loader
Bucuresti va gazdui Dare to Learn – cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor

Bucuresti va gazdui Dare to Learn – cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor

Radu Szekely: “Vom conecta profesorii din Romania cu liderii globali in educatie”

Bucuresti va gazdui, in toamna, Dare to Learn (D2L) – cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor. Acesta va avea loc in 25 si 26 octombrie a.c. si va aduce pe scena de la Bucuresti peste 20 lideri internationali – printre cele mai mari nume in educatia mondiala, experti care vor sustine masterclass-uri si dezbateri bazate pe modele si metode educationale aplicate cu succes in institutiile de invatamant si in organizatii din intreaga lume.

Despre evenimentul anului in educatie s-a discutat astazi, 2 aprilie a.c., pe larg, intr-o conferinta de presa dedicata, cu accentul pus pe rolul, obiectivele si impactul asteptat al acestui summit de referinta pentru piata locala si Europa de Est in ceea ce priveste viitorul invatarii. Speakeri au fost Radu Szekely (Presedinte al Fundatiei Dare to Learn si organizator al evenimentului Dare to Learn, fost Secretar de Stat in Ministerul Educatiei si co-fondator al Scolii Finlandeze ERI Sibiu), Liliana Romaniuc (Presedinte al Asociatiei Romane de Literatie si organizator al evenimentului), Mara Niculescu (Director Comunicare Teach for Romania), Elena Lotrean (Director Finnish Teacher Training Centre si partener al evenimentului) si Alexandra Maier (Sustainability Manager ING Bank Romania si presenting partner al evenimentului).

Printre subiectele dezbatute in cadrul conferintei s-au numarat abordarile inovatoare in invatare, relevante pentru elevii secolului XXI, abordarea diversitatii si echitatii din perspectiva unor factori de succes pentru scoala, relevanta cercetarilor internationale in domeniul invatarii, al invatarii vizibile si la nivel de organizatie in calitatea actului educational, utilizarea instrumentelor tehnologice pentru eliminarea barierelor din calea invatarii si importanta integrarii inteligentei artificiale in scoala si in invatarea pe tot parcursul vietii.

Ne-am propus sa cream, prin Fundatia Dare to Learn nou infiintata si prin parteneriatul pe care l-am prezentat azi, un cadru de conectare a profesorilor, cercetatorilor si expertilor din invatamantul preuniversitar si universitar din Romania cu liderii globali in educatie. Va fi pentru prima data cand multi dintre acesti speakeri de talie mondiala vor fi pe aceeasi scena, iar acest lucru se va intampla la Bucuresti, ceea ce ne bucura. Evenimentul este, de fapt, coperta pe care o deschidem pentru a lansa o miscare noua, dedicata explorarii si promovarii abordarilor inovatoare in educatie, conectarii celor mai recente evolutii in pedagogie, cercetare si tehnologie cu nevoia de a face invatarea mai relevanta si mai accesibila pentru toti. Ne-am saturat cu totii de analize despre ce nu merge si ce am putea schimba pe ici, pe colo. Evenimentul si ceea ce va urma lui inseamna contexte in care participantii sa se angajeze in discutii si proiecte de colaborare, parteneriate si pilotari care vor cataliza un model actualizat de invatare”, declara Radu Szekely, Presedinte al Fundatiei Dare to Learn.

Printre cei peste 300 de factori care influenteaza invatarea, profesorul si calitatea predarii sunt factorii cu impactul cel mai mare asupra invatarii. Asta ne spun studiile si asta este si experienta celor mai multi dintre noi – am invatat cu drag la disciplinele la care am avut profesori care au predat cu claritate si rigoare, au evaluat obiectiv si ne-au implicat in invatare. Din tot acest demers nu au lipsit disciplina si regulile. Aceste lucruri sunt prezente la orele in care are loc invatarea vizibila, in scolile cu performante, in ceea ce priveste progresul fiecarui elev in invatare, in sistemele educationale care masoara impactul oricarui demers de imbunatatire. Asta dorim sa aducem si in scolile din tara noastra”, adauga prof. Liliana Romaniuc, fondatorul Colegiului Richard Wrumbrand si presedinta Asociatiei Romane de Literatie.

Modelul pe care il introduc partenerii acestei miscari pentru educatie, Dare to Learn, este unul colaborativ, care pune accent pe alternative inovative ce functioneaza si dau incredere ca evolutia este posibila. Initiativa este in acord cu eforturile ING pentru sanatate financiara, prin care vizam parteneriate ce sprijina dezvoltarea cadrelor didactice si a directorilor de scoli pentru un mai bun management scolar. Cred ca prin colaborarea acestor experti in educatie, ce pornesc azi aceasta miscare, se pun baze considerabile pentru o cultura a invatarii permanente”, sustine Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank Romania.

Ne dorim foarte mult sa transformam acest eveniment intr-unul anual, cu traditie”, puncteaza Elena Lotrean, Director Finnish Teacher Training Centre.

Rapoartele PISA, datele si experienta noastra de 10 ani in sute de scoli vulnerabile din Romania ne arata, in mod clar, ca profesorii sunt fundatia unui sistem de educatie de calitate. Motivatia lor, formarea, atitudinea deschisa spre feedback si invatarea continua si interesul autentic pentru a preda in folosul tuturor elevilor sunt ingrediente-cheie pentru orele petrecute cu sens, de catre elevi, la scoala. Mai mult, stim ca acesta este cazul oriunde in lume, de la comunitatile cu cele mai mari provocari din India, Nigeria, Europa, Australia sau America. Suntem incantati sa aducem lideri educationali din reteaua Teach for All din toate aceste tari si regiuni care demostreaza ca profesorii bine pregatiti si increderea in succesul fiecarui copil produc rezultate oriunde in lume”, considera Iuliana Pielmus, Director Executiv al Teach for Romania.

Despre evenimentul anului in educatie

Dare to Learn a fost conceput ca un program de formare la care sunt asteptati peste 4.000 de participanti. Prima editie se va desfasura timp de doua zile, pe 25 si 26 octombrie a.c., la Romexpo, in Capitala, si va fi cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor, dar si expertilor din invatamantul preuniversitar si universitar, trainerilor din domeniul formarii continue, cercetatorilor, celor care lucreaza in domeniul resurselor umane in corporatii sau companii, precum si specialistilor din institutiile locale si actorilor guvernamentali.

Summitul va cuprinde patru panel-uri dedicate profesionistilor in educatie, axate pe insights-uri si perspective privind valorificarea cercetarilor in psihologie, pe tehnologiile utilizate in economiile emergente si abordarile de tip pionierat, cu scopul de a crea experiente transformatoare de invatare.

Dare to Learn va reuni peste 20 de vorbitori locali si internationali, care-si propun sa dezvaluie cele mai recente rezultate ale studiilor si cercetarilor in practicile educationale. Vor fi prezentate idei si tehnologii noi care remodeleaza modul in care se desfasoara astazi procesul de invatare. Participantii vor fi incurajati sa adopte noi instrumente si sa modeleze ecosisteme de invatare pe tot parcursul vietii, adaptandu-se unui viitor marcat de competitia dintre inteligenta artificiala si cea naturala, precum si de accesul democratizat la informatie. Pe parcursul celor doua zile de eveniment, 32 de masterclass-uri, organizate pe diverse teme, vor fi sustinute de experti ce si-au lasat amprenta asupra modului in care se desfasoara procesul de invatare (la clasa ori in mediul organizational), care au eliminat barierele pentru a face educatia una echitabila.

Printre speakerii internationali – considerati lideri de opinie, academicieni, cercetatori in leadership-ul educational, deschizatori de drumuri in ceea ce priveste accesul la educatie si vizionari in domeniul inteligentei artificiale, pionieri care au redefinit domeniul invatarii prin idei si practici revolutionare – se numara nume de referinta in accelerarea invatarii: John Hattie, Peter Senge, Sugata Mitra, Vicky Colbert, Zack Kass, Graham Brown-Martin, Charles LeadBeater, Niko Herlin, Henri Muurimaa, Diana Laufenberg, Cami Anderson si Ng Aik Yang. Lista completa a speakerilor, precum si mai multe informatii despre acestia si performantele lor vor fi comunicate in perioada urmatoare.

Totodata, in cadrul evenimentului vor exista zone dedicate intalnirilor one-to-one si networkingului intre participanti si vorbitori, precum si o zona ampla de expozitie dedicata partenerilor acestui eveniment (lansare de carti, dezbateri ale autoritatilor, standuri cu activitati ale companiilor etc.).

Participarea la eveniment va avea loc in baza unor taxe care vor fi comunicate in urmatoarele saptamani. Pana pe 25 aprilie a.c., inscrierea este deschisa exclusiv personalului din sistemul de invatamant preuniversitar si universitar. Profesorii si personalul din invatamant beneficiaza de o perioada dedicata si de tarife preferentiale, dar si de timpul necesar pentru a obtine aprobarile si finantarile necesare participarii la eveniment. Incepand cu 25 aprilie, biletele vor fi disponibile si publicului larg (alte categorii profesionale, cu exceptia celor din invatamant), online, pe platforma www.d2l.ro.

Evenimentul Dare to Learn este rezultatul unui parteneriat intre Fundatia Dare to Learn, Asociatia Romana de Literatie (ARL Romania), Teach for Romania si Finnish Teacher Training Centre.

ING Bank Romania este presenting partner al evenimentului.

EducatiePrivata.ro este partener media principal al evenimentului. Pe lista partenerilor media se mai numara Antena, 3 CNN, Hotnews.ro, Adevarul.ro si Stiripesurse.ro.

Mai multe detalii despre inscrieri, masterclass-uri si vorbitori se gasesc pe www.d2l.ro si pe paginile de social media dedicate summitului: Facebook, Instagram si LinkedIn. Noi informatii despre speakeri si agenda completa a evenimentului vor fi comunicate in perioada urmatoare.

Despre Fundatia Dare to Learn

Fundatia Dare to Learn este o organizatie non-guvernamentala care promoveaza si sprijina inovarea in domeniul educatiei si invatarii pe tot parcursul vietii, pentru a elimina orice bariera din calea invatarii unei persoane. Prin abordari si tehnologii inovatoare, Fundatia isi propune sa elimine impactul constrangerilor geografice, disparitatilor socio-economice, ciclurilor multigenerationale de esec educational, permitand indivizilor din toate mediile si de toate varstele sa se angajeze in experiente de invatare semnificative si eficiente. Procedand astfel, Fundatia urmareste sa reduca abandonul scolar si decalajul educational si sa ofere indivizilor puterea de a-si atinge intregul potential, indiferent de circumstantele lor.

Fundatia Dare to Learn este initiatorul platformei Dare to Learn, prin care urmeaza a se pilota abordari inovatoare in educatie, si sustine desfasurarea pe termen lung a evenimentului Dare to Learn in Romania, unde se reunesc ganditori, personalitati de talie mondiala, cercetatori in leadership organizational si educational, deschizatori de drumuri in educatie echitabila, precum si vizionari in inteligenta artificiala.

Despre Teach for Romania

Teach for Romania este o organizatie non-guvernamentala care pregateste viitori educatori, invatatori si profesori model si ii sprijina in procesul de transformare a sistemului educational din Romania. Scopul organizatiei este sa intervina pe termen lung in procesul de reducere a inechitatii educationale si sa dezvolte abilitati sociale in randul elevilor.

Teach for Romania face parte din reteaua globala Teach for All, care pregateste viitori educatori, invatatori sau profesori care vor sa performeze in invatamantul de stat, in special pentru elevii din medii vulnerabile. Scopul retelei este sa extinda accesul la educatie in intreaga lume, prin cresterea si accelerarea impactului generat de organizatii care cultiva leadership-ul necesar pentru schimbare. Teach for All este prezent astazi in peste 60 de tari din intreaga lume si numara peste 100.000 de profesori si alumni care lucreaza cu copii din comunitati vulnerabile.

Despre Asociatia Romana de Literatie (ARL Romania)

Asociatia Romana de Literatie este o organizatie non-guvernamentala a carei misiune consta in dezvoltarea, promovarea si sustinerea programelor si proiectelor educationale care conduc la imbunatatirea serviciilor educationale oferite de institutiile de invatamant pentru copii, tineri si adulti din Romania si din strainatate.

Asociatia promoveaza exemple de buna practica, modele de excelenta si eficienta didactica in educatie, urmarind cu prioritate cresterea calitatii procesului de predare-invatare pentru a contribui la formarea si dezvoltarea competentelor necesare implinirii la nivel personal si social a elevilor intr-o societate bazata pe cunoastere si invatare continua. Dezvoltarea competentelor de literatie ale elevilor reprezinta o prioritate a ARL.

Despre Finnish Teacher Training Centre

Finnish Teacher Training Centre este un centru de formare continua pentru cadrele didactice din invatamantul preuniversitar, care a aparut in urma nevoii profesorilor de a fi mereu conectati la schimbare. Portofoliul sau de programe si cursuri este unul modular si flexibil, construit atat pe competente generale de dezvoltare personala si a carierei, cat si pe competente tehnice, metodologice, specifice corpului didactic, adaptat sistemului local.

Autori

foto
ING BANK N.V. AMSTERDAM SUCURSALA BUCURESTI
foto
FUNDATIA DARE TO LEARN
foto
FINNISH TEACHER TRAINING CENTRE