loader
Impactul optimizarii cheltuielilor organizationale asupra investitiilor

Impactul optimizarii cheltuielilor organizationale asupra investitiilor

Doar 20% dintre economiile realizate prin eficientizarea cheltuielilor operationale interne si externe ale companiilor sunt reinvestite in dezvoltarea organizationala – arata un studiu realizat in 2016 de compania Expense Reduction Analysts si Scoala Europeana de Afaceri din Weisbaden, Germania.

Doar 20% dintre economiile realizate prin eficientizarea cheltuielilor operationale interne si externe ale companiilor sunt reinvestite in dezvoltarea organizationala – arataun studiu realizat in 2016 de compania Expense Reduction Analysts si scoala Europeana de Afaceri din Weisbaden, Germania. Auditul care a abordat 281 companii din 10 tari europene demonstreaza ca impactul masurilor de reducere a costurilor ajunge sa fie resimtit doar pe termen scurt in cresterea profitului in lipsa promovarii unui comportament financiar resposabil in cultura organizationala.

 

 

Barometrul de Management al Costurilor (Baromenter Cost Management) este un raport anual realizat de catre compania Expense Reduction Analysts, lider global in managementul costurilor si achizitiilor, in parteneriat cu scoala Europeana de Afaceri din Weisbaden, Germania. Scopul acestuia este sa prezinte tendintele europene in managementul cheltuielilor operationale, impactul economic al schimbarilor politice asupra investitiilor, dar si unde sunt redirectionate veniturile generate de eficienta economica interna.
 
Auditul atrage atentia si asupra ariilor cu oportunitati majore de reducere a cheltuielilor, precum managementul lantului de furnizare, cheltuielile de logistica si transporturi. Una din cinci companii poate sa se astepte la economii de peste 10% daca implementeaza masuri de reducere a cheltuielilor in aceste doua zone. in general, companiile europene reusesc sa economiseasca aproximativ 4,6% din cifra de afaceri anuala. Ca exemplu, o organizatie cu o cifra de afaceri de 50 milioane EUR obtine o reducere a cheltuielilor de 2,3 milioane EUR. In Romania, companiile pot obtine in medie de peste 10% economii din costurile operationale, apeland la un serviciu specializat.

 
 
„Serviciile si cheltuielile financiare, cheltuielile cu energie, gaz, transporturi, costurile logistice, cele legate de IT si telecom, precum si cheltuielile de management a flotei si a cladirilor sunt doar o parte dintre categoriile de costuri in care descoperim cel mai des oportunitati de generare a unor venituri suplimentare pentru clientii nostri, indiferent de industrie. Ne bucuram sa observam ca tot mai multe companii sunt interesate de eficientizarea costurilor, cautand sa realizeze economii in conditiile mentinerii si, de cele mai multe ori, imbunatatirii calitatii produselor si serviciilor achizitionate de la furnizori”, a declarat Cristian Ionescu, Expense Reduction Analysts Romania.
 
 
In 2016, doar 20% dintre economiile realizate de catre companii au fost reinvestite in alte zone ale afacerii. Companiile care au ales sa investeasca in dezvoltarea au redistribuit veniturile astfel: 12,5% in bugetele de marketing si sales, 11,8% in echipamente si utilaje, 11,5% in dezvoltarea personalului sau recrutare. Mai mult, 25% dintre companiile aflate in top in ceea ce priveste satisfactia consumatorului si tenditele de crestere  aleg sa reinvesteasca veniturile dobandite in arii precum expansiunea afacerii (46%), cercetare si dezvoltare sau marketing si sales (34%).
 
 
„Faptul ca in majoritatea cazurilor organizatiile nu utilizeaza profitul generat de economii pentru investitii directe in dezvoltare inseamna ca oportunitatile de crestere pot fi pierdute din vedere” spune Fred Marfleet, Presedinte al Expense Reduction Analysts Europe. „Rezultatele ne arata ca organizatiile de succes folosesc veniturile aditionale pentru a-si imbunatati pozitia si a deveni mai sustenabile comparativ cu concurenta. Asadar, atunci cand se ivesc noi ocazii economice sau modele de business, acestea au resursele necesare sa reactioneze rapid si eficient”.
 
 
Totodata, studiul prezinta si provocarile in ceea ce priveste sustenabilitatea economiilor, 73% dintre participanti raportand ca efectul activitatilor de management al cheltuielilor se pierde in aproximativ 3 ani. ”Companiile trebuie sa depuna mai mult efort in promovarea unui comportament financiar resposabil in cultura organizationala si sa implementeze obiective si instrumente de monitorizare”, recomanda Fred Marfleet.