loader
Studiu Mastercard – Confortul, cel mai mare avantaj al solutiilor bancare digitale

Studiu Mastercard – Confortul, cel mai mare avantaj al solutiilor bancare digitale

6 din 10 europeni cred ca digitalizarea industriei bancare le face viata mai usoara si mai sigura

Potrivit unui nou studiu Mastercard, intitulat „European Digital Banking”, desfasurat in 11 tari europene, sase din 10 consumatori saluta solutiile digitale si cred ca digitalizarea industriei bancare le face viata mai usoara si mai sigura. Studiul, realizat in randul clientilor bancilor europene, arata ca, de departe, confortul este cel mai reprezentantiv avantaj al solutiilor bancare digitale, urmat de economia de timp (70%) si usurinta utilizarii (59%).

 

Astazi, Mastercard este un factor si un partener-cheie in furnizarea solutiilor digitale, lucrand cu peste 30 de noi banci digitalizate din intreaga Europa, inclusiv N26 (Germania), Holvi (Finlanda) si Monzo (Marea Britanie), si cu multe altele din intreaga lume. In calitate de lider global in domeniul tehnologiilor de plata, compania Mastercard isi ajuta toti partenerii sa dezvolte solutii orientate catre client, convenabile si sigure pentru ziua de azi si pentru cea de maine.

 

Prin furnizarea de know-how tehnologic, a unei infrastructuri globale, a unor produse si a unei retele la nivel mondial catre institutiile financiare, Mastercard se afla in cea mai buna pozitie pentru a sustine toate bancile si Fintech-urile, fie noi, fie consacrate; toti jucatorii trebuie sa navigheze catre transformarea digitala a industriei.

 

Javier Perez, Presedinte, Mastercard Europe, a declarat: „in calitate de companie de tehnologie care opereaza in industria platilor, am fost concentrati mult timp pe stimularea inovatiei, atat ca viteza, cat si ca marime. Este important sa nu inovam de dragul inovatiei, ci, in schimb, sa intelegem de ce anume au nevoie partenerii nostri si clientii lor ca sa continue sa foloseasca platile digitale pe toate dispozitivele noi. Potrivit acestui studiu, consumatorii vor solutii usoare si sigure pentru nevoile lor bancare si sunt deschisi catre produsele digitale, daca acestea le imbunatatesc experienta. Noi imbratisam aceasta schimbare si suntem mandri sa fim partenerul ales pentru segmentul european al noilor banci prin solutiile noastre ce permit siguranta si securitate, continuand sa ne asiguram ca institutiile consacrate continua sa construiasca cele mai bune instrumente din clasa lor, intr-un peisaj din ce in ce mai digitalizat”.

 

Inovatia atrage noi clienti

Studiul Mastercard demonstreaza, de asemenea, ca loialitatea clientilor fata de banca lor actuala este relativ scazuta: aproape jumatate dintre consumatorii din Europa (49%) declara ca vor lua in considerare, la un moment dat, trecerea la o banca digitala. In Germania, in special, consumatorii dau dovada de o loialitate scazuta: 27% dintre ei au in plan sa-si paraseasca banca actuala in urmatoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai mare rata din Europa. in acelasi timp, olandezii sunt cei mai loiali clienti. Doar 7% dintre ei sustin ca iau in considerare sa isi schimbe banca, iar 52% doresc sa ramana la institutia bancara la care sunt.

 

In plus, consumatorii europeni considera ca procesul de digitalizare in sectorul financiar va afecta sucursalele bancilor. Doua treimi cred ca sucursalele institutiilor bancare vor continua sa existe si in urmatoarii zece ani, dar numarul lor va scadea, in timp ce 6% sunt convinsi ca acestea vor inceta sa mai existe in decurs de zece ani.

 

 

 

Alte concluzii ale studiului:

·         Cand clientii au fost intrebati ce ar schimba la banca lor actuala, daca ar putea, principala lor cerinta a fost „confortul”, dorindu-si ca produsele bancii lor sa fie „disponibile oriunde si usor de utilizat” (42%).

 

·         Al doilea cel mai frecvent raspuns a fost flexibilitatea si serviciul de consultanta non-stop (27%).

 

·         Mai mult de 85% dintre respondenti continua sa foloseasca digital banking (online sau mobil) cel putin o data pe luna, iar 38% folosesc acest serviciu chiar zilnic sau saptamanal.

 

·         Cei mai activi utilizatori sunt britanicii (54%), urmati de olandezi (51%) si de suedezi (47%), folosind serviciul de digital banking intre zilnic si saptamanal, spre deosebire de doar 26% dintre elvetieni si de 27% dintre maghiari, aflati la finalul clasamentului.

 

Mastercard, partenerul principal al bancilor digitalizate din intreaga Europa

 

Procesul de digitalizare in sectorul financiar se bazeaza pe parteneriate, rezultat confirmat si de consumatorii europeni in studiul despre Digital Banking. Pentru mai mult de 75% dintre respondenti, Mastercard este partenerul potrivit pentru banci.

 

Unul dintre cei mai importanti parteneri ai Mastercard in domeniul serviciilor de telefonie mobila este N26. Infiintata in Germania, N26 este prezenta acum pe 17 piete si reprezinta cea mai importanta banca mobila din Europa. „Tot ceea ce facem este concentrat pe o experienta artistica a utilizatorului. Tehnologia joaca un rol vital in atingerea acestui obiect”, spune Valentin Stalf, co-fondatorul si CEO-ul N26. „Identificarea acelor parteneri cu o infrastructura digitala si, prin urmare, flexibila, capabili sa creeze experiente unice si simple pentru utilizatori a reprezentat o adevarata provocare. Ne-am dat seama destul de rapid ca Mastercard este un jucator dinamic pe piata, deschis catre produse si tehnologii noi. Sa primim aceste beneficii de la un brand renumit, care tine pasul cu cele mai recente evolutii, dar care are, in acelasi timp, si o retea globala, este ca si cand am fi castigat la loterie”.

 

Mastercard furnizeaza catre N26 solutii de emitere si de prelucrare, care sunt esentiale pentru a-i oferi  clientului produsul final. In plus, Mastercard se consulta cu N26 cu privire la solutiile tehnice privind serviciile de plata. Fiind unul dintre pionierii in domeniu, N26 isi propune sa digitalizeze toate produsele si serviciile oferite de bancile traditionale.

 

Un alt exemplu este Holvi, o companie care ofera servicii bancare digitale micro-antreprenorilor. Compania finlandeza si-a inceput activitatea prin rezolvarea problemelor cotidiene legate de managementul financiar al persoanelor care desfasoara activitati independente. Mai mult, acesti micro-anteprenori au avut, deseori, dificultati in a primi sprijinul adecvat din partea bancilor traditionale. Cu scopul de a deveni serviciul preferat de management financiar pentru micro-anteprenorii si intreprinderile mici din Europa, Holvi isi ajuta clientii sa economiseasca timp si bani, dar si sa-si conduca afacerea mai eficient.

 

Incepand cu anul 2016, Holvi Business Mastercard se conecteaza direct si le permite clientilor Holvi sa-si gestioneze foarte bine finantele in timp real. „Pentru noi, este important sa lucram cu parteneri care sunt recunoscuti pentru credibilitatea lor. Misiunea noastra este sa le oferim clientilor nostri servicii bancare fara frontiere in era digitala – Mastercard nu cunoaste granite si functioneaza la nivel mondial, la fel precum clientii nostri”, spune Antti-Jussi Suominen, CEO al Holvi.

Autori

foto
GOLIN HARRIS PUBLIC RELATIONS SA