loader
Studiu EY: Care sunt cele mai noi provocari pentru directorii financiari din sectorul asigurarilor

Studiu EY: Care sunt cele mai noi provocari pentru directorii financiari din sectorul asigurarilor

74% dintre respondenti considera drept principala prioritate capacitatea de a furniza rapid si integrat informatii si analize 51% dintre respondenti reclama faptul ca bazele de date, sistemele, calendarele si procesele nu sunt integrate pe o platforma unica

Directorii financiari (CFOs) din sectorul asigurarilor considera cresterea un imperativ al industriei, insa unul din cele mai importante roluri pe care il au de jucat consta in sprijinirea business-ului prin furnizarea de informatii clare, relevante si la timp. In acest context, sarcina lor este de a echilibra noile standarde de contabilitate care urmeaza a fi implementate cu capacitatea de a introduce, eficient, noi modele operationale financiare, se arata in studiul anual EY intitulat Global Insurance CFO Survey. Studiul are la baza un sondaj la care au participat directori financiari din 60 de companii globale de asigurari.

 

Pentru a raspunde acestor nevoi, directorii financiari au o viziune clara asupra prioritatilor financiare ale companiilor lor pana in anul 2020 si dincolo de acest orizont. 74% dintre respondenti au citat capacitatea de a furniza rapid si integrat informatii si analize  rapid, si integrat drept principala prioritate.

 

Pe al doilea loc s-a clasat alinierea informatiilor financiare, actuarile si de risc, cu un procent de 48%, in timp ce 47% dintre respondenti au spus ca principala prioritate este atingerea unui grad ridicat de eficienta prin simplificarea si automatizarea proceselor. in acelasi timp, 41% dintre respondenti considera raportarea rapida si securizata ca pe o cerinta cheie pentru furnizarea de informatii relevante la timp, iar 33% spun ca implementarea cerintelor financiare si de  reglementare reprezinta o preocupare de top.

 

Alina Dimitriu, Director Executiv, EY Romania, declara:

"Piata asigurarilor din Romania nu face exceptie, cresterea organica sau prin achizitii si parteneriate strategice este una dintre principalele preocupari ale conducerii companiilor. in acest context, anumiti asiguratori au inceput deja sa investeasca atat in programe de eficientizare a functiei financiare cat si in tehnologie. Aceasta le va permite nu doar conformarea cu noile standarde contabile si cadrele multiple de raportare, ci si facilitarea unui proces de decizie rapid si fundamentat.”

 

In Romania, piata asigurarilor a atins, in primele noua luni ale anului 2016, un nivel de 6,88 miliarde lei (prime brute subscrise), in crestere cu 12% fata de intervalul similar al anului 2015, conform datelor comunicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). Cumulata, valoarea primelor brute subscrise atat de catre societatile de asigurare, cat si de catre sucursale, se ridica la 7,37 miliarde de lei.

Cresterea pietei din aceasta perioada a fost determinata de dinamica ascendenta a segmentului asigurarilor generale, care a inregistrat un avans de 14% fata de primele noua luni ale anului 2015, fiind sustinuta si de o evolutie pozitiva a asigurarilor de viata (2%). In acest segment s-a constatat o orientare mai pronuntata catre produsele de asigurare traditionale de viata si catre asigurarile de sanatate (plus 36%), care a compensat scaderea volumului subscrierilor pentru asigurari de viata legate de fonduri de investitii.

 

Sprijinirea imperativelor de business

 

Parteneriatul de afaceri devine un motor cheie pentru alinierea mai eficienta a functiilor financiare, de risc si actuariale. 48% dintre directorii financiari vad acest lucru ca pe o cerinta fundamentala pentru furnizarea de informatii relevante pentru afacere, pe valorile cheie, inclusiv cele legate de capital si de risc. Acestia isi asuma serios rolul de a schimba situatia curenta si inertia care impiedica transformarea zonelor de raportare si analiza financiara, de risc si actuariala, si incearca sa elimine operatiunile manuale cat se poate de rapid.

 

51% dintre respondenti reclama faptul ca bazele de date, sistemele, calendarele si procesele nu sunt integrate. Cea mai mare provocare cu care se confrunta este lipsa unei platforme unice integrate care sa fie capabila sa gestioneze tehnologii multiple in zonele de activitate de planificare si contabilitate. O astfel de platforma ar imbunatati programarea proceselor si calitatea intrarilor si iesirilor de date.

 

Un nou model operational financiar

 

Multi directori financiari globali au obiective bine definite privind crearea modelului lor financiar operational pana in anul 2020, incluzand proprietatea asupra tuturor datelor si instrumentelor analitice. Un model nou operational vizat de catre acestia, cu procese standardizate si automatizate, va oferi o viziune mai integrata a functiilor financiare, de risc si actuariale.

 

Pana in 2020, modelul operational financiar si actuarial va trebui aliniat in mod adecvat la prioritatile strategice, conform respondentilor. Solutiile digitale vor creste asteptarile legate de ceea ce s-ar putea si ar trebui sa se obtina de la functia financiara. Pe masura ce inteleg mai bine oportunitatile oferite de tehnologie, multi directori financiari vor implementa proiecte pilot pentru a-si sustine pozitia.

 

Oamenii, de asemenea, vor face diferenta. Dezvoltarea abilitatilor analitice si de comunicare ale angajatilor reprezinta principalele prioritati identificate de directorii financiari, 46% dintre acestia investind deja in dezvoltarea acestor abilitati.

 

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL