loader

Un regal de arta si performanta in afaceri la Ateneul Roman

Cea de-a treia editie Leadership Concert a sprijinit antreprenoriatul rural

Cea de-a treia editie a Leadership Concert - A Night at the Opera, eveniment de referinta pentru mediul de business, dezvoltat pe baza unui concept unic, a adus pe scena Ateneului Roman maestri ai muzicii clasice, lideri ai mediului de afaceri din Romania si profesori de leadership.

 

Participantii la Gala au contribuit anul acesta la dezvoltarea comunitatilor rurale din Romania, sprijinind proiectului MADE iN RURAL, initiat de Fundatia World Vision.

 

George Georgakopoulos, CEO BANCPOST, Severina Pascu, CEO UPC Romania & Ungaria, Mircea Tudor, inventator roman & CEO MBTelecom, dar si doi profesori de leadership recunoscuti la nivel international - Richard Jolly, London Business School si Balvinder Powar, IE Business School au impartasit audientei din experienta lor profesionala, punctand trasaturile esentiale ale unui bun lider.

 

Organizatia ca o orchestra: fiecare angajat isi aduce contributia la performanta

“Adevarata valoare a unui lider este data de doua mari atribute: abilitatea de a-si influenta si de a-si mobiliza echipele pentru atingerea performantei si capacitatea de a inspira. Leadership-ul nu este despre inteligenta individuala, ci despre puterea si perseverenta de a atrage, de a uni oamenii si de a-i face sa vibreze pentru un tel comun. Daca ne uitam in trecut, istoria Romaniei este plina de lectii de leadership, Ateneul Roman, locul de desfasurare al acestui eveniment unic – Leadership Concert – fiind una dintre ele. Ridicat prin vointa si staruinta unui mic grup de intelectuali si decorat prin angajamentul acestora de a ilustra o istorie a Romaniei in 25 de fresce, Ateneul este o dovada de leadership autentic care a coalizat factorii de deciziei in jurul unei viziuni ce a determinat schimbarea”, a declarat George Georgakopoulos, CEO Bancpost si Country CEO pentru Romania al grupului Eurobank.

 

Mircea Tudor, CEO MB Telecom, o companie cu performante vizibile la nivel mondial, 100% romaneasca, rezuma Leadership Concert ca o evolutie fireasca a societatii de afaceri romanesti. „Ateneul Roman, aceasta vitrina a istoriei romanesti, este cunoscut in special ca forum al artelor, dar iata ca acum si-a largit spatiul spiritual de cuprindere pentru a gazdui o manifestare inedita, in care muzica rezoneaza cu valori antreprenoriale de care avem cel putin aceeasi nevoie acuta ca de arta de calitate”.

 

Evenimentul, devenit deja traditie, imbina principiile de leadership cu armonia operei lirice si subliniaza faptul ca legatura dintre angajatii unei companii si liderul lor este similara cu cea dintre orchestra si dirijor.

 

Soprana Irina Iordachescu si tenorul Cristian Mogosan, impreuna cu Camerata Regala, sub bagheta dirijorului Constantin Adrian Grigore, au interpretat arii celebre ale marilor compozitori, oferind un regal suprem de arta, in timp ce specialistii in leadership au sustinut discursuri despre noile fenomene si curente care trebuie avute in vedere de societatea romaneasca.

 

Unul dintre keynote speaker-ii evenimentului a fost Richard Jolly, profesor de leadership si comportament organizational, dar si coach de managementul schimbarii pentru companii din Londra, Orientul Mijlociu si Asia. intelegand foarte bine contextul geopolitic al mediului de afaceri, Richard Jolly a oferit publicului un alt punct de vedere despre traditie si antreprenoriat, demontand mituri si construind noi punti de legatura:

 

„Mediul de afaceri din Romania este unic in Europa si poate chiar in lume. Osciland mereu intre a conserva si a inova, ati reusit sa puneti baza unui concept unic de idei de afaceri, evenimentul de azi fiind doar una dintre dovezile clare ale acestui lucru”. „Faptul ca Romania gazduieste un asemenea eveniment reprezinta un omagiu adus profunzimii sale culturale, profesionalismului in afaceri si spiritului sau antreprenorial.”, a adaugat el.

 

Pe aceeasi scena a urcat si Balvinder Power, profesor de leadership in Madrid si expert in industria aerospatiala comerciala. Acesta a vorbit despre „soft skills”, abilitatile care ii ajuta pe liderii de astazi sa aiba un impact semnificativ si sa creeze acel mediu de lucru si dezvoltare in care oamenii exceleaza.

 

„Romania are nevoie de leadership in toate mediile, iar un viitor mai bun se construieste doar investind in dezvoltarea capacitatii oamenilor de a-si lua soarta in propriile maini, oriunde ar trai ei. Astfel, noi ne-am asumat misiunea de a crea lideri in comunitatile rurale in care suntem prezenti. Programul MADE iN RURAL, pe care l-am promovat prin acest eveniment, reprezinta un bun exemplu in acest sens – oamenii primesc consiliere profesionala si antreprenoriala, sunt ajutati sa-si gaseasca un loc de munca sau sa scrie un plan de afaceri, pentru care primesc apoi finantare.”, a declarat Daniela Buzducea, Director Executiv World Vision Romania.

 

 

Ia romaneasca, lider de vanzari

 

Proiectul Fundatiei World Vision sustine dezvoltarea unei economii stabile in zonele rurale din Romania si stimularea antreprenoriatului la sate. Fiecare bilet cumparat la Gala a reprezentat o contributie directa pentru sprijinirea mesterilor populari, a traditiei si identitatii satului romanesc, dar si a dezvoltarii comunitare. Prin cursurile de specializare oferite beneficiarilor, Fundatia World Vision contracareaza fenomenul muncii in strainatate, ajutandu-i pe cei implicati sa dobandeasca stabilitate financiara, aproape de familiile si comunitatile lor.

 

Mai mult, in pauzele dintre momentele artistice, oaspetii galei au putut contribui direct la dezvoltarea atelierelor de creatie populara din Ialomita, Constanta, Vaslui sau Dolj, facand o donatie in schimbul obiectelor confectionate manual de catre beneficiarii programului. Iile si gentile stilizate cu motive traditionale au fost principalele atractii ale standului World Vision Romania, publicul feminin avand ocazia sa isi innoiasca garderoba cu mult dorita camasa traditionala sau cu accesorii unicat. Mai mult, invitatii au avut ocazia sa vada cum traditia are potential de business profitabil, participand in timp real la o demonstratie de tesut la razboi.

 

Traditia romaneasca a castigat astfel un loc vizibil in spatiul monden si noi admiratori in sfera corporate, iar acestia din urma au devenit – la propriu – purtatori ai spiritului autentic romanesc si sustinatori ai antreprenoriatului rural.

 

Despre speakeri

 

George Georgakopoulos este CEO-ul Bancpost, CEO pentru Romania al Grupului Eurobank, Presedintele Consiliului de Administratie al ERB Retail Services si membru in Consiliul de Administratie al Camerei de Comert si Industrie Romano – Greaca. Domnia sa are 20 de ani de experienta locala si internationala, din care 13 ani petrecuti in cadrul Barclays Group in Londra, Paris si Orientul Mijlociu, perioada in care a avut un rol determinant in initierea si implementarea de proiecte bancare de success.

 

Severina Pascu si-a inceput cariera in 1996, in cadrul KPMG Romania, si si-a continuat-o ulterior in Marea Britanie, unde activitatea sa a fost concentrata pe companii locale si multinationale din domeniul productiei si din sectorul serviciilor.Din 2008 este CEO-ul UPC Romania, anterior ocupand functia de CFO in cadrul aceleiasi companii.

 

Mircea Tudor este un antreprenor, cercetator si inventator roman care s-a remarcat la nivel global prin peste 20 de brevete de inventie si cele doua Mari Premii obtinute la Salonul de Inventica de la Geneva.

 

Balvinder Powar este profesor in cadrul IE Business School din Madrid unde preda cursuri de Leadership, Managementul si Motivarea Echipei, Abilitati de Rezolvare a Conflictelor, Antreprenoriat si Industria Comerciala Spatiala. Totodata este Managing Director si Board Member al BOOSTER Space Industries, o companie ce desfasoara un proiect inovator in industria aerospatiala - Spatial Sub-Orbital in care sunt implicate tari din Europa si Statele Unite ale Americii.

 

Richard Jolly este Profesor de Leadership si Comportament Organizational in cadrul London Business School, unde sustine o gama larga de cursuri pentru programul de Executive MBA in Londra, Orientul Mijlociu si Asia. Pe langa activitatea academica, Richard ofera consultanta marilor companii, activitatea lui fiind concentrata pe sustinerea de workshop-uri de dezvoltare manageriala, cu accent pe leadership si managementul schimbarii, fiind coach pentru manageri generali si pentru echipe manageriale.

 

Articol furnizat de Leadership Events, www.leadershipevents.ro

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL