand luam decizii de business, lucru pe care il vedem si la cei mai cautati angajatori din Romania."

Pentru mai multe detalii, va rugam sa accesati: ey.com/transformation-leadership

EY30 pentru Romania

Pentru a marca aniversarea a 30 de ani de activitate continua in Romania, s-a lansat programul EY: 30 pentru Romania, care se va derula pe tot parcursul anului 2022. Vor fi aduse in atentia publica proiecte, personalitati si momente care au marcat progresul Romaniei in 30 de ani, se vor derula initiative colaborative de implicare comunitara impreuna cu parteneri si colaboratori EY.

Despre EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 312.250 de angajati in peste 700 de birouri in 150 de tari si venituri de aproximativ 40 miliarde de USD in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2021. Reteaua lor este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ii ajuta sa le ofere clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume.

Prezenta in Romania din anul 1992, EY este liderul de pe piata serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, juridica, strategie si tranzactii, consultanta catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. EY Romania s-a afiliat in 2014 singurei competitii de nivel mondial dedicata antreprenorialului, EY Entrepreneur Of The Year. Castigatorul editiei locale reprezinta Romania in finala mondiala ce are loc in fiecare an, in luna iunie, la Monte Carlo. In finala mondiala se acorda titlul World Entrepreneur Of The Year.

Despre Said Business School din cadrul Universitatii Oxford

Said Business School din cadrul Universitatii Oxford imbina cele mai bune aspecte ale trecutului si prezentului. Suntem o institutie de invatamant superior in domeniul economic vibranta si inovatoare, dar profund integrata intr-o universitate de clasa mondiala, cu o istorie de 800 de ani. Cream programe si idei cu un impact global.  Ii pregatim pe studentii nostri pentru cariere de succes in domeniul afacerilor si incercam, ca o comunitate, sa gasim solutii pentru problemele cu care se confrunta intreaga lume. Oferim programe de ultima generatie si cercetari revolutionare care transforma indivizi, organizatii, practicile de afaceri si societatea. Suntem o comunitate de clasa mondiala in domeniul educatiei economice, integrata intr-o universitate de clasa mondiala, care abordeaza problemele cu care se confrunta intreaga lume. www.sbs.ox.ac.uk

Despre studiul „Transformation Leadership”

Studiul „Transformation Leadership:Humans@Center” are drept scop sa ofere companiilor o perspectiva aprofundata asupra modului in care pot fi realizate cu succes transformarile de mare amploare. Concluziile acestuia au fost obtinute in urma unui sondaj in randul a 935 de conducatori executivi si 1.127 de angajati din 23 de tari si sapte sectoare de activitate, derulat si analizat de echipele EY si de specialistii Said Business School din cadrul Universitatii Oxford. Respondentii au provenit din companii care activeaza atat in sectorul public, cat si in cel privat, cu cifre de afaceri anuale intre 1 miliard de dolari si peste 50 de miliarde de dolari. Studiul a inclus si 25 de interviuri aprofundate cu conducatori executivi ai unor companii globale.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL