Companiile din intreaga lume cheltuiesc mai putin de 5% din venituri pe tehnologie, inclusiv asa-numitele organizatii avangardiste in domeniul tehnologiei, care au o viziune si o strategie bine definite si un departament de tehnologie dezvoltat, potrivit studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, efectuat in randul a 1.300 de lideri din domeniul afacerilor si al tehnologiei din 69 de tari, inclusiv Romania. De asemenea, studiul arata ca doar 11% dintre organizatii sunt avangardiste in materie de tehnologie si ca aproape o treime dintre liderii acestor companii (29%) pot juca un rol vizionar, de doua ori mai multi decat in cazul organizatiilor traditionale (14%).
Asemanarile dintre cele doua tipuri de organizatii sunt vizibile si atunci cand vine vorba de bugetele alocate pentru inovatie, deoarece 20% dintre companiile avangardiste in tehnologie investesc in aceasta zona, putin peste procentul organizatiilor traditionale (15%).
„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei si digitalizarii, oferind liderilor o oportunitate fara precedent pentru a-si transforma afacerile. Organizatiile au nevoie, mai mult ca oricand, de lideri care au cunostinte in domeniul tehnologiei, intrucat companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniaza faptul ca directorii generali ii privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decat pe liderii tuturor celorlalte functii la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie in cadrul practicii de consultanta a Deloitte Romania.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajuta companiile avangardiste in domeniul tehnologiei sa depaseasca organizatiile traditionale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia in vederea cresterii afacerii, sustinuta de cadenta la nivel operational si de prioritatile strategice, nu numai in interiorul departamentelor de tehnologie, dar si in intreaga organizatie. Companiile avangardiste in tehnologie se concentreaza pe inovatie (66%) si pe clienti (60%), iar departamentele lor de tehnologie sunt mai implicate pe parcursul intregului proces de inovatie, din faza de anticipare (52%), pana la cea de realizare a prototipului (56%) si implementare (47%). De asemenea, departamentele de tehnologie ale acestor organizatii au de 2,5 ori mai multe sanse sa fie considerate extrem de eficiente sau foarte eficiente (66%) in definirea experientelor clientilor si a interactiunilor cu acestia, in comparatie cu departamentele de tehnologie din organizatiile traditionale (27%), de la care companiile se asteapta sa dezvolte astfel de abilitati in timp. Doua treimi dintre liderii de tehnologie (67%) din organizatiile avangardiste se asteapta ca departamentele de tehnologie sa contribuie la transformarea abordarii fata de clienti in viitorul apropiat, in sensul concentrarii pe acestia, comparativ cu doar 43% dintre organizatiile traditionale.
Respondentii sondajului considera ca profilul liderului care pune organizatia in miscare - the kinetic leader - este cel mai potrivit pentru un lider in tehnologie, un vizionar concentrat pe schimbari si pe evolutie. Pentru a descrie caracteristicile definitorii ale unor lideri de succes din domeniul tehnologiei in urmatorii trei ani, 69% dintre respondenti au folosit cuvinte precum schimbare, viziune, inovatie si agilitate, in timp ce 46% au concluzionat ca atribute precum abilitati strategice si cunostinte solide in domeniul tehnologiei sunt extrem de apreciate.
Studiul Deloitte Global Technology Leadership 2020, denumit anterior studiul Deloitte Global CIO, urmareste evolutia organizatiilor, a departamentelor de tehnologie si a rolului jucat de liderii din domeniul tehnologiei in cadrul companiilor. Editia de anul acesta include raspunsuri din 22 de sectoare, companii care activeaza in America, Europa, regiunea Asia-Pacific, Orientul Mijlociu si Africa. Mai multe informatii despre studiu sunt disponibile aici.
Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente in topul Fortune Global 500® sunt clienti Deloitte, prin intermediul retelei sale globale de firme membre care activeaza in peste 150 de tari si teritorii, oferind resurse internationale, perspective locale si servicii de cea mai inalta calitate pentru a aborda provocari de business complexe. Obiectivul Deloitte este sa creeze un impact vizibil in societate cu ajutorul celor peste 312.000 de profesionisti ai sai.
Deloitte Romania este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din tara noastra si ofera, in cooperare cu Reff & Asociatii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanta fiscala, servicii juridice, de consultanta in management si consultanta financiara, servicii de managementul riscului, solutii de servicii si consultanta in tehnologie, precum si alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesionisti.
Pentru a afla mai multe despre reteaua globala a firmelor membre, va rugam sa accesati www.deloitte.com/ro/despre.