loader
Prioritati pentru protejarea afacerii si a angajatilor pe timpul pandemiei COVID 19

Prioritati pentru protejarea afacerii si a angajatilor pe timpul pandemiei COVID 19

Specialistii Boston Consulting Group au analizat situatia actuala si au identificat cateva aspecte prioritare, ce pot proteja afacerile si echipele, pe perioada pandemiei

Viteza de raspandire a noului coronavirus si riscurile medicale asociate acesteia au determinat managerii de companii din toata lumea sa se adapteze din mers, pentru a face fata unui context complet diferit. O buna parte a acestor masuri au fost luate reactiv, insa vor continua sa fie relevante pe termen mediu sau lung, contribuind la depasirea cu succes a perioadei actuale, dar si la o pregatire temeinica pentru crizele viitoare. Specialistii Boston Consulting Group – companie de consultanta in management cu peste 50 de ani de expertiza la nivel global, au analizat situatia actuala si au identificat cateva aspecte prioritare, ce pot proteja afacerile si echipele, pe perioada pandemiei.

 1.  Accelerarea practicii de smart work (munca inteligenta). In aceasta perioada, multe companii au constatat ca se poate lucra productiv si de la distanta. In plus, angajatii, care cereau de multa vreme un mod de lucru mai flexibil, au avut ocazia sa beneficieze mai rapid de o astfel de solutie. Multi au observat ca interactiunea inter-umana este importanta, dar nu este necesara intotdeauna - o concluzie relevanta si pe termen mediu si lung, ce sustine permanentizarea unui mod de lucru mai flexibil, in anumite situatii. In acest sens, insa, trebuie asigurate conditiile necesare pentru  activitatile care pot fi derulate de acasa, pentru a garanta continuitatea operatiunilor, precum si protectia angajatilor. Companiile trebuie sa puna la dispozitie cadrul de lucru necesar – de la training-uri si obiective de atins, la echipamente si suport tehnic si sa ramana alaturi de angajati pe intreg parcursul acestei perioade. De asemenea, politicile legate de deplasari si primirea vizitelor vor fi adaptate, limitandu-se la strictul necesar. Un mod de lucru agil este posibil, chiar si in mediul virtual.

 2.  Implementarea unor noi reguli pentru sanatate si igiena. Finalul perioadelor de izolare nu va aduce cu sine si eliminarea regulilor de sanatate si igiena, ci dimpotriva - va fi nevoie sa definim si sa implementam niste reguli cat mai clare. O serie de lucruri simple, pentru cei ce sunt inca prezenti, la locul de munca, precum: rearanjarea mobilierului, pentru a asigura distantarea sociala dintre angajati; organizarea sedintelor in grupuri mai restranse; furnizarea de alternative de transport sau asigurarea unor echipamente de baza, cum ar fi  gelurile antibacteriene pentru maini sau mastile, pot face o diferenta semnificativa si vor incuraja membrii echipei sa se simta in siguranta.

 3.  Echipele si talentele trebuie protejate. Urmatoarele luni vor fi o provocare pentru mediul de business - volatilitatea va determina scaderi si,–speram, pentru cat mai multe companii – reveniri accelerate ale volumelor. Multe companii se gandesc la modele de business noi, pentru care volumele sunt greu de anticipat la inceput. De aceea, in prima etapa, managerii trebuie sa decida care sunt angajatii si competentele cheie in peridoada de criza si sa ofere tot sprijinul posibil pentru sustinerea acestora, avand in acelasi timp in vedere si solutii alternative, precum recooptarea fostilor angajati sau a celor care s-au pensionat. In paralel, companiile ar trebui sa puna la dispozitia membrilor echipei solutii digitale pentru invatare continua sau, de ce nu, pentru recalificare ori pentru dezvoltarea competentelor digitale atat de necesare.

 4.  Flexibilitate – in programul de lucru, dar nu numai. Tot din cauza variatiilor bruste, companiile sunt nevoite sa gestioneze echipele cat mai proactiv, pentru a nu bloca un numar prea mare de angajati atunci cand business-ul scade, dar trebuie sa fie totodata pregatite sa extinda rapid formula de lucru, atunci cand volumele revin. Solutia este o abordare pe baza de scenarii: pornind de la o analiza atenta a situatiei si a modului in care aceasta ar putea afecta compania, o serie de politici flexibile se pot dovedi solutia salvatoare: de la reorganizarea echipei si a fluxurilor de lucru, la atragerea unor angajati pe perioada determinata sau reinventarea procedurilor de recrutare.

 5.   Sinceritate si empatie: pentru a traversa cu succes aceasta perioada, angajatii au nevoie sa stie ca se pot baza intru totul pe angajatorul lor. Pe de alta parte, punctele de vedere ale angajatilor si asteptarile acestora pot fi repere extrem de utile pentru companii. Acum, mai mult ca oricand, comunicarea interna trebuie sa fie sincera si sa se plieze cat mai bine pe profilul angajatilor, anticipand modul in care acestia vor reactiona la primirea unui anumit tip de informatii si eliminand sentimentul de incertitudine. De asemenea, managerii trebuie sa aiba disponibilitatea de a analiza cazul particular al fiecarui angajat si sa incerce sa gaseasca rezolvari specifice la problemele cu care respectivul membru al echipei se confrunta.

 6.  Un colectiv unit, in orice situatie: Angajatii si familiile acestora sunt direct vizati de schimbarile si politicile adoptate de catre o companie. De aceea, managerii trebuie sa ii asigure, in mod constant, de sprijinul oferit si sa inspire, prin exemplul propriu, un comportament solidar si empatic. Chiar daca membrii echipei se afla in locatii diferite, o comunicare sincera si un dialog constructiv, in cadrul unei comunitati virtuale, pot fi la fel de importante pentru a depasi momentele dificile.

 7.  Digitalizarea pe care o asteptam in viitor se intampla chiar acum: Investitiile in tehnologie, pe care companiile le aveau in vedere pentru anii urmatori, se cer devansate si isi dovedesc anticipat utilitatea. De la echipamente hardware care fac posibila munca de acasa, asa cum sunt telefoanele inteligente, laptop-urile sau castile si pana la soft-uri pentru videoconferinte sau transfer de fisiere, digitalizarea modului de lucru este o prioritate. In plus, companiile trebuie sa asigure, odata cu aceste solutii digitale, si echipe de suport care sa poata interveni in mod prompt, ori de cate ori este nevoie.

Pentru ultimele analize despre criza COVID-19, vizitati website-ul nostru dedicat.

Despre Boston Consulting Group

Boston Consulting Group este partenerul liderilor din afaceri si societate pentru a-i ajuta sa faca fata celor mai mari provocari si pentru a descoperi cele mai mari oportunitati. Compania BCG a fost pionierul domeniului strategiei de afaceri, aceasta fiind fondata in anul 1963. Astazi, aducem clientilor nostri o transformare totala - care inspira schimbari complexe, permitand organizatiilor sa creasca, sa aiba un avantaj competitiv care sa conduca la un impact liniar. Pentru a avea succes, organizatiile trebuie sa imbine capacitatile digitale cu cele umane. Echipele noastre globale aduc industrie expertiza, competente functionale si o serie de perspective care duc la crearea schimbarilor. BCG ofera solutii prin consultanta managementului de varf, impreuna cu tehnologie si design, proiecte corporative si digitale - si scopuri de afaceri. Avem un model unic de colaborare la nivelul companiei acoperind nivelurile organizatiei clientului, generand rezultate care sa permita clientilor nostri sa se dezvolte. Pentru mai multe informatii va rugam vizitati bcg.com.

Autori

foto
BOSTON CONSULTING GROUP