loader

GfK Romania: Vanzarile de telefoane mobile au crescut cu 12,3% in T3 din 2012

Piata de telefoane mobile, inclusiv smartphone-uri, a ajuns, in Romania, la 53 milioane de euro in trimestrul al treilea din 2012, in crestere cu 12,3% comparativ cu aceeasi perioada din anul anterior, releva studiul GfK Temax.

Potrivit sursei citate, segmentul de telefoane smartphone a reusit sa determine o crestere a valorii pietei de telecom, un avans semnificativ fiind constatat pentru terminalele care utilizeaza sistemul de operare Windows Phone.
 

Totodata, telefoanele de tipul mobilephones raman dominante in ceea ce priveste volumul pe piata totala de telecom si in trimestrul al treilea al anului 2012.
 

Pe segmentul electronicelor, vanzarile din T3 au marcat inca un trimestru bun, cu majorari ale 3,5% in totalul pietei, pana valoarea de 60 milioane de euro.
 

Din acest total, 50 milioane de euro au provenit numai din vanzarile de televizoare plate. Televizoarele plate de dimensiuni medii (32 inci) au continuat sa reprezinte aproape jumatate din vanzarile de LCD-uri, desi ritmul de crestere pentru acest segment este mai lent comparativ cu diagonalele mai mari.
 

De asemenea, o treime din vanzari, in valoare, reprezinta televizoarele cu diagonala ecranului mai mare de 40 inci.
 

In ceea ce priveste piata de IT, in intervalul analizat, aceasta a ramas pe un trend descrescator fata de aceeasi perioada a anului trecut, inregistrand o valoare de 96 milioane de euro, cu 1,1% sub valoarea din T3 2011.
 

Categoria de produse care a inregistrat cea mai mare scadere a fost cea a monitoarelor, urmata de calculatoarele desk computing si camerele web.
 

In plus, laptopurile au ramas inca sub valoarea din acelasi trimestru al anului 2011, dar cresteri importante au inregistrat accesorii de tip mouse si tastaturi, in timp ce vanzarile de tablete continua sa creasca.
 

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul cuprinde date de la peste 390.000 de puncte de vanzare la nivel mondial.
 

GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu 11.500 de experti care lucreaza pentru a descoperi noi informatii despre cum oamenii traiesc, gandesc si cumpara, in peste 100 de piete, in fiecare zi.
 

In 2011, vanzarile GfK au insumat 1,37 miliarde euro.