loader
Managementul flotei converge spre travel management

Managementul flotei converge spre travel management

Interviu cu Frederic Banco, General Manager, ALD Automotive

Q: Care sunt tendintele in industria de leasing? Cum au prins pe piata romaneasca vehiculele cu emisii reduse - hibride electrice, hibrid si plug-in electric ?

Frederic Banco: O tendinta majora pe care o vedem la nivelul intregii UE si in Romania este reducerea consumului de combustibil. Administratorii de flote acorda mai multa atentie si sunt mai precauti in privinta acestui subiect, deoarece consumul de combustibil este unul dintre cele mai costisitoare aspecte ale unei flote de autovehicule.

Pentru a rezolva aceasta problema, am adus solutii digitale pe care noi le consideram a fi o necesitate in zilele noastre, deoarece o aplicatie mobila poate oferi conducatorilor auto rute zilnice optimizate si il conecteaza pe managerul flotei 24/7 cu flotele sale. Mai mult, companiile aleg sa ofere angajatilor care conduc zilnic, lectii de conducere defensiva si ecologica, care se transforma, pe termen lung, in beneficii economice si de siguranta. O alta tendinta pe care am observat-o este trecerea de la motoare diesel la vehicule pe benzina.

De asemenea, hibrizii plug-in si vehiculele full-electric sunt o alternativa luata in considerare tot mai mult de clientii nostri. Desi pretul pentru astfel de modele este mai mare, diferenta dintre motoarele pe benzina si cele diesel este acoperita de pretul utilizarii vehiculului in timpul contractului de leasing din cauza costului mai mic in termeni de "energie".

De asemenea, exista programul Rabla Plus, care este cu siguranta un argument bun si un sprijin in ceea ce priveste preturile pentru achizitionarea unor astfel de modele. Aici intervine etapa TCM si TCO: intretinerea este mai ieftina pentru un vehicul hibrid sau electric, precum si consumul de energie in comparatie cu o benzina sau o masina cu motor diesel si, pentru a nu fi neglijat, valoarea reziduala este, de asemenea, mai mare.

Prin urmare, daca un client masoara aceste aspecte, TCO pentru un electric sau pentru un vehicul plug-in ar putea fi mai avantajos decat cel pentru o masina conventionala similara.

Nu in ultimul rand, piata romaneasca se maturizeaza si vedem un numar tot mai mare de IMM-uri care recunosc ca folosirea aceleiasi flote de autovehicule timp de 10 ani sau cumpararea de vehicule vechi cu numerar nu este o decizie economica buna.

Prin urmare, companiile opteaza pentru pachete de leasing operational complet, pentru 1-2 masini de la inceput si, odata cu evolutia afacerii, creste corespunzator numarul de vehicule. Acest lucru demonstreaza ca managerii sunt mai orientati spre optimizarea costurilor si deciziile pragmatice.

 

Puteti citi interviul integral, in limba engleza, aici.

Autori

foto
ALD AUTOMOTIVE SRL