loader

Teamshare: Promotiile bine implementate pot creste de 6 ori comenzile magazinului online

Campaniile promotionale bine implementate si promovate, cu o strategie ”gandita” in profunzime, pot creste si cu 500% comenzile magazinului online, in perioada de desfasurare.

Conditia pentru un proces optim de sales este determinata, totusi, de gradul de automatizare a softului din spatele retailer-ului digital, potrivit datelor Teamshare, singura platforma de e-commerce 100% integrata din Romania.

 

Conform informatiilor Teamshare, platforma de e-commerce dezvoltata de producatorul local Entelion Software, perioadele promotionale tin de specificul comertului online, care si-a obisnuit consumatorii cu evenimente asteptate intregul an, cel mai bun exemplu fiind Black Friday. Prin urmare, nu pot fi evitate in contextul unei strategii de piata de competitive.

 

Insa, atrag atentia specialistii Teamshare, pentru o campanie de succes, care sa aduca rezultate atat in termeni de vanzari, cat si de profitabilitate, magazinul trebuie sa acorde atentie atat proceselor tehnice si operationale, cat si comportamentului consumatorilor.

 

„Magazinul online care nu are procesele operationale automatizate, formalizate si cu proceduri clare de tratare a cazurilor exceptionale va avea o mare problema in a livra si oferi satisfactie clientilor. Nu te poti baza doar pe faptul ca acestia te vor evalua dupa sintagma - daca e ieftin, nu le poti avea pe toate - si calitate, si rapiditate in livrare”, explica Marius Panait, Managing Partner Entelion Software.

 

In majoritatea cazurilor, promotia distrage atentia de la pretul real al produsului, iar consumatorii nu mai au timp sa evalueze corectitudinea pretul de achizitie, adauga Panait. Insa, adauga acesta, cat timp clientul magazinului are comportamentul deja format, retailer-ul trebuie sa se adapteze si sa-i prezinte oferta optima.

 

In ceea ce priveste cuantificarea succesului unei campanii promotionale, aceasta trebuie sa tina cont de cativa parametri simpli, dar decisivi: marja de profit ramasa dupa promotie, costurile operationale aditionale induse de o crestere exponentiala a comenzilor, respectiv livrarilor, dar si numarul minim de comenzi suplimentare necesare pentru a acoperi costurile promotiei.

 

“Am vazut situatii in care dublarea comenzilor nu a putut fi sustinuta pentru ca operarea s-a bazat pe actiuni manuale, nu automatizate. Nu e sanatos pentru business, in primul rand, sa procesezi manual o comanda in 10 minute, in plina perioada promotionala”, explica Marius Panait.

 

Astfel, potrivit afirmatiilor sale, comparativ cu o perioada normala, una de promotii poate duce la o crestere substantiala a vanzarilor, chiar si de 6 ori, daca este corect implementata.

 

Teamshare reprezinta o solutie completa si integrata de comert electronic, care se adreseaza atat producatorilor, importatorilor si distribuitorilor de produse, cat si magazinelor online. Platforma dezvoltata de Entelion Software, companie cu capital 100% autohton, include un sistem complet de comert electronic care comunica cu celelalte aplicatii folosite de clienti, precum cele de contabilitate, gestiune stocuri si facturare, plati online si portaluri tip marketplace.

 

Odata cu integrarea tuturor acestor sisteme, intregul proces prin care o companie preia comanda unui client este automatizat. Datele sunt comunicate direct intre aplicatii in timp real, fara a fi nevoie de interventie umana, fapt ce elimina timpii de procesare a unei comenzi