loader

Antreprenoriatul: cheia ca tinerii fara job sa nu devina o generatie pierduta

La nivel mondial, 13% dintre tineri, adica 75 de milioane de persoane, sunt someri iar multi sunt angajati sub nivelul lor de pregatire - conform datelor Organizatiei Mondiale a Muncii

Somajul in randurile tinerilor afecteaza cele mai mari economii ale lumii (tarile G20) si, in egala masura, Romania. Mai mult decat atat, se asteapta ca rata somajului in randul tinerilor sa creasca in urmatorii cinci ani.

 

In tarile cele mai afectate, rata somajului in randul tinerilor a depasit chiar 30%. Conform The Economist. Rata reala este mult mai mare, estimandu-se ca, la nivel mondial, sunt mai mult de 290 milioane de tineri care nici nu muncesc si nici nu mai studiaza.

 

Solutii care sa dea rezultate peste noapte nu exista, dar marea speranta sta in antreprenori. Antreprenorii si IMM-urile sunt motoare semnificative care genereaza locuri de munca si crestere economica. Conform raportului Do SMEs create more and better jobs?, angajatii IMM-urilor (cu mai putin de 250 de angajati) reprezinta, in medie, 2/3 din numarul de angajati din tarile G20. Aceste firme creeaza locuri de munca la o rata dubla comparativ cu companiile foarte mari si sunt mai dispuse sa angajeze persoane aflate in somaj.

 

Pe langa sustinerea antreprenorilor ca motor generator de locuri de munca, cu cat mai multi tineri vor deveni antreprenori, cu atat va fi mai mica rata de somaj in randul tinerilor. Avand in vedere cele doua parghii ce trebuie activate pentru scaderea somajului, ambele bazate pe antreprenori, furnizarea celor mai potrivite instrumente si al celui mai adecvat ajutor antreprenorilor este critica pentru a nu sacrifica noua generatie de tineri.

 

Antreprenorii considera ca este nevoie de conci linii de actiune imperativa pentru a sustine activitatea lor, conform studiului EY - Avoiding a lost generation, in cadrul caruia au fost chestionati 1.500 de antreprenori din tarile G20, dintre care 1.000 nu implinisera 40 de ani:

 

1. Crearea si dezvoltarea mai multor alternative de finantare pentru antreprenori

2. Cresterea eforturilor de mentorat si a sprijinului din partea antreprenorilor cu experienta

3. O toleranta mai mare fata de esec din partea societatii

4. Stimulente foarte clar targetate

5. Reducerea birocratiei si a reglementarilor excesive.

 

 

Finantarea ramane cea mai importanta piedica pentru cei care vor sa isi deschida o afacere. 73% dintre antreprenorii care au raspuns chestionarului EY considera ca accesul la finantare ramane dificil in tara lor. Acest lucru este in mod special adevarat pentru companiile care vor sa propuna un nou produs sau serviciu. in acelasi timp, tinerii antreprenori simt nevoia unui ajutor mai concret in accesarea de finantare prin metode non-traditionale, precum crowdfunding-ul. Studiul a aratat ca 49% dintre antreprenori considera ca imbunatatirea accesului la finantarea prin platforme inovatoare va avea cel mai mare impact asupra accelerarii initiativelor antreprenoriale in urmatorii ani.

 

Studiul evidentiaza faptul ca mentoratul este eficient in dezvoltarea afacerii. 88% dintre antreprenorii care au mentori oameni de afaceri experimentati supravietuiesc in business.

 

50% dintre tinerii antreprenori care au raspuns chestionarului EY considera ca guvernele ar trebui sa promoveze antreprenorii ca si creatori de locuri de munca si ca aceasta initiativa ar avea un impact mare in sustinerea antreprenoriatului in tarile G20 in urmatorii 3 ani.

 

Noua generatie de antreprenori asteapta mai mult ajutor din partea guvernului lor. Tinerii antreprenori raporteaza o nevoie urgenta de initiative sustinute de guvern in privinta finantarii si a educatiei. EY a identificat mai mult de 200 de initiative ale guvernelor G20 destinate sprijinirii IMM-urilor.

 

Aspectul reducerii birocratiei este un subiect la fel de des adus in discutie cand se analizeaza sprijinirea start-up-urilor si a IMM-urilor ca si problema finantarii. Tinerii antreprenori au nevoie pentru a reusi de un mediu mai simplu si prietenos din punctul de vedere al reglementarilor si al mediului fiscal. Mai mult de 53% dintre antreprenorii chestionati considera ca aceasta simplificare ar sustine in mod crucial eforturile lor antreprenoriale.

 

 

Despre raportul Avoiding a lost generation

Studiul EY Avoiding a lost generation s-a bazat pe un chestionar la care au raspuns 1.500 antreprenori, dintre care 1.000 sub 40 de ani, din tarile G20. Lansat la Young Entrepreneurs Alliance Summit de la Moscova, care s-a desfasurat intre 15-17 iunie 2013, acest studiu prefateaza lansarea noii editii EY G20 Entrepreneurs Speak Out Barometer, programata tot pentru acest an.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL