Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Studiu Raiffeisen Bank: Participantii la festivaluri prefera platile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variaza intre 300 si 500 de lei | DoingBusiness.ro
loader
Studiu Raiffeisen Bank: Participantii la festivaluri prefera platile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variaza intre 300 si 500 de lei

Studiu Raiffeisen Bank: Participantii la festivaluri prefera platile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variaza intre 300 si 500 de lei

Platile digitale se afla in topul preferintelor in ceea ce priveste metodele de plata in timpul festivalurilor, urmate de plata cu cardul fizic, cu telefonul, cu bratara de plati oferita de organizatori, cu smart watch iar 45% prefera in continuare cash

Festivalurile devin pentru romani un reper important de socializare si relaxare, iar vara este sezonul preferat pentru astfel de evenimente. Potrivit celui mai recent studiu realizat de Raiffeisen Bank in parteneriat cu Appinio, 7 din 10 romani, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, participa cel putin o data pe an la un festival din Romania. Aproximativ o treime dintre respondentii studiului merg la 2-3 festivaluri si doar 4% participa la mai mult de 3 astfel de evenimente.

Festivalierii prefera platile digitale

Platile digitale se afla in topul preferintelor in ceea ce priveste metodele de  plata in timpul festivalurilor, urmate de plata cu cardul fizic (40%).  44% dintre participantii la festivaluri prefera sa plateasca cu telefonul, 27% cu bratara de plati oferita de organizatori si 10% cu smart watch, in timp ce 45% prefera, in continuare, sa plateasca cash.

Seria noastra Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arata ca romanii nu doar iubesc festivalurile, dar isi doresc experiente digitale, rapide si sigure inclusiv cand vine vorba de plati. De aceea, continuam sa sustinem inovatia in banking si sa fim acolo unde sunt si clientii nostri, oferindu-le solutii care le fac viata mai usoara si distractia mai intensa.” – Laura Mihaila, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank Romania.

Cheltuielile in cadrul unui festival ating, in medie, 850 de lei per persoana

Tinerii sub 35 de ani pot aloca chiar si peste 950 de lei, iar 3 din 10 respondenti spun ca bugetul lor este intre 300 si 500 de lei. Aproape jumatate dintre participanti se asteapta ca preturile produselor de la festival sa fie cu 10-24% mai mari decat in 2024, iar 18% estimeaza cresteri de peste 25%. Doar 15% dintre respondenti cred ca preturile vor fi mai mici comparativ cu anul anterior.

Distractia, muzica, atmosfera si relaxarea sunt motivele centrale pentru care romanii aleg festivalurile.

28% dintre respondentii sondajului spun ca au participat sau vor participa la un festival in strainatate, destinatiile preferate fiind Tomorrowland (Belgia) si Sziget Festival (Ungaria). Pentru cei care raman in tara, atmosfera si diversitatea experientei conteaza cel mai mult: ”Vreau sa am parte de o experienta de neuitat, sa simt ca traiesc cu adevarat”, ”Particip pentru muzica buna si amintirile alaturi de prieteni”, declara unii dintre respondenti.

Studiul este lansat cu ocazia primei editii a festivalului Neversea Kapital, ce va avea loc pe Arena Nationala din Bucuresti, intre 4 si 7 iulie 2025.

Raiffeisen Bank este partener principal al evenimentului, continuand parteneriatul cu Neversea inceput in 2017.

Cercetarea a fost realizata in iunie 2025 pe un esantion reprezentativ la nivel national, de 1000 de utilizatori de internet cu varste cuprinse intre 18 - 65 de ani.

Despre Raiffeisen Bank Romania

Raiffeisen Bank, banca universala de top, cu capitalizare si lichiditate solide activeaza pe piata bancara din Romania deservind aproximativ 2,3 milioane de clienti, persoane fizice si juridice.

De peste 25 de ani, Raiffeisen Bank sustine mediul economic din Romania, oferind produse si servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clientilor. Avand ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuim la dezvoltarea societatii prin finantarea economiei reale si sustenabile. Totodata, suntem implicati in comunitate, prin sustinerea a 5 piloni de dezvoltare: educatie, ecologie urbana, sport ca stil de viata sanatos, inovatie si nu in ultimul rand, arta si cultura. www.raiffeisen.ro

Autori

foto
RAIFFEISEN BANK SA
   Update cookies preferences