loader
Nestle Romania extinde Padurea de Miere la 7 hectare

Nestle Romania extinde Padurea de Miere la 7 hectare

Vom avea mai putin CO2 si mai multa miere in urmatorii ani

Nestle Romania aproape a dublat Padurea de Miere din Comuna Marsa, judetul Giurgiu, un proiect care reuneste toate programele de impadurire si biodiversitate din Romania, plantand inca 15.000 de puieti de salcam pe o suprafata de 3 hectare, in parteneriat cu Asociatia Mai Mult Verde si Primaria Comunei Marsa, in completarea celor 20.000 plantati in 2022 pe 4 hectare.

Peste 100 de persoane, angajati si parteneri Nestle, precum si voluntari Mai Mult Verde, au participat voluntar la plantarea celor 15.000 de puieti de salcam, la aproximativ 50 de km vest de Bucuresti (localizare), contribuind astfel la una din cele mai mari campanii de reimpadurire in zona de campie a Munteniei sub umbrela pilonului de sustenabilitate “Nestle for a Waste Free World”.

Padurea de Miere este un concept inovator, combinand atat regenerarea forestiera pentru o mai buna absorbtie a dioxidului de carbon (CO2) din atmosfera, dar si crearea unui ecosistem atractiv apiculturii din tara noastra, pentru ca salcamul este principala specie forestiera melifera din Romania (sursa).

La o scurta evaluare, cei 35.000 de salcami plantati de voluntarii in apropiere de Bucuresti vor absorbi la maturitate cel putin 850 de tone de CO2 pe an – echivalentul emisiilor unui numar de 350 de autoturisme de mic litraj (120 gr CO2 per km) care parcurg anual 20.000 de kilometri. Pe de alta parte, in conditii optime, productia de miere la un hectar de padure compacta de salcami este de 300-700 kg, potrivit mediului academic de specialitate (sursa), iar Padurea de Miere are acum 7 hectare. Productia de miere poate ajunge insa chiar si la aproape o tona per hectar cand salcamii ajung la maturitate (sursa).

Prin acest efort, Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume, a confirmat angajamentul in directia dezvoltarii durabile, care include atingerea pragului de zero emisii nete pana in 2050, tranzitia la energie regenerabila in proportie de 100%, dezvoltarea de ambalaje alternative, respectiv cresterea gradului de biodiversitate si reducerea cantitatii de CO2 prin plantari de copaci.

Din cei 15.000 de puieti plantati anul acesta, 5.000 au reprezentat contributia directa a NESCAFE®, care a lansat in octombrie o campanie inedita in care pentru fiecare cumparator inscris in campanie a fost plantat un puiet de salcam. NESCAFE® are in ADN-ul sau de brand global sustenabilitatea, iar campania a avut ca obiectiv sa genereze impact in Romania, pentru ca proiectul Padurea de Miere este cel mai potrivit pentru a-si aduce contributia la strategia locala de sustenabilitate a Nestle Romania.

Echipa Nestle a facut un lucru concret pentru un aer mai curat in tara noastra si pentru una dintre poate cele mai delicate arii din agricultura si anume apicultura: am pus mana pe lopata si am plantat 15.000 de puieti de salcam, sub indrumarea specialistilor de la Asociatia Mai Mult Verde. Am demonstrat cum putem contribuim direct la regenerarea patrimoniului forestier al Romaniei si la crearea unui areal propice albinelor si comunitatii apicultorilor din tara noastra. Plantarea salcamilor de la Marsa sustine angajamentul Nestle de a planta la nivel global 20 de milioane de copaci pe an si suntem pe cale sa reducem la jumatate amprenta noastra de carbon in acest deceniu”, spune Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestle Romania.

Actiunea de impadurire este continuarea fireasca a celei din 2022, precum si a actiunilor de ecologizare din 2019, plantarea de puieti de salcam si de molid din 2020 si 2021.

Padurea de Miere face parte din planul global al Nestle de a accelera transformarea catre sisteme alimentare cu zero emisii nete si sisteme alimentare echitabile si regenerative, plan sustinut cu o investitie de 1,2 miliarde CHF pana in 2025 in practici agricole regenerative. Pe de alta parte, Nestle depune eforturi ca pana in 2030 sa se aprovizionam cu 50% din ingredientele cheie din surse regenerative, pentru a a reduce la jumatate emisiile de gaze cu efect de sera pana in 2030 si de a ajunge la zero net pana in 2050.

Mai multe despre planul Nestle aflati de aici:

https://www.nestle.ro/sites/g/files/pydnoa501/files/filefield_paths/Nestle%20Zero%20Roadmap.pdf 

 

                                                                                                                ***

Despre Nestle

Grupul Nestle este prezent in Romania din 1995, printre brandurile din portofoliul sau numarandu-se NESCAFE, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. In Romania, Nestle s-a implicat si in initiative ecologice si de responsabilitate sociala. In ultimii 3 ani compania a plantat 75.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon pana in 2050.

Initiativele globale Nestle:

In 2017, Nestle a luat o serie de masuri pentru accelerarea progresului in vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a actiunilor de imbunatatire a calitatii vietii si contributiei la un viitor mai bun. Printre acestea se numara consolidarea programului “Nestle for Healthier Kids”, extinderea initiativei “Nestle needs YOUth” si dezvoltarea activitatilor de management sustenabil al performantei de mediu. Nestle isi mentine pozitia de lider global in industria de alimente si bauturi prin portofoliul de produse sanatoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evalueaza cei mai mari 25 de producatori de alimente din lume, concentrandu-se pe politicile, practicile si performantele lor legate de nutritie. Pozitia de top conferita Nestle este recunoasterea angajamentului sau permanent fata de nutritie si sanatate, precum si angajamentul sau de a ajuta la abordarea provocarilor globale ale obezitatii si subnutritiei. 

Nestle for Healthier Kids             

Programul „Nestle for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestle care sustin parintii si tutorii sa creasca copii mai sanatosi, de la activitati de cercetare si formulare a produselor pana la servicii de educatie si nutritie inovatoare pentru un stil de viata sanatos. in Romania, aceste eforturi se regasesc sub umbrela programului „Si eu traiesc sanatos - SETS”, initiat de Fundatia PRAIS.

Nestle needs YOUth

Ambitia Nestle in ceea ce priveste initiativa globala de tineret „Nestle needs YOUth” este sa ajute 10 milioane de tineri din intreaga lume sa aiba acces la oportunitati de cariera pana in anul 2030. Aceasta initiativa globala combina si coordoneaza toate activitatile care sustin tinerii din intreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.

Nestle for a Waste Free World

Nestle doreste ca produsele sale sa nu fie doar mai gustoase si mai sanatoase, ci si mai bune pentru mediu. Ambitia Nestle pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.

Autori

foto
NESTLE ROMANIA SRL