loader

Carpatcement - 15 ani de activitate pe piata din Romania

Anul trecut, Grupul Carpatcement a implinit 15 ani de cand a intrat pe piata romaneasca

Din 1998, de cand este prezent in Romania, Grupul HeidelbergCement a investit permanent pentru a-si creste prezenta pe piata autohtona a cimentului, betoanelor si agregatelor: peste 450 de milioane de euro au mers in toate directiile de business. O parte insemnata a banilor care insemna business-ul HeidelbergCement in Romania a fost investita indirect in Romania, prin intermediul taxelor si impozitelor platite de catre companie atat la nivel local cat si national in toti acesti ani. De asemenea, alte numeroase resurse financiare si non-financiare au ajuns in comunitati, acestea beneficiind constant de proiectele si actiunile de Responsabilitate Sociala desfasurate de Carpatcement Holding.

 

„Indiferent de dificultatile pietei interne, de care am tinut cont, am urmarit mereu sa ne dezvoltam prezenta in Romania pe termen lung. De aceea, chiar daca a trebuit uneori sa ne restrangem unele activitati, investitiile au ramas pe primul loc, atat la nivelul cresterii business-ului, cat si la nivelul dezvoltarii durabile, in acord cu societatea si mediul inconjurator. Vrem sa evidentiem mai ales investitiile pe care le-am facut pe timp de criza, in anii 2008-2009, atunci cand am investit aproximativ 100 de milioane de euro in cresterea capacitatii noastre de productie, care astfel a ajuns la aproximativ 7,15 milioane de tone pe an“, a declarat domnul Florian Aldea, Presedinte – Director General al Carpatcement Holding.

 

Intarind angajamentul Carpatcement pentru sustenabilitate in Romania, un loc important in cadrul acestor investitii l-a ocupat protectia mediului, catre care s-a dus aproximativ 10% din totalul investitiilor, respectiv 38 milioane de euro din 1998 pana in prezent.

 

In ce priveste business-ul, ritmul scazut al lucrarilor de infrastructura in 2013 (potrivit INS lucrarile de infrastructura au scazut cu 3,6% in primele zece luni din 2013 comparativ cu aceeasi perioada din 2012) precum si scaderea nivelului investitiilor straine directe au dus la o scadere a vanzarilor de ciment vrac. De asemenea, scaderea puterii de cumparare a populatiei a dus la o scadere a vanzarilor pe segmentul cimentului la saci. In ceea ce priveste Carpatcement, toti acesti factori au influentat vanzarile, care au scazut cu aproximativ 14% comparativ cu 2012. Practic, volumele au scazut aproape la nivelul anului 2005, cu mult sub volumele anilor 2006 - 2008, ani care au fost marcati de aderarea la Uniunea Europeana si de „boom-ul“ in industria constructiilor.

 

Anul acesta, provocarile sunt asemanatoare. Cresterile de taxe anuntate de Guvern (redevente, impozitul pe cladiri speciale si celelalte taxe care au fost deja incluse in noul cod fiscal) se vor reflecta in costurile de productie ale companiei. La acestea se adauga si o crestere a costurilor de distributie, avand in vedere cresterea potentiala a accizelor la combustibili.

 

Consideram ca aceasta crestere de taxe si impozite va avea ca impact direct o crestere in lant a preturilor, de la bunurile de larg consum la cele de folosinta indelungata. in aceste conditii estimam ca bugetele alocate pentru constructii noi, reparatii sau chiar  renovari vor fi sensibil reduse. De asemenea, in 2013 ne-am confruntat cu multe situatii in care clientii traditionali, din cauza conditiilor de piata, au ajuns in insolventa. Din relatia cu clientii nostri observam ca nu asistam nici la o relaxare a conditiilor de creditare din partea bancilor“,a mai declarat domnul Florian Aldea.

 

Cu toate acestea, Carpatcement Holding isi exprima dorinta de a continua investitiile, in speranta repornirii lucrarilor de infrastructura si a sectorului rezidential, care pot avea un impact pozitiv semnificativ asupra pietei de constructii si, implicit, asupra pietei cimentului. Investitiile pentru acest an se ridica la aproximativ 15 milioane de euro si vor merge in special in eficientizarea energetica, cresterea performantei costurilor de productie, investitii de mediu si in dezvoltarea personalului.

 

Fidel angajamentului nostru pentru o dezvoltare durabila in Romania, bilantul pe 2013 si previziunile pentru 2014 arata grija pe care o manifestam pentru tot ceea ce ne inconjoara, de la oameni si pana la mediu. La inceput de an, doresc sa multumesc pentru cooperarea din 2013 tuturor partenerilor, clientilor, furnizorilor nostri, dar si intregii echipe, si reprezentantilor comunitatilor locale ce ne gazduiesc si ne sprijina activitatea,si sa le urez un 2014 cu multe impliniri, asigurandu-i totodata ca vom ramane un partener de incredere, pe care se pot baza“ , a incheiat domnul Florian Aldea.

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL