loader
Unilever renunta la cuvantul „normal” prin noua viziune Positive Beauty/Frumusetea Pozitiva

Unilever renunta la cuvantul „normal” prin noua viziune Positive Beauty/Frumusetea Pozitiva

Unilever anunta ca va elimina cuvantul „normal” de pe toate ambalajele si din toate campaniile publicitare ale produselor de frumusete si ingrijire personala, ca parte a lansarii unei noi viziuni si strategii – Positive Beauty/Frumusetea Pozitiva

                                           

Positive Beauty, care stabileste mai multe angajamente si actiuni progresive pentru brandurile de frumusete si ingrijire personala ale companiei, inclusiv Dove, Lifebuoy sau Axe, va sustine o noua era a frumusetii care este echitabila si incluziva, dar si sustenabila pentru planeta.

Folosind inovatia si tehnologia Unilever, Positive Beauty va contribui, de asemenea, la transformarea modului in care produsele companiei sunt proiectate si formulate, astfel incat sa aduca beneficii atat oamenilor, cat si planetei, sa ofere o experienta superioara a produsului si sa satisfaca tendintele si nevoile consumatorilor.

Decizia de a elimina conceptul de „normal” este unul dintre pasii pe care compania ii ia pentru a contesta idealurile limitate de frumusete, pentru a contribui la incetarea discriminarii si a pleda pentru o viziune incluziva asupra frumusetii. Acest lucru vine ca raspuns la cercetarile globale privind experientele consumatorilor din industria frumusetii, care au aratat ca folosirea termenului „normal” pentru a descrie parul sau pielea face ca majoritatea oamenilor sa se simta exclusi.

Studiul comandat de Unilever, a fost realizat in noua tari si au participat 10.000 de persoane. Concluziile acestui studiu sunt:

• Mai mult de jumatate dintre oameni (56%) considera ca industria frumusetii si ingrijirii personale poate face oamenii sa se simta exclusi.

• Oamenii vor sa vada ca industria frumusetii si ingrijirii personale se concentreaza mai mult pe a face oamenii sa se simta mai bine, decat sa arate mai bine (74%).

• Mai mult de jumatate dintre oameni (52%) afirma ca acorda mai multa atentie pozitiei unei companii cu privire la problemele societatii inainte de a-i cumpara produsele.

• Sapte din zece persoane sunt de acord ca utilizarea cuvantului „normal” pe ambalajul produselor si in materialele publicitare are un impact negativ. In ceea ce priveste tinerii - cei cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani – numarul acestora creste la opt din zece.

Sunny Jain, Presedinte Beauty & Personal Care Unilever, a declarat: „Un miliard de oameni folosesc zilnic produsele noastre de infrumusetare si ingrijire personala si urmaresc campaniile noastre publicitare, iar marcile noastre au puterea de a face o diferenta reala in vietile lor. Ca parte a acestui program, ne-am angajat sa abordam normele si stereotipurile daunatoare si sa modelam o definitie mai larga, mult mai incluziva, a frumusetii. Stim ca eliminarea conceptului de normal nu va rezolva imediat problema, dar este un pas important inainte. Este doar una dintre actiunile pe care le intreprindem ca parte a viziunii noastre despre frumusetea pozitiva, care isi propune nu doar sa faca mai putin rau, ci si mult mai mult bine atat pentru oameni, cat si pentru planeta. Astazi, mai mult ca oricand, consumatorii apreciaza brandurile care actioneaza cu privire la problemele sociale si de mediu si credem ca Positive Beauty va ajuta la crearea unei afaceri mai puternice.”

Alaturi de eliminarea cuvantului „normal”, Unilever se angajeaza sa nu editeze in mod digital forma corpului, dimensiunea, proportia sau culoarea pielii persoanelor care apar in campaniile publicitare ale produselor sale si sa creasca numarul de reclame care prezinta persoane din diferite grupuri care sunt subreprezentate.

Schimbari pozitive pentru oameni si planeta

Elementul esential pentru Positive Beauty este ambitia de a face mai mult bine, nu doar mai putin rau, oamenilor si planetei. Decizia de a elimina „normal” din materialele de comunicare este doar o actiune in cadrul celor trei angajamente pe care compania si le-a asumat pentru a crea un impact real si masurabil:

1. Unilever ia masuri prin intermediul marcilor sale pentru a imbunatati sanatatea si bunastarea si pentru a promova echitatea si incluziunea, ajungand la 1 miliard de oameni pe an pana in 2030. Aceste masuri se vor concentra pe:

  • Incetarea discriminarii in domeniul frumusetii si incluziunii, prin provocarea unor idealuri inguste de frumusete si construind un portofoliu de produse mai incluziv.
  • Stimularea echitatii de gen, inclusiv intensificarea programelor de brand care contesta status quo-ul si publicitatea #unstereotyping.
  • Imbunatatirea sanatatii si a bunastarii prin initiative educationale pentru spalarea mainilor si igiena orala si extinderea in noi domenii, inclusiv sanatatea fizica si bunastarea mentala.

2. Compania contribuie la protejarea si regenerarea a 1,5 milioane de hectare de teren, paduri si oceane pana in 2030, reprezentand mai mult teren decat este necesar pentru cultivarea ingredientelor regenerabile din produsele de ingrijire personala si de frumusete ale Unilever.

3. Unilever sprijina introducerea interdictiei globale, pana in 2023, asupra testarii pe animale a produselor cosmetice, lucrand alaturi de parlamentari, organizatii de protectie a animalelor si companii cu aceleasi opinii. Douazeci si trei de marci Unilever de frumusete si ingrijire personala sunt acum aprobate de PETA, iar altele fac pasi inainte spre a obtine certificarea.

In centrul indeplinirii acestor angajamente vor fi marcile Unilever de frumusete si ingrijire personala, dintre care multe au experienta in a livra programe de impact si de crestere bazata pe o misiune sociala. Mai multe dintre marcile de frumusete si ingrijire personala ale Unilever se vor alatura brandurilor Dove, Lifebuoy sau Vaseline, actionand asupra provocarilor sociale si de mediu si pledand pentru evolutia normelor, politicilor si legilor.

Consumatorii se asteapta din ce in ce mai mult ca brandurile sa ia atitudine cu privire la problemele de interes. Brandurile Unilever percepute ca avand misiuni bine stabilite au crescut de peste doua ori mai repede decat restul portofoliului in 2020. Cercetarile companiei sustin in continuare aceasta tendinta, majoritatea oamenilor (69%) spunand ca vor recomanda un brand de frumusete prietenilor si familiei lor, daca acesta se adreseaza unei game largi de tipuri de piele si par, in timp ce jumatate dintre respondenti ar plati mai mult pentru aceste produse.

Positive Beauty/Frumusetea Pozitiva va accelera, de asemenea, programele stiintifice si tehnologice ale companiei, precum si parteneriatele de inovare, determinand transformarea continua a modului in care produsele Unilever sunt concepute si formulate pentru oameni si planeta. Aceasta transformare include dezvoltarea de produse personalizate pentru a raspunde nevoilor diverse ale oamenilor din intreaga lume, oferind beneficii reale si semnificative pentru consumatori, sustinute de stiinta de ultima ora. Inovatia va promova, de asemenea, utilizarea mai multor ingrediente naturale, biodegradabile - alaturi de inovatiile continue de ambalare care utilizeaza mai putin, mai bine sau deloc plastic.

*Note

Viziunea si actiunile initiativei Positive Beauty/Frumusetea Pozitiva se bazeaza pe recentele angajamente globale ale Unilever de a construi o societate mai echitabila si mai favorabila incluziunii prin cresterea nivelului de trai in lantul sau valoric si prin crearea mai multor oportunitati pentru grupurile subreprezentate si initiativa de lunga durata Unstereotype, care urmareste eradicarea stereotipurilor din industria publicitara. Acestea completeaza, de asemenea, actiunile existente intreprinse in Unilever pentru a combate deseurile de plastic si pentru a sprijini investitia companiei intr-un Fond pentru clima si natura de 1 miliard EUR, care vizeaza abordarea unei serii de probleme de mediu, inclusiv conservarea apei, restaurarea peisajului, reimpadurirea si protectia faunei salbatice.

Metodologia de cercetare

Unilever a realizat un studiu global pentru a investiga experientele si asteptarile oamenilor cu privire la industria frumusetii si pentru a descoperi actiunile pozitive care pot fi intreprinse pentru a incuraja o cultura a frumusetii mai incluziva la nivel global. Cercetarea a constat intr-un sondaj online de 25 de minute si a acoperit 10.000 de respondenti din 9 tari: Brazilia, China, India, Indonezia, Nigeria, Regatul Arabiei Saudite, Africa de Sud, Marea Britanie si SUA. Esantionul a fost format din 1.000 de adulti (2.000 de adulti in SUA) cu varsta de peste 18 ani, reprezentanti ai grupului demografic online al tarii.

Munca de teren pentru cercetare a fost realizata in perioada ianuarie-februarie 2021.

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmareste crearea unui viitor mai bun, in fiecare zi. Ii ajutam pe oameni sa arate bine, sa se simta bine si sa ia ce e mai bun din viata, cu branduri si servicii care sunt beneficie atat pentru consumatorii nostri, cat si pentru alti oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piata bunurilor de larg consum  cu operatiuni puternice in peste 100 de tari si vanzari in peste 180 de tari.  In regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfasoara operatiuni pe pietele produselor alimentare, de ingrijire personala si de ingrijire a locuintei, prin Unilever South Central Europe si Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul in Bucuresti, coordoneaza operatiunile de marketing si vanzari din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever Romania coordoneaza operatiunile de pe platforma industriala de la Ploiesti.

Pentru mai multe informatii despre compania Unilever si brandurile sale, vizitati www.unilever.ro.

Autori

foto
UNILEVER SOUTH CENTRAL EUROPE SA