loader

Initiative Media: Prognoza media la nivel global pentru anul 2014

Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, puncteaza cele mai relevante concluzii pentru piata media a anului 2013 ?i realizeaza o prognoza pentru anul 2014, pe baza informatiilor din cel mai recent studiu referitor la piata globala de media realizat de MAGNA GLOBAL.

La nivel international, se poate observa o evolutie pozitiva a economiei, care se reflecta ?i in evolutia volumului cheltuielilor de media, realizandu-se o cre?tere cu 3,2% in 2013, comparativ cu 2012. Pentru anul 2014 in plan mondial se a?teapta o continuare a tendintei ascendente, ceea ce se va concretiza intr-o cre?tere de 6,5%, ajungandu-se astfel la un volum global de cheltuieli de media de 521,6 miliarde de dolari, cea mai importanta cre?tere anuala din ultimii 4 ani.

 

Situatia Europei Centrale ?i de Est (CEE) este similara cu cea globala”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media. ”Anul trecut CEE a inregistrat o cre?tere considerabila, de  7,9%, principalul motor de cre?tere fiind constituit de Rusia ?i Turcia. În 2014 ne a?teptam ca volumele de cheltuieli de media din CEE sa creasca cu un procent similar. În acest context, Romania se afla intr-o evolutie flat in ultimii 2 ani, cu mentinerea acestei evolutii ?i pentru 2014. Speram ca trendul pozitiv sa atinga ?i Romania in anul 2015.

 

Din punct de vedere al evolutiilor, zona digitala detine suprematia la nivel mondial. În anul 2013  s-a marcat o cre?tere a volumelor de 16%, atingandu-se o cota de piata de 24%. Retelele sociale au generat mai mult de 9 miliarde de dolari, crescand astfel cu 58%. Social media a fost unul dintre sustinatorii evolutiei catre veniturile din mobile advertising care aproape s-au dublat  (+85%) ajungand la 16 miliarde de dolari.

 

Unul dintre cele mai importante trenduri in digital la nivel mondial anul viitor va fi cre?terea considerabila a bugetelor investite in Programmatic Buying – model de buying care cuprinde real time bidding ?i alte platforme automate de trading pentru video ?i display. Conform studiului MAGNA GLOBAL, volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge anul acesta 12 miliarde de dolari la nivel global. Iar investitiile in aceasta zona vor continua sa creasca pana vor atinge 32 miliarde de dolari in 2017. ?i in Romania orientarea clientilor catre performance digital media creeaza premisele cre?terii volumelor investite in modelul Programatic Buying, Initiative fiind prin oferta sa in avangarda acestui trend”,concluzioneaza Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media Romania.

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL