loader
7 ani de Sportisimo in Romania

7 ani de Sportisimo in Romania

In Romania, Sportisimo a intrat pe piata in urma cu 7 ani, deschizand pe 19 decembrie 2015 primele 3 magazine, iar in aceasta perioada brandul s-a extins rapid, inclusiv in perioada pandemiei, ajungand astazi la un numar de 48 de magazine

Petru Andronic – Country Manager

                                                  

Rezultate 2022 si obiective pentru 2023

In 2022, Sportisimo a inregistrat o crestere a vanzarilor pe magazine de doua cifre, de aproximativ 10%. Obiectivul pentru 2023 este mentinerea ritmului de crestere cu doua cifre.

Sportisimo va investi anul acesta aproximativ 2 milioane de euro in extinderea lantului de magazine.

Vrem sa ne consolidam pozitia si sa castigam market share pe piata de sport goods; In prezent ne aflam pe locul 4, la o mica diferenta de locul 3, insa tintim sa fim prima optiune pentru iubitorii de sport in Romania, asa cum suntem deja in Cehia si Slovacia. Pentru atingerea acestui target, vom continua sa ne imbunatatim constant serviciile oferite in functie de nevoile clientilor nostri, sa diversificam portofoliul de produse, dar si sa continuam sa ne extindem ca numar de magazine.

In prezent, vanzarile din online reprezinta aproximativ 15% din totalul vanzarilor.

Retrospectiva 2022

Am cautat sa oferim solutii complete pentru nevoile clientilor nostri. O solutie lansata anul trecut este optiunea Click and Collect. In acest fel, clientii au posibilitatea de a cumpara online produsele preferate, ca mai apoi sa le preia direct din magazinul selectat.

Am fost axati sa crestem productivitatea in magazine, cu ajutorul digitalizarii. Am avut lansari interne de aplicatii, servicii care sa-i ajute pe colegii din magazine, sa le micsoreze volumul de munca si am reusit sa optimizam mai multe procese.

Gheorghita Maria – Director de Marketing

                                                       

La Sportisimo, am realizat un studiu ce priveste consumatorii romani, in august anul trecut, cu partenerii de la Incomind. Studiul a fost realizat pe un esantion de 1000 de personae cu varste cuprinse intre 15-65 de ani, persoane care au cumparat macar o data pe an echipamente in valoare de minimum 100 de lei.

In urma studiului au fost adunate o serie de date relevante:

  1. In medie, romanii aloca pentru achizitia de articole sportive un budget de aprox. 290 euro, foarte asemanator cu Cehia (310 euro), cel mai scazut buget fiind in Slovacia (260 euro). Desi bugetele sunt asemanatoare, consumatorii sunt foarte diferiti. Daca in restul tarilor raportul functionaliate/pret primeaza in luarea deciziei, romanii sunt foarte atenti si la aspectul echipamentelor, se uita la pret, se uita la functionalitate, dar isi doresc ca produsul sa fie fashion si in trend.
  2. Al doilea aspect important din studiu este ca exista o legatura directa intre valoarea venitului per gospodarie si frecventa practicarii unui sport. Cu cat nivelul de venit este mai mare, frecventa practicarii unui sport este mai mare si, desigur, creste si volumul cumpararurilor de echipamente sportive.
  3. Brandurile preferate ale romanilor raman Adidas, pe primul loc, urmat de Nike, Puma, Reebok si brandurile proprii ale Sportisimo.
  4. In ceea ce priveste tipul de activitati sportive, avem alergatul pe primul loc (aproape 50%), urmat de hiking/outdoor si cycling.

Femei: aerobic, yoga, fitness

Barbati: fotbal, in general sporturile cu mingea in aer liber.

Piata de echipamente sportive din Romania este una dinamica si competitiva, ce a cunoscut o crestere constanta in ultimii ani, ajungand astazi la o valoare de peste 500 mil Euro.

Exista in continuare potential de crestere pentru Sportisimo pe plan local. In urma eforturilor care s-au concentrat pe logistica (un nou depozit la Ostrava), imbunatatirea custmer experience si a campaniilor integrate de marketing, au venit si rezulatate, iar principalii indicatori de performanta au crescut:

  • Notorietatea spontana a brandului Sportisimo a continuat sa creasca in 2022 cu 2% ajungand la 22;
  • Aided awareness a crescut cu 8 procente (de la 77% la 85%);
  • Active awareness cu 7% (de la 55% la 62%).

De asemenea, daca ne uitam la indicatorul care masoara gradul de satisfactie al clientilor si masura in care acestia ar recomanda magazinele Sportisimo altor persoane, scorul NPS, Sportisimo se situeaza pe locul al 3-lea, in urcare cu 2 locuri fata de anul 2021.

Iulia Visan – Expansion Manager

                                                    

In Romania, Sportisimo a intrat pe piata in urma cu 7 ani, deschizand pe 19 decembrie 2015 primele 3 magazine, iar in aceasta perioada brandul s-a extins rapid, inclusiv in perioada pandemiei, ajungand astazi la un numar de 48 de magazine. Planul este ca in urmatorii 5 ani sa ne dublam reteaua si sa ajungem la peste 90 de magazine pe plan local.

Anul acesta avem ca obiectiv deschiderea a 10 magazine in Romania.

Avem planificate facelifturi o data la 5 ani de activitate, pentru magazinele care deja functioneaza.

Pentru lansarea de magazine suntem deschisi atat spre retail park, precum si centre comerciale, in functie de oportunitatile din piata care vin si din partea dezvoltatorilor.

                                                  

Autori

foto
SPORTISIMO RO SRL