loader

China, Brazilia si Singapore - lideri in consum de media digitala si ca disponibilitate de a plati

Consumatorii urbani din China, Brazilia si Singapore sunt cei mai avizi consumatori de media digitala, pe fondul adoptarii rapide a telefoanelor inteligente si tabletelor, arata studiul KPMG International 2013 Digital Debate.

China, Brazilia si Singapore -  lideri in consum de media digitala si ca disponibilitate de a plati

 

·        Consumatorii platesc inca sume mai mari pe mass media traditionale, iar canalele traditionale si cele digitale coexista.

·        Accesarea mai multor canale media simultan de catre o noua generatie de “multitaskeri digitali” reprezinta, in acelasi timp, o oportunitate si o amenintare pentru companiile de publicitate.

·        Furnizorii de tehnologie si media ar trebui sa dezvolte in colaborare modele de venit inovatoare pentru a capitaliza consumatorul digital avid de informatii.

 

“Cresterea exploziva a numarului celor care detin echipamente mobile ofera din ce in ce mai multe modalitati de a consuma media digitala. In acelasi timp, expansiunea rapida a noii generatii de retele wireless de mare viteza permite consumatorilor sa devoreze media oriunde si oricand. Consumatorii de astazi au devenit ‘multitaskeri digitali’”, a afirmat Aurelia Costache, Partner, Management Consulting, KPMG in Romania.

 

In intreaga lume, consumatorii au un apetit insatiabil pentru media in toate formele sale, fie digitala sau offline, arata studiul, care masoara impactul continutului digital si al celui traditional intr-un grup de aproximativ 9.000 de consumatori din noua tari.

 

“Consumatorii din toate grupele de varsta din China, Brazilia si Singapore acceseaza si utilizeaza media intr-un ritm surprinzator”, a afirmat Gary Matuszak, Coordonator Global al departamentului de Tehnologie, Media si Telecomunicatii. “Achizitioneaza rapid dispozitive mobile si sunt incredibil de receptivi la toate formele de informare, stiri si divertisment prin  TV, internet, ziare, reviste si radio”.

 

 

 

Dispozitivele stabilesc regulile pentru noi modele de venituri

 

Noua generatie de consumatori fideli echipamentelor mobile are primele experiente media prin intermediul acestor dispozitive. Acest segment in crestere are o preferinta clara pentru media digitala, iar noua generatie de retele de mare viteza cel mai probabil va accelera acest trend.

 

In segmentul de consumatori din mediul urban chinez, 78% detin sau intentioneaza sa detina un telefon inteligent, procent putin mai ridicat decat cel al laptopurilor (76%), iar 51% sustin ca au sau planuiesc sa achizitioneze o tableta – demonstrand un grad de penetrare mai mare decat in SUA, Regatul Unit al  Marii Britanii, Germania si Australia. In total, 53 la suta dintre respondenti detin sau intentioneaza sa achizitioneze un telefon inteligent, iar 26% - o tableta.

 

Mai mult, consumatorii din China, Brazilia si Singapore nu numai ca prefera continutul digital, dar sunt si dispusi sa plateasca pentru el. Tendinta utilizatorilor rezidentiali de dispozitive mobile de a plati pentru continut poate oferi furnizorilor de media si tehnologie informatii valoroase despre modele de venituri inovative.

 

“In piete emergente cu rate de crestere mari, precum China, consumatorii nu au experienta calculatorului, ci au achizitionat direct un dispozitiv mobil”, a declarat David Elms, Coordonatorul departamentului Media in KPMG UK. “Aceasta creeaza oportunitati fantastice pentru companiile de media si tehnologie, multe dintre acestea incercand inca sa proiecteze modele profitabile si cu adevarat satisfacatoare pentru nevoia vasta de informare a clientilor. Companiile trebuie sa inteleaga mai bine continutul si relatia acestuia cu consumatorul si apoi sa ii uneasca pe cei doi”.

 

 

Media traditionala este inca populara

 

Durata de utilizare a media online si cea traditionala este similara pentru consumatorii din toate pietele.

 

Primele trei activitati digitale in toate pietele sunt utilizarea retelelelor sociale, accesarea hartilor si vizualizarea stirilor. Consumatorii din China si Brazilia sunt lideri la accesarea retelelor sociale, vizualizarea stirilor si descarcarea de muzica.

 

In media traditionala, televiziunea este cel mai popular canal in toate pietele, urmat de radio si media tiparita.

 

“Trecerea catre mediul digital a avut un impact dramatic asupra modului in care consumam muzica, ziare si alte produse tiparite. Dar suntem inca intr-o etapa timpurie a procesului de tranzitie catre faza de disponibilitate in orice loc si la orice timp a mediului digital in toate sectoarele media”, a comentat Paul Wissman, Coordonatorul departamentului de Media si Telecomunicatii, KPMG in SUA. “Pana cand serviciile online vor oferi continut – in special video si audio – pentru toate dispozitivele, inclusiv televizoare, iar acesta este continuu si la fel de usor de utilizat precum mediul offline, media digitala si cea “noua” vor continua sa coexiste”.

 

 

Online, timpul nu inseamna neaparat bani – inca

 

Cei mai multi consumatori cheltuiesc inca sume mai mari pentru activitati traditionale in offline decat online, desi aceasta variaza considerabil in functie de tara si tipul de media.

 

Per ansamblu, totusi, sumele cheltuite de catre consumatori pentru continutul digital creste gradual, pe masura ce respondentii raporteaza sume in crestere de la an la an pentru toate formele de media digitala. 37 la suta dintre consumatorii din America de Nord si 20% dintre cei din Europa, de exemplu, au afirmat ca au crescut cheltuielile pentru accesarea aplicatiilor de reviste comparativ cu anul precedent.

 

Desi China, Brazilia si Singapore sunt lideri intre cei care au disponibilitate sa plateasca pentru continut online, consumatorii din America de Nord si Europa sunt mai disponibili sa plateasca pentru un anumit continut, precum site-uri matrimoniale si carti, dar mai putin pe muzica si jocuri, de exemplu.

 

Un numar de producatori de continut incearca sa implementeze modelele traditionale de venit in mediul online, cu intentia de a inversa trendul informatiilor gratuite. Consumatorii sunt pregatiti sa plateasca pentru continut numai daca este perceput ca avand valoare, la pretul corect, in formatul corect si accesibil pe dispozitivul corect”, a afirmat Elms.

 

In mediul offline, consumatorii isi reduc cheltuielile pentru media in pachete, in special CD-uri, DVD-uri si jocuri pentru console, iar numarul celor care afirma ca au redus in ultimul an sumele alocate a ramas de 23 de procente dintre respondenti. Castigatorii din mediul offline sunt cei interesati de evenimente: concerte, sport sau cinema.

 

 

Aparitia “multitaskerului digital” – oportunitate si amenintare pentru companiile de publicitate

 

Experienta “celui de-al doilea ecran” permite utilizatorilor sa interactioneze cu mai multe dispozitive conectate simultan, deseori in timp ce urmareste programe televizate. Aproape jumatate (48%) dintre consumatorii chinezi afirma ca utilizeaza telefoanele inteligente in timp ce urmaresc un post TV, 60% sustin ca utilizeaza laptopurile in timp ce urmaresc un post TV, aproape jumatate (52%) citesc presa scrisa, iar 36% acceseaza retelele sociale. Jumatate dintre respondentii din America de Nord au afirmat ca urmaresc un post TV si acceseaza internetul utilizand un laptop sau un PC in acelasi timp, dar nu pentru accesarea retelelor sociale. 44% dintre respondentii europeni au facut aceeasi afirmatie.

 

Eficienta publicitatii pare sa fie afectata de accesarea in acelasi timp a mai multor dispozitive – dar nu intotdeauna, conform studiului. Consumatorii urbani din Brazilia, China si Singapore au cea mai mare receptivitate la publicitate si accepta ca aceasta poate finanta continutul pe care il urmaresc. 77% dintre consumatorii chinezi si 62% dintre cei din Brazilia accepta reclame online in schimbul unui pret scazut chiar si la zero pentru servicii.

 

Acest aspect este diferit in tarile mai dezvoltate, unde aversiunea fata de publicitate este mai ridicata, si doar 46% dintre consumatorii din America de Nord si 39% dintre Europeni sunt dispusi sa accepte o astfel de oferta.

 

“Pentru companiile media exista o oportunitate sa fie prezente pe “ecranul al doilea sau al treilea” prin intermediul retelelor sociale precum Facebook sau Twitter si sa creeze experienta si eficienta publicitatii”, a afirmat Elms. In acest moment, insa, integrarea tinde sa fie doar partiala”.

 

 

 

Companiile de media si tehnologie nu pot reusi singure

 

Continutul, dispozitivele si canalele de distributie trebuie integrate pentru a satisface nevoia intensa de informatie a consumatorilor cunoscatori ai tehnologiei, arata sondajul. Este improbabil ca o singura companie poate manipula toate aceste componente, iar acest fapt transforma cooperarea si colaborarea intr-o necesitate.

 

“Noua generatie de consumatori digitali cere “experiente de informare” mai multe si diferite si este pregatita sa plateasca pentru video, muzica, material tiparit digitalizat si carti in formate de calitate, de la branduri recunoscute”, a adaugat Matuszak. “In timp ce companiile de tehnologie au oferit puterea ecosistemului pentru noi experiente de utilizare si vor continua sa inoveze in domeniul modelelor de creare si livrare a continutului, companiile media traditionale au oportunitatea sa evolueze, asa cum unele deja au facut-o, si sa se alature ca inovatori companiilor de tehnologie in aceste domenii si sa deschida noi usi pentru modele de afaceri”.

 

Despre studiu

 

Pentru a intelege cum consumatorii isi aloca timpul si bugetul pentru media in toate formele, KPMG International a ales compania YouGov pentru a desfasura un sondaj online a mai mult de 9.000 de consumatori din America de Nord (SUA, Canada), Europe (Germania, Spania, Regatul Unit), Asia Pacific (Australia, zonele metropolitane ale China si Singapore) si America Latina (zonele metropolitate ale Braziliei). China metropolitana are o populatie estimate de 429 de milioane, iar Brazilia metropolitana – de 50 de milioane. In fiecare piata, aproximativ 1.000 de adulti (peste 16 ani) au fost intervievati, cu exceptia SUA, unde participantii au avut peste 18 ani, si a Chinei si Braziliei, unde datele au fost reprezentantive pentru “populatia urbana”. Datele au fost segmentate pe varsta, sex si regiune. Toate cifrele, daca nu este specificat altfel, sunt furnizate de YouGove Plc. Culegerea datelor s-a desfasurat in perioada 1 – 15 octombrie 2012.   

 

Despre KPMG

 

KPMG este reteaua globala de firme de servicii profesionale care furnizeaza servicii de audit, consultanta fiscala si în domeniul afacerilor. Ne desfasuram activitatea în 156 de tari si avem 152.000 de angajati în firmele membre din întreaga lume. Societatile independente membre ale retelei KPMG sunt afiliate la KPMG International Cooperative („KPMG International”), o entitate elvetiana. Fiecare societate KPMG este din punct de vedere legal o entitate separata si distincta si se descrie ca atare.

 

In Romania si Republica Moldova, KPMG îsi desfasoara activitatea în cadrul celor sase birouri din Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara si Chisinau. În prezent dispunem de un numar de peste 650 de angajati si parteneri, atat cetateni romani si moldoveni, cat si straini.

Autori

foto
KPMG ROMANIA SRL