loader
ANAF a derulat campanii pentru sustinerea conformarii voluntare si a rambursarii rapide a TVA

ANAF a derulat campanii pentru sustinerea conformarii voluntare si a rambursarii rapide a TVA

Aceste campanii au fost si vor fi derulate in continuare la nivelul intregii tari – informeaza AGERPRES

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a desfasurat campanii in randul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregatite cu rapiditate compensarile si restituirile de taxe, necesare in derularea procedurii de rambursare, conform unui comunicat al institutiei.

ANAF mentioneaza ca trateaza cu maxima operativitate solicitarile contribuabililor, in special in cazul agentilor economici care au de primit TVA, in vederea asigurarii acestora fluxul de capital necesar continuarii activitatii.

Totodata, in vederea cresterii conformarii voluntare, specialistii ANAF au derulat o campanie in randul contribuabililor semnificativi ca pondere a sumelor declarate si achitate la bugetul general consolidat, acestia fiind intrebati cu ce probleme de ordin fiscal se confrunta in aceasta perioada.

Spre exemplu, prin campania ANAF derulata la nivelul Directiei Generale a Marilor Contribuabili au fost contactate companiile care contribuie cu 70% din veniturile incasate de catre institutie.

Potrivit ANAF, ponderea veniturilor colectate la nivelul DGAMC reprezinta 45% din totalul veniturilor bugetului general consolidat. La nivelul Directiei Generale a Finantelor Publice Bucuresti, specialistii ANAF au apelat telefonic contribuabilii relevanti din punct de vedere al taxelor achitate, in contextul in care aproximativ 20% din totalul veniturilor bugetare la nivel national sunt colectate de catre aceasta structura.

"Aceste campanii au fost si vor fi derulate in continuare la nivelul intregii tari. In aceasta perioada de enorma provocare, atat pentru administratia fiscala, cat si pentru mediul de afaceri, ANAF cauta si vine cu solutii care sa fluidizeze interactiunea cu contribuabilii si care sa contribuie la bunul mers al afacerilor. ANAF asigura colectarea veniturilor bugetare si deruleaza procedurile de administrare fiscala pentru asigurarea resurselor necesare finantarii cheltuielilor publice, acordand totodata sprijin mediului de afaceri, pentru buna functionare a activitatii acestuia. In nicio tara din lume, sistemul nu poate functiona fara indeplinirea obligatiilor fiscale ale contribuabililor si fara solidaritatea si spiritul civic al acestora, mai ales in prezent, in conditiile declararii starii de urgenta! Eforturile tuturor vor contribui la depasirea cu bine a acestei situatii exceptionale!", se spune in comunicat.

ANAF reaminteste contribuabililor ca obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declaratiilor si obtinerea de informatii), iar plata poate fi efectuata prin internet banking sau ghiseul.ro.

Informatii generale in domeniul fiscal si IT se pot obtine prin apelarea Call-center-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt inrolati in Spatiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agentiei pentru a obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT. AGERPRES/(AS - autor: George Banciulea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivascu)

Autori

foto
AGENTIA NATIONALA DE PRESA AGERPRES