loader
Studiu Valoria si Mingle: De la stagnare la inovare, recrutarea trebuie sa tina pasul cu noile moduri de lucru

Studiu Valoria si Mingle: De la stagnare la inovare, recrutarea trebuie sa tina pasul cu noile moduri de lucru

In ultimul an, recrutarea a trecut de la incertitudine si stagnare la inovare si crestere neasteptata

Conform studiului „Tendinte in recrutarea remote in 2021” realizat de compania de consultanta de business Valoria in colaborare cu Mingle, platforma de automatizare a recrutarii (mingle.ro), 58% dintre companii spun ca vor creste angajarile, iar 40% vor creste chiar numarul rolurilor remote, care lucreaza la distanta.

In ultimul an, recrutarea a trecut de la incertitudine si stagnare la inovare si crestere neasteptata. In 2021, trendul de crestere continua si aduce cu el nevoia de a tine pasul cu o noua lume a muncii. Rezultatele studiului arata ca 90% dintre companii isi vor creste sau mentine procesele de recrutare online, confruntandu-se in acelasi timp cu provocarea de a crea o experienta mai buna pentru candidati. In acest context, recrutarea capata un nou rol: acela de liant intre planurile ambitioase ale organizatiilor si nevoile specifice ale candidatilor. Iar pentru a-l indeplini, nu a fost niciodata mai important decat acum sa tina pasul cu tehnologia si cu noile metode de lucru”, spune Catalina Dobre, co-fondatoare a aplicatiei Mingle, co-autoare a studiului.   

Prioritatile de recrutare din anul 2021

Corelat cu planurile de crestere previzionate, atragerea talentelor domina lista prioritatilor pentru 2021. Pe primul lor in topul prioritatilor 55% dintre companii pun crearea unor experiente de recrutare mai bune candidatilor, 48% mizeaza pe employer branding, 45% pe folosirea platformelor de social media in recrutare, 35% pe transformarea digitala, iar 32% pe construirea unei baze de date de candidati. Astfel, prin toate aceste abordari si pana la diversificarea canalelor de promovare, echipele de HR isi intorc privirea catre candidati si catre felul in care ii pot atrage pe cei mai buni dintre ei.

Provocarile in recrutare din anul 2021

Nu e de mirare ca atragerea candidatilor se afla in topul prioritatilor pentru acest an, deoarece in topul provocarilor 45% dintre companii spun ca se lupta cu lipsa candidatilor calificati. Mai mult, daca ne uitam la provocarile cu care se confrunta echipele de recrutare, vedem pe locul al doilea probleme cu atragerea unui numar suficient de aplicatii (44%) aspect care este oarecum de inteles avand in vedere fenomenul de oboseala psihica generat de stresul constant al pandemiei in mijlocul angajatilor. Pe urmatoarele locuri gasim in lista provocarilor urmatoarele: evaluarea abilitatilor sociale (41%), o fluctuatie mai mare a personalului (33%), trendul de crestere a salariilor (33%) si tranzitia catre folosirea tehnologiei in Hr (32%).

Cele mai cautate trasaturi ale candidatilor

Atunci cand vine vorba de alegerea candidatilor potriviti, angajatorii ii cauta pe cei care se pot adapta cu usurinta unui mediu de lucru aflat in continua schimbare. Pe primele locuri in raspunsurile companiilor se afla dorinta de crestere si invatare a candidatilor (77%), capacitatea de adaptare si rezilienta (62%), capacitatea de a rezolva probleme (47%), abilitatea de a utiliza tehnologia (45%). Alte aspecte care vor face alegerile de recrutare ale companiilor in 2021 includ: inteligenta emotionala (38%), capacitatea de auto-conducere (35%), creativitatea (29%), auto-motivatia (25%) si gandirea critica (20%).

Mai multi colegi remote in 2021

Am vazut deja ca in 2021 recrutarea se afla pe un trend crescator. Iar o parte dintre noile roluri deschise vor fi disponibile si pentru candidatii remote. Cu 40% dintre companii deschise sa creasca numarul de roluri remote, vedem tot atat de multe pregatite sa acomodeze si procesele de recrutare pentru munca de la distanta. Nu e de mirare deci ca 90% dintre organizatii vor creste sau mentine numarul etapelor de recrutare care se desfasoara online, pastrand in acelasi timp durata procesului de angajare. La urma urmei, noii angajati vor face parte din aceeasi echipa – iar respectarea acelorasi criterii de selectie le va permite sa fie pe aceeasi pagina cu colegii lor din birou.

Acum un an, companii, echipe si intregi procese de business au fost nevoite sa renunte la vechile moduri de lucru si sa-si gaseasca o noua forma in mediul online. Tot ce fusese valabil pana nu de mult a fost pus sub semnul intrebarii si redefinit. Instrumente noi au fost folosite. Procese intregi au fost regandite. Alegerea viitorilor angajati a devenit o cu totul alta activitate, derulata si ea la distanta. In 2021, aceste schimbari au devenit noul mod de lucru. Echipele de azi sunt mai bine pregatite si echipate sa acomodeze un regim de munca. hibrid, iar asta se vede in planurile lor: mai mult de jumatate din companii planuiesc sa continue ce au inceput in 2020 si sa creasca numarul de roluri si candidati remote”, spune Elena Badea, Managing Director al companiei de consultanta Valoria, co-autoare a studiului.

O forta de munca hibrida

Cresterea numarului de roluri remote ne arata ca multe dintre organizatii sunt pregatite sa aiba mai multi colegi care lucreaza de la distanta. Insa intrebarea care mai ramane de clarificat este ce procent din forta de munca viitoare va fi formata din colegi remote - si cat de deschise sunt organizatiile sa si inlocuiasca birourile fizice cu unele virtuale. In timp ce 65% dintre companii isi doresc sa pastreze majoritar procentul celor care lucreaza din birou, pentru restul de 35% ramane deschisa posibilitatea de a avea preponderent forta de munca in regim de lucru remote.

Noua fata a recrutarii

In intampinarea celor care vor lucra de la distanta, regulile care pana nu demult erau valabile in recrutare vor trebui realiniate. Cum planuiesc echipele de HR sa atraga candidatii remote? Catre cine se vor indrepta? Si cum se vor asigura ca noii angajati se vor simti la fel de bine veniti in echipa ca si colegii lor din birou? Incercand sa raspunda acestor intrebari, cele mai multe organizatii (62%) planuiesc sa gandeasca alternative remote pentru beneficiile oferite colegilor din birou, dar si sa ajusteze salariile in functie de locatiile candidatilor (20%). Iar pentru a gasi candidatii potriviti, organizatiile (22%) incep sa-si intoarca privirea si catre pietele externe, unde spera sa gaseasca o forta de munca cu mai multa experienta

Despre Valoria

Valoria este o companie de consultanta, training, si executive coaching. Prin serviciile noastre ajutam antreprenorii sa isi dezvolte afacerile si sa faca succesul concret si predictibil, fara batai de cap. Cele mai multe companii apeleaza la noi pentru consultanta de marketing, de resurse umane si de vanzari. Avem adeseori solicitari pentru a face training sau coaching echipelor de conducere. Competenta, increderea, inovatia si pasiunea sunt valorile pe care le sustinem prin tot ceea ce facem. Construim parteneriate si colaborari pe termen lung, deoarece oferim rezultate garantate si cea mai buna calitate, la pretul corect. Aflati mai multe pe: www.valoria.ro.

Despre Mingle

Software care munceste pentru tine si cu care iti place sa muncesti, Mingle este aplicatia de automatizare a recrutarii care ajuta echipele de HR sa reduca munca manuala, sa urmareasca indicatorii de recrutare si sa organizeze candidatii din toate sursele intr-un singur loc. Companiile care folosesc Mingle reusesc sa atraga mai multi candidati de calitate si sa-i angajeze la timp pentru planurile lor de crestere. De la formulare de aplicare usor de completat pana la modalitati rapide de comunicare si feedback, Mingle este solutia intuitiva si moderna care te va ajuta sa salvezi o zi pe saptamana de sarcini administrative. Aflati mai multe pe www.mingle.ro

Puteti consulta materialul si in documentul de mai jos:

Autori

foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL