loader

Cum pregateste HR-ul angajatii pentru era roboticii avansate

Peste 70 de specialisti in resurse umane, CEOs, manageri si directori de departamente din companii nationale si multinationale, au dezbatut directiile de dezvoltare ale HR-ului in Romania, la cea de-a doua editie a evenimentul Stay Tuned in HR.

In noul context de afaceri in care meseriile viitorului, conform unui studiu al companiei britanice de cercetare Fast Future, fermierii pentru animalele modificate genetic, nanomedicii, arhitectii spatiali, managerii de avatar, brokerii de timp sau politistii meteo, sunt meseriile viitorului, rolul HR-ului se schimba semnificativ.

 

HR-ul ca partener strategic


Adela Jansen, HR Director, BRD Groupe Société Générale explica in cadrul evenimentului Stay Tuned in HR, “in contextul in care tehnologia a cunoscut o dezvoltare majora, in care discutam despre inteligenta artificiala, roboti care pot realiza actiuni complexe, biotehnologie, genetica avansata, HR-ul trebuie sa fie capabil sa anticipeze nevoile de adaptare a companiei in noile contexte si sa echipeze resursele umane cu competentele necesare pentru implementarea strategiilor de afaceri”.

 

In ceea ce priveste abilitatile angajatilor, Adela Jansen mai adauga “HR-ul trebuie sa se asigure ca angajatii au abilitati avansate de rezolvare a problemelor, gandire critica, creativitate, inteligenta emotionala, flexibilitate cognitiva, orientare catre clienti. Aceste abilitati se afla, conform discutiilor purtate in cadrul forumului de la Davos, printre cele mai necesare la nivelul anului 2020”.

 

In panelul aceleiasi conferinte, Alin Gherman, CCO Nobel Romania, vorbeste despre necesitatea schimbarii paradigmei.

 

“Trebuie sa existe o schimbare a paradigmei din >, in >; <HR-ul trebuie sa motiveze oamenii>, in <HR-ul trebuie sa creeze leadership in companie>; iar <HR-ul trebuie sa evalueze oamenii>, trebuie transformat in <HR-ul trebuie sa creeze cadrul potrivit pentru alinierea obiectivelor individuale cu obiectivele companiei>”.

 

Alin Gherman a mai adaugat, “HR-ul a devenit strategic in momentul in care a discutat despre project management, indicatori financiari, proiectii de profitabilitate, supply chain management si indicatori de satisfactie a clientilor companiei”.

 

Programele de wellbeing


Denis Alnitei, Organizational Development Manager, Orange Romania si speaker in cadrul Stay Tuned in HR, a pus accentul pe importanta programelor de wellbeing personalizate, care sa tina cont de nevoile angajatilor.

 

"Programul de stare de bine a angajatilor Orange se axeaza pe trei piloni: sanatate emotionala, sanatate fizica si transformare personala. Anul trecut 70% dintre angajatii nostri au participat la unul dintre aceste cursuri. Foarte dorite sunt atelierele de parenting. Masajul la birou este iarasi unul dintre cele mai dorite activitati. Cand anuntam astfel de sesiuni de masaj se epuizeaza inscrierile in doar 40 de secunde. Saptamanal avem in jur de 300-400 de locuri de masaj".

 


In contextul globalizarii si al mobilitatii din ce in ce mai mare pe care o au angajatii, sanatatea fizica este esentiala. In studiul Saratoga publicat de PWC in anul 2015 se arata ca in Romania, rata absenteismului la locul de munca a scazut de la 2.4% in 2014 la 2.2% in 2015, dar genereaza pentru companii costuri de aproximativ 700 euro per angajat.


“O asigurare de sanatate internationala ii ofera angajatului posibilitatea de a alege serviciile medicale pe care si le doreste, pentru orice tip de nevoie medicala, de la analize de rutina, la nastere sau la cazuri complexe de cancer sau de transplant, in Romania sau oriunde in lume.

 

Daca ne gandim, de exemplu, la costurile tratarii cancerului, intre 20.000-500.000 euro, ne dam seama ca este o suma de bani care poate falimenta o familie. In acest sens o asigurare medicala este un gest prin care compania isi protejeaza cu adevarat angajatii. Mai mult, deductibilitatea de 400 euro/angajat este un mod prin care Statul roman se implica in sustinerea accesului la servicii medicale de calitate”, declara Heribert Kailbach, director de Marketing si de Vanzari a MediHelp Romania.

 

Despre workshop-ul strategie si inovare


In cadrul evenimentului a avut loc si lansarea workshop-ului ‘Strategie si Inovare in Business’.

 

Ilie Dragan Senior Business Consultant, detinator al unei diplome de MBA obtinuta la Universitatea HEC din Montreal si a unei diplome in Strategie si Inovare de la SAID Business School – Universitatea Oxford a explicat cum in noul context de afaceri, in piata nu se mai impune cel care are cel mai mult know-how sau cele mai multe resurse financiare.

 

“In primul rand companiile trebuie sa inteleaga ce se intampla in piata si in interiorul lor din punct de vedere al dinamicii pietelor si al complexitatii organizationale. Supravietuiesc cei care isi dezvolta capacitatea de adaptare continua la mediu. Maturitatea organizationala sta in inovare, in capabilitatea de a gestiona acest proces complex. Inovarea este cea care deja face diferenta in foarte multe industrii si explica cresterea exponentiala sau disparitia din top a unor nemuritori” .

 

Editia a II-a a Conferintei Stay Tuned in HR a avut loc pe data de 19 mai, la Hotel Caro din Bucuresti si este un proiect al companiei Creative&Bright. (http://www.creativebright.ro/stay-tuned-in-hr/).
 

Autori

foto
CREATIVE & BRIGHT SRL