I: Leasingul operational a devenit din ce in ce mai obisnuit in Romania, mai ales ca, in ultimii ani, nu numai companiile multinationale, ci si companiile locale il foloseau. Ce beneficii are leasingul operational si cum au adaptat portofoliul de clienti la piata locala?
Frederic Banco: In timpul celor 12 ani de experienta pe care le are ALD Automotive pe piata, nu numai ca am invatat tot ce trebuie sa cunoastem despre specificul pietei, dar am si conceput servicii de leasing operational modern in Romania. Daca, la inceput, ne-am concentrat in principal pe companiile multinationale, pentru a ne atinge cresterea dorita, am inceput sa privim dincolo de acest sector si sa ne concentram atentia asupra unui nou segment cu potential imens: IMM-uri.
Am dezvoltat programe specializate pentru acesti potentiali clienti si consultantii nostri de vanzari pot oferi consultanta personalizata in timpul intregului proces de achizitie.
Pe langa faptul ca se concentreaza pe clientii locali, o alta tendinta de piata locala expusa de clienti este optiunea pentru leasingul operational cu servicii complete, care le ofera cea mai buna optiune pentru eficienta afacerii si stabilitatea pe termen lung a afacerilor. In general, in acest mediu dinamic, clientii nostri fac aceasta optiune de finantare, deoarece ofera previzibilitate totala: rate fixe lunare, plata in avans 0%, expertiza tehnica in raport cu furnizorii, mobilitate permanenta. In plus, leasingul operational poate oferi intreprinderilor flexibilitate, deoarece costurile sunt tinute sub control, iar timpul investit in gestionarea flotei este, de asemenea, redus. Atunci cand companiile opteaza pentru acest produs, acestea externalizeaza, de asemenea, riscul de intretinere, reparatii si asigurare si au controlul asupra cheltuielilor flotei, deoarece pot accesa rapoartele zilnice de monitorizare.
I: Cum ati caracteriza evolutia leasingului operational de la primele servicii oferite pe piata, in 2005, pana acum?
FB: Daca analizam situatia din perspectiva cifrelor, putem spune ca leasingul operational a prezentat evolutii pozitive, deoarece acestea reprezinta forma de finantare cu cea mai mare amploare din ultimii ani, cu o crestere constanta anuala. De exemplu, in 2007, din 348.000 de vehicule nou inmatriculate pe piata romaneasca, doar 1,6% au fost finantate prin contracte de leasing operational, in timp ce in 2012 acest procent a crescut la 13%, apoi la 17,3% in 2013 si apoi la 16% iar anul trecut a fost de 13,3%.
Intre timp, numarul de vehicule inregistrate de companiile de leasing in cadrul acestui segment a crescut constant, ajungand la 64.350 de unitati in prima jumatate a acestui an, potrivit ASLO (Asociatia companiilor de leasing operational).
Am observat ca tot mai multi clienti, datorita eforturilor constante de comunicare facute de companii din domeniu, au inceput sa inteleaga beneficiile leasingului operational si sa acceseze acest tip de finantare. Deci, in opinia mea, acest sector a inregistrat o evolutie pozitiva in fiecare an si inca are un potential enorm de crestere.
Puteti citi interviul integral, in limba engleza, aici.