loader
Allianz-Tiriac in S1 2020: cifre de business peste asteptari, grija pentru oameni - principala preocupare

Allianz-Tiriac in S1 2020: cifre de business peste asteptari, grija pentru oameni - principala preocupare

Peste 338 de milioane de lei despagubiri platite clientilor si tertilor pagubiti si o majorare de 14% a subscrierilor din asigurari de viata

Allianz-Tiriac Asigurari a incheiat primul semestru din 2020 cu cresteri ale vânzarilor de asigurari de viata, sanatate si proprietati si consolidarea profitabilitatii operationale, in pofida impactului major al crizei coronavirusului in economie.

Valoarea totala a primelor brute subscrise a fost relativ constanta, cu o scadere de numai 1,6%, pana la 688 de milioane de lei, in pofida restrictiilor impuse de starea de urgenta, care a dus la limitarea la minimum a activitatii economice in perioada martie-mai.

Asigurarile de viata, sanatate si proprietati si-au continuat ritmul sustinut de crestere, demonstrând ca nevoia de protectie este tot mai bine inteleasa. De exemplu, cresterea volumului primelor brute subscrise din asigurari de viata a fost de 14%, in timp ce cresterea subscrierilor din asigurari de locuinta a fost de peste 7%.

In ceea ce priveste segmentul auto, subscrierile s-au diminuat cu 3,7%, din cauza vânzarilor mai mici de asigurari facultative, ca urmare a scaderii pietei auto.

Subscrierile online au insumat aproximativ 10 de milioane de lei in primele 6 luni din 2020. Strategia Allianz-Tiriac Asigurari de a investi in servicii digitale cu mult inainte de declansarea pandemiei s-a dovedit a fi cu atât mai potrivita pentru clienti in aceasta perioada de distantare sociala. Primele aferente asigurarilor de viata cu componenta investitionala existente subscrise prin aplicatia Allianz-Tiriac Mobile au depasit 2 milioane de lei in primele 6 luni din 2020, de aproape 7 ori mai mult decât cele inregistrate pe intreg anul trecut prin intermediul acestui canal de distributie. Aceasta dinamica arata interesul tot mai mare pentru planificarea financiara pe termen lung.

Criza nu a afectat in niciun fel capacitatea Allianz-Tiriac de a-si onora promisiunile si nici nu a influentat calitatea serviciilor oferite. In primul semestru din 2020 compania a platit despagubiri de peste 338 de milioane de lei clientilor si tertilor pagubiti.

Rata combinata la nivelul intregii companii s-a redus cu aproape patru puncte procentuale in intervalul iunie 2019 – iunie 2020 pâna la sub 89%, pe fondul unei discipline riguroase a costurilor operationale si al mixului de portofoliu, ceea ce a condus si la o crestere a profitului operational cu peste 28% in primul semestru din 2020, fata de aceeasi perioada din 2019.

„Fara indoiala 2020 este un an al schimbarilor profunde atât in stilul de viata, cât si in ceea ce priveste modelul de business. Totusi, strategia noastra de a ne concentra pe o crestere echilibrata, fara expuneri excesive pe nicio linie de business, ne permite sa fim astazi intr-o pozitie puternica, in pofida mediului volatil. Am ramas un partener de incredere pentru clienti si nu ne-am abatut de la planurile noastre. Am continuat sa platim cu promptitudine daunele, sa lansam servicii noi si sa investim in angajatii nostri”, a declarat Virgil Soncutean, Director General al Allianz-Tiriac Asigurari.

In primul semestru din 2020, Allianz-Tiriac a lansat o serie de servicii digitale inovatoare pentru a raspunde nevoilor in schimbare ale clientilor, dar si pentru a se adapta contextului generat de noul coronavirus.

Printre acestea se numara Claims Tracker - un serviciu care simplifica si transparentizeaza modul de solutionare a daunelor acoperite de asigurarile Casco, consultanta medicala la distanta - care ofera acces la consultatii video cu medici specialisti in diverse arii medicale, DoctorChat – un asistent virtual disponibil non-stop prin SMS sau WhatsApp care raspunde la orice intrebare legata de starea de sanatate.

„Ramanem atenti la nevoile clientilor, le oferim flexibilitate si ii asiguram ca impreuna vom gasi o solutie pentru orice problema pe care o pot avea. Suntem optimisti in ceea ce priveste cel de-al doilea semestru, desi dinamica impredictibila a situatiei medicale nu lasa loc pentru previziuni concrete. Un lucru este insa cert: situatia financiara solida ne permite sa ne onoram  promisiunile si sa fim alaturi de clientii, angajatii si partenerii nostri, indiferent de situatie”, a afirmat Adriana Matache, Director General Adjunct al Allianz-Tiriac Asigurari.

Numarul de clienti la finalul lunii iunie 2020 a crescut cu 5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Grija pentru oameni, clienti, angajati si parteneri, concomitent cu asumarea responsabilitatii si respectarea promisiunilor, au fost si ramân principalele preocupari ale Allianz-Tiriac Asigurari.

Despre Allianz-Tiriac Asigurari

Allianz-Tiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare si asigurari si cel mai valoros brand de asigurari din lume, potrivit celei mai recente evaluari Interbrand. In România, compania se bucura de stabilitate financiara si de increderea clientilor de peste 25 de ani.

Rolul nostru este sa fim alaturi de oameni, sa le aratam cum sa isi gestioneze neprevazutul din viata lor si sa ii indrumam, astfel incât sa-si poata pastra si imbunatati calitatea vietii, a comunitatilor din care fac parte sau a afacerii. Succesul Allianz-Tiriac sta in echipa de peste 4.000 de profesionisti care se afla in spatele fiecarei reusite a companiei.

Responsabilitatea, cooperarea, integritatea si increderea sunt valorile care ne definesc.

Autori

foto
ALLIANZ - TIRIAC ASIGURARI SA