loader

Companiile de tehnica medicala si biotehnologie trebuie sa-si schimbe rapid modelul de business pentru a supravietui

Cu “pierderi” de 131 de miliarde de USD in venituri, companiile de tehnica medicala si biotehnologie trebuie sa-si investeasca cu atentie resursele saracite

Datorita orientarii catre servicii medicale bazate pe valoarea adaugata, inaspririi reglementarilor si lipsei de resurse, companiile de tehnica medicala si biotehnologie se vad nevoite sa fie mai creative atunci cand dezvolta produse si servicii noi si sa considere modele noi de business. Strategiile inovative sunt esentiale pentru ca aceste companii sa poata supravietui si creste, se arata in studiul anual EY -  Pulse of the industry: medical technology report 2013.

 

Bogdan Tenu, Senior Manager in departamentul Asistenta in Tranzactii, EY Romania spune: “Doar tehnologia noua nu mai este indeajuns ca sa asigure compensare in sistemul medical. Ea trebuie sa genereze imbunatatiri ale starii de sanatate ce pot fi dovedite si sa fie eficienta din punctul de vedere al costurilor. Vestea buna este ca, in prezent, companiile de tehnologie medicala experimenteaza, intr-un ritm nemaiintalnit pana acum, abordari si modalitati noi de a crea si a livra valoare intr-un mod creativ”.

 

Industria de tehnologie medicala a fost puternic perturbata prin convergenta a trei tendinte radicale. Prima dintre acestea este trecerea la servicii medicale atente la costuri, pe masura ce platitorii si furnizorii s-au vazut confruntati cu presiuni bugetare si escaladarea costurilor. A crescut, de asemenea, presiunea exercitata de autoritatile de reglementare asupra industriei de tehnica medicala si biotehnologie prin inasprirea masurilor in mai multe domenii, inclusiv a procesului prin care produsele pot obtine aprobarile de comercializare, precum si in cazul relatiei dintre companii si medici. În acelasi timp, industria se confrunta si cu reducerea de resurse, data fiind schimbarea asteptarilor investitorilor in contextul presiunilor de mai sus, dublata de impactul situatiei economice globale.

Oricare dintre aceste tendinte ar fi reprezentat in sine o provocare semnificativa pentru industrie. Faptul ca ele au loc simultan duce la “o furtuna” in piata de tehnologie medicala.

 

Industria de tehnica medicala a pierdut venituri de 131 de miliarde de USD in patru ani

Studiul EY evidentiaza ca incertitudinile in privinta platilor si reglementarilor au incetinit cresterea veniturilor, ducand la o ”pierdere” estimata la 131 de miliarde de USD in cazul liderilor comerciali din industrie intre 2008 si 2012.

 

Repere de performanta ale industriei in 2012:

?   Cresterea veniturilor a ramas lenta: veniturile realizate de companiile listate de tehnologie medicala si biotehnologie din S.U.A. si Europa au totalizat 339,6 miliarde de USD in 2012, o crestere de doar 2%, cu mult sub ratele de crestere inregistrate inainte de criza. 

?   Finantarile de tip “venture capital”au scazut:finantarile de tip venture capital au scazut cu 21% in aceasta perioada, ajungand, la 30 iunie 2013, la 3,5 miliarde de USD, cel mai scazut nivel din ultimii 10 ani. Capitalul de inovare – fondurile disponibile pentru marea majoritate a companiilor aflate in stadiu pre-comercial – a scazut cu 11%, atingand cel mai jos nivel din ultimii sapte ani.

?   Finantarile au ramas totusi la un nivel stabil: finantarile atrase au ramas relativ constante, ajungand la 29,5 miliarde de USD, insa majoritatea fondurilor a ajuns la doar cateva companii mari. Majoritatea noilor credite accesate a fost folosita pentru refinantarea datoriilor existente.

?   Fuziunile si achizitiile s-au mentinut relativ constante: valoarea fuziunilor si achizitiilor care au implicat companii de tehnologie medicala si biotehnologie din S.U.A. si Europa a ajuns la 47 de miliarde de USD, in linie cu media de 48,5 de miliarde de USD a ultimilor cinci ani. Cu toate acestea, dupa ajustarea prin scaderea unei mega-tranzactii care a totalizat 15,8 miliarde de USD, valoarea fuziunilor si achizitiilor din 2012 a scazut cu 19%, la 31,2 miliarde de USD.

 

Apar noi modele de business

Bogdan Tenu adauga: “Trecerea la servicii medicale bazate pe valoarea adaugata a crescut mult influenta exercitata de pacienti si platitori, iar companiile medicale au ajuns la concluzia ca modelele lor de business trebuie sa tina cont de acest nou tip de client. Totusi, aceasta nevoie de a investi masiv in inovarea modelului de business vine tocmai in momentul in care resursele companiilor sunt sub o presiune tot mai mare”.

 

Companiile au inceput sa considere noi modele de business care reflecta nevoile noului tip de client sub trei aspecte: 

?   Dincolo de produs: Servicii si solutii care asigura rezultate mai bune sau au costuri mai mici (cum ar fi, de exemplu, semnarea unui acord pe 15 ani pentru unul dintre centrele medicale academice din S.U.A. pentru oferirea de tehnologie, dar si de consultanta).

?   Dincolo de tratament: preventie si monitorizare de la distanta pentru a creste eficienta rezultatelor (cum ar fi, de exemplu, cazul unei mari companii de echipamente medicale care a achizitionat cu 200 de milioane de USD o firma de echipamente de telemedicina axata pe managementul la distanta al bolilor cronice).

?   Dincolo de spital: pacientii sunt ajutati sa-si gestioneze starea de sanatate de acasa, fara sa mai fie nevoie de interventii clinice frecvente si costisitoare (cum ar fi, de exemplu, noul program dezvoltat de una dintre companiile-lider din industria medicala pentru tratamentul tulburarilor de somn prin servicii de educatie).

 

În mod cert, firmele din industria medicala au nevoie sa-si dezvolte noi capabilitati, insa, totodata, ele isi pot valorifica mai bine si punctele tari, care se pot dovedi foarte utile in noul context din zona serviciilor de sanatate: o structura centrata pe client, abilitatea de a identifica si de a raspunde rapid noilor nevoi ale clientului si, punctul forte al industriei, capacitatea de a identifica si dezvolta solutii tehnologice pentru provocari complexe. Procedand astfel, se va face un pas important pentru restabilirea increderii clientilor si investitorilor, fapt care va simplifica in viitor procesul de inovare a modelului de business.

 

Despre studiu

Companiile de tehnica medicala si biotehnologie (medtech) sunt definite in cadrul acestui studiu drept acele companii care au ca principala activitate designul si fabricarea de echipamente medicale si consumabile si care isi au sediul in Statele Unite sau Europa.În cadrul studiului, datele si analizele aferente pietei din Israel au fost incluse in piata europeana si orice grupare intre date din S.U.A. si Europa apare mentionata in studiu drept "la nivel mondial". În sens mai larg, definitia include producatorii de dispozitive medicale si de diagnosticare, furnizorii de solutii tehnice pentru furnizorii de medicamente, dar exclude distribuitorii si companiile care livreaza servicii, cum ar fi organizatiile sub-contractate axate pe cercetare si organizatiile sub-contractate producatoare.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL