loader

Microsoft Summit 2016: Transformarea digitala ca imperativ in afaceri

Experti si lideri de afaceri discuta despre o noua viziune asupra lumii afacerilor la Microsoft Summit 2016.

 Nume mari din mediul de afaceri si tehnologie din Romania si Europa au urcat astazi, 8 noiembrie, pe scena Teatrului National Bucuresti in cadrul celei de-a patra editii a Microsoft Summit.

 

Evenimentul a adus in salile teatrului mai bine de 800 de participanti din managementul de varf al companiilor din Romania, atat consumatori cat si furnizori de tehnologie. In fata lor au sustinut prezentari si demonstratii unele dintre cele mai mari nume implicate in domeniul tehnologiei de afaceri – de la manageri de varf la start-up-uri de succes si jurnalisti de talie mondiala.
Tema evenimentului, „Transformarea Digitala”, pleaca de la nevoia tot mai stringenta de a adopta o viziune noua asupra inovatiei in business. Serviciile de cloud, noile tehnologii de productivitate si mobilitate si analiza datelor devin piloni principali si esentiali ai activitatii unei companii in epoca digitala, transformand procesele, produsele si modul in care interactionam in cadrul si in exteriorul companiei.


 „Pentru a-si pastra relevanta pentru urmatorul deceniu si poate si mai mult, companiile trebuie sa dezvolte si sa implementeze o strategie digitala”, a declarat Gabriela Matei, General Manager Microsoft Romania, in deschiderea evenimentului. ”Transformarea digitala ofera in acelasi timp probabil cea mai mare oportunitate de afaceri a acestei generatii, in orice domeniu, si asta este ceea ce reprezinta de fapt misiunea Microsoft: sa sprijinim fiecare om si fiecare organizatie de pe planeta sa realizeze mai mult”.


Prezentarea lui David Rowan, director editorial al editiei britanice a prestigioasei reviste WIRED, a purtat titlul „De ce lucrurile nu se vor mai misca atat de incet niciodata”. Exemplele de inovatie si transformare aduse l-au ajutat pe Rowan sa argumenteze imperativul unei noi viziuni. „Fiecare tip de companie, fie ca vorbim de produse sau servicii, trebuie sa devina o companie digitala cu o noua mentalitate si o cautare continua de noi valori. Companiile care nu sunt pregatite sa inoveze sunt companiile care vor ramane in urma” a spus jurnalistul.


Ionut Simion, Country Manager al PwC Romania a abordat subiectul transformarii digitale din punctul de vedere al celebrei firme de consultanta. „Este un catalizator al schimbarii mediului de afaceri pentru o lume in care consumatorii digitali i-au depasit deja ca numar pe cei traditionali ” a spus el. „Deja procesul e in plina desfasurare - in 2015, 68% din investitiile totale in tehnologie au venit din alte surse decat bugetul departamentelor de IT”.


Paula Januszkiewicz, CEO al CQURE si Thomas Ainscough, expert in securitate cibernetica pentru compania GUVNOR, au vorbit despre oportunitatile si provocarile de securitate pe care le aduce epoca digitala din punctul de vedere al hacker-ului (Paula) si al celui ce trebuie sa-l opreasca (Thomas). „Transformarea digitala face ca nevoia de securitate cibernetica sa evolueze dintr-un aspect controlat de departamentul IT intr-o preocupare a business-ului ca intreg. Tehnologiile de securitate raman esentiale, dar functioneaza doar daca sunt insotite de schimbari in educatia utilizatorului si cultura organizatiei”.


A doua parte a zilei a fost dedicata unei serii de prezentari si panel-uri care au reunit unele dintre cele mai importante nume din sfera mediului de afaceri regional – lideri in domeniile telecomunicatiilor (Liudmila Climoc, CEO al Orange Romania), banking-ului (Dana Demetrian, EVP BCR si Andrei Georgescu, COO Quipu, divizie a ProCredit), Oil & Gas (Sorin Delcea, KMG Rompetrol) sau real-estate (Tatian Diaconu, Immochan). Discutiile, desfasurate in paralel pe patru track-uri, au abordat oportunitatile si provocarile aduse mediului de afaceri de imperativul transformarii digitale prin prisma si din experienta unora dintre companiile aflate in avangarda ei.


Agenda evenimentului si lista completa a vorbitorilor se poate consulta aici.


Orange Romania a fost partenerul principal al acestui eveniment si a sustinut doua sesiuni in cadrul track-urilor.
 

Autori

foto
MICROSOFT ROMANIA SRL