Mega-tendintele anului 2017 in marketingul digital
Prima parte a conferintei a fost dedicata transformarii pe care o genereaza impactul digitalizarii asupra functiei de marketing. Elena Badea, Partener si Senior Consultant, Sfera Business a vorbit despre marketingul autentic – calea spre consumatorul digital. Ea a explicat ca, in cazul consumatorilor digitali, decizia de cumparare este bazata in proportie de 56-67% pe sfaturile date de prieteni si cunostinte, 62% dintre acestia se informeaza exclusiv online pentru a cauta produsul sau serviciul dorit, iar 90% vor da feedback negativ pe retelele de socializare in cazul in care calitatea nu este la nivelul asteptarilor lor.
Constantin Magdalina, Expert in tendinte si tehnologii emergente, a aratat ca activitatile de marketing digital cu cel mai mare impact comercial in 2016 au fost: content marketing, big data si marketing automation. Apoi a prezentat mega-tendintele anului 2017 in marketingul digital, pe primul loc fiind mobile marketing, urmat pe locul al doilea de remarketing si programatic buying si de trecerea de la e-commerce la s-commerce (social commerce) pe locul al treilea.
Laurentiu Dumitrescu, Managing Director, Digital Star a facut o analogie intre perioada de inceput a publicitatii traditionale, atunci cand spatiul pentru primul spot difuzat pe tv a costat 9 dolari (in 1941), si perioada pe care o parcurgem acum, o perioada de inceput a marketingului digital, cand de asemenea costurile sunt foarte mici, iar oportunitatile acestuia atrag din ce in ce mai mult atentia companiilor.
In prezentarea ei, Elena Iordache, International Sales Executive, Teads Studio a punctat tendintele care marcheaza in acest moment modul in care pot comunica mai eficient brandurile in era mobile. Deoarece viitorul publicitatii in online este mobile video, continutul video scurt inregistreaza rezultate mai bune, formatul vertical creste de 2,8 ori rata de notorietate, interactivitatea cu materialul video se imbunatateste prin click-to-buy sau gamificare, continutul video personalizat in functie de contextul utilizatorului mareste eficienta, iar video 360 face ca experienta consumatorului sa fie una absolut deosebita.
Un exemplu de model de business bazat pe digitalizare a fost cel prezentat de Demis Ghindeanu, Co-Fondator Marks si Pony Car Sharing, primul serviciu de car sharing din Romania. Demis a evidentiat modul in care au construit o comunitate de potentiali consumatori deschisi fata de acest tip de serviciu, cu sase luni inainte de lansarea propriu zisa a acestuia. In acest fel au reusit sa aiba peste 300 de utilizatori inscrisi pe platforma pana in ziua in care masinile au inceput sa functioneze pe strazile orasului Cluj-Napoca, nucleu care a fost extins la 3000 de utilizatori in prezent.
Digitalizarea transforma esential procesul de vanzare
Digitalizarea devine din ce in ce mai prezenta in mediul de afaceri, nu doar transformarile in comportamentul consumatorilor, ci si adoptia noilor tehnologii, instrumente si aplicatii este puternic disruptiva, cu impact imediat in activitatea tuturor companiilor.
In partea a doua a conferintei s-a discutat despre conversia marketing-ului digital in vanzari si cresterea veniturilor pentru companie, deoarece aceasta este una din marile intrebari la care oamenii de marketing si vanzari din era digitala incearca sa raspunda.
Astfel, Iulia Lazea, Managing Consultant, Horváth & Partners Management Consulting a prezentat modul in care bancile pot crea un ecosistem digital prin intermediul aplicatiilor mobile, ecosistem care sa integreze mult mai multe servicii decat traditionalele servicii bancare. In noua lume digitala, bancile vor actiona ca si furnizor de consultanta si agregator de valoare, ceea ce impune un model complet nou de afaceri pentru acestea.
In continuare, Alexandru Ursu, Regional Sales Manager, Salesforce, a vorbit despre modul in care acest instrument bazat pe tehnologia cloud aduce plus valoare si accelereaza cresterea companiei. El a subliniat costul datelor incorecte sau neactualizate cu care opereaza unele companii in sistemele lor de vanzari. De asemenea a aratat ca o companie care nu are 10,000 de contacte relevante in baza de date, la o rata de conversie de 0.5% si o valoare medie a tranzactiei de 50,000 euro, ajunge sa piarda 2,500,000 euro pe an. Astfel a accentuat si mai mult importanta datelor in economia digitala, deoarece ‘fara date corecte si clare, avem doar opinii personale’.
In prezentarea sa, Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro si Kompass Romania a vorbit despre resurse si aplicatii pentru vanzari si marketing. Pentru companiile din Romania exista aplicatii online ce le pun la dispozitie toate resursele necesare pentru: studii de piata, analiza concurentei, generarea listelor de marketing, prospectare, folosind numeroase criterii de segmentare, contactarea persoanelor de decizie relevante. Este important asadar ca firmele sa inteleaga importanta utilizarii acestor aplicatii si sa nu ramana prinse in modalitati invechite de a face business.
La final, prezentarea sustinuta de Mihai Stanescu, psiholog, antropolog si unul dintre primii executive coach din Romania a venit cu o tema complementara, cea legata de efectul prezentei executive in online. Mihai a subliniat faptul ca presiunea sociala este generata de asteptari legate de pozitia profesionala. De aceea toti avem nevoie ca mesajele din mediul online sa ne reprezinte, sa aiba valoare personala, sa ne contureze integritatea. Concluzia lui Mihai a fost aceea ca un instrument extrem de important in arsenalul unui manager de succes este prezenta executiva, inclusiv prin componenta ei online.
In incheierea conferintei, Elena Badea, Partener si Senior Consultant, Sfera Business a sustinut un seminar de scriere persuasiva bazata pe tehnici din NLP. In cadrul seminarului Elena le-a recomandat participantilor sa formuleze ceea ce au de solicitat (intrevedere de afaceri, raspuns, decizie, etc) in asa fel incat sa fie usor de spus Da. Aceasta deoarece cel care citeste solicitatea va evalua mereu costul de timp, atentie, efort, etc. generat pentru el de raspunsul: Da.
Conferinta aceasta face parte din seria de evenimente de business nationale organizate de Doingbusiness.ro pentru oamenii de afaceri din Romania. Partenerii evenimentului au fost: Telekom, Sfera Business, Horvath & Partners Management Consulting, Brinel, SalesForce, Kompass, Marks, RoCoach si Real Romanesc. Parteneri media: AGERPRES, Calendar Evenimente, Revista CARIERE, Evenimente Biz, Jurnalul de Afaceri, MANPRES, PrBox.ro, RBE Connect, IAA Romania, Saptamana Financiara, Spatiulconstruit.ro, Manager Express, Transilvania Business, Investclub, Inspire, Buzzjob, Forbes si Editura Amaltea.