loader

Comisia Europeana vrea sa aiba puterea de a supraveghea si sanctiona sectorul auto, dupa scandalul Volkswagen

Comisia Europeana a propus miercuri o revizuire majora a procedurilor de omologare a autovehiculelor in Uniunea Europeana, urmand a da Bruxelles-ului puterea de supraveghere si sanctionare, in ideea de a acoperi o parte din deficientele scoase la lumina de scandalul motoarelor trucate de la Volkswagen, informeaza AFP.

Conform AGERPRES, in cadrul normelor curente, doar autoritatile nationale sunt responsabile pentru atestarea faptului ca un vehicul indeplineste toate cerintele pentru a putea fi plasat pe piata si pentru supravegherea conformitatii producatorilor cu legislatia UE. Propunerile de astazi vor conferi un caracter mai independent procedurilor de incercare a vehiculelor si vor intari supravegherea vehiculelor aflate deja in circulatie. O mai ampla supraveghere la nivel european va consolida sistemul in ansamblu.

 

"Dezvaluirile facute de grupul Volkswagen au evidentiat faptul ca sistemul care permite vehiculelor sa fie introduse pe piata trebuie imbunatatit in continuare. Pentru a recastiga increderea consumatorilor in acest sector important, trebuie sa inasprim regulile, dar si sa ne asiguram ca acestea sunt efectiv respectate", a declarat vicepresedintele CE pentru locuri de munca, crestere, investitii si competitivitate, Jyrki Katainen.

 

"Piata unica necesita o punere in aplicare riguroasa a normelor in toate sectoarele, inclusiv in industria autovehiculelor. In cadrul propunerilor noastre de astazi, urmarim sa imbunatatim calitatea si caracterul independent al procedurilor de incercare a vehiculelor si consolidarea supravegherii vehiculelor aflate deja in circulatie", a declarat, la randul sau, comisarul pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri, Elzbieta Bienkowska.

 

Executivul comunitar subliniaza ca propunerea de regulament va contribui la atingerea a trei obiective: consolidarea caracterului independent si a calitatii procedurilor de incercare care permit introducerea unui autovehicul pe piata; introducerea unui sistem eficient de supraveghere a pietei pentru a controla conformitatea vehiculelor aflate deja in circulatie; consolidarea sistemului de omologare standard cu o mai ampla supraveghere la nivel european.

 

Referitor la acest ultim aspect, Comisia va fi abilitata sa suspende, sa restrictioneze sau sa retraga desemnarea serviciilor tehnice ale caror performante sunt insuficiente si care se dovedesc prea laxe in ceea ce priveste aplicarea normelor. In viitor, Comisia va fi in masura sa efectueze incercari de verificare ex-post (prin intermediul Centrului sau comun de cercetare) si, daca este necesar, va initia retrageri de pe piata.

 

Urmeaza ca proiectul de regulament sa fie transmis Parlamentului European si Consiliului pentru adoptare. Odata adoptat, acesta va fi direct aplicabil. Regulamentul va abroga si va inlocui Directiva 2007/46/CE.

 

AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Gabriela Badea)

 

www.agerpres.ro/economie

 


 

Autori

foto
AGENTIA NATIONALA DE PRESA AGERPRES