loader
Studiu EY: Angajatii au un sentiment de apartenenta la locul de munca, insa majoritatea nu se simt confortabil sa impartaseasca anumite aspecte ale identitatii lor

Studiu EY: Angajatii au un sentiment de apartenenta la locul de munca, insa majoritatea nu se simt confortabil sa impartaseasca anumite aspecte ale identitatii lor

Aproape jumatate dintre angajatii din companiile din intreaga lume spun ca serviciul lor este locul in care au cel mai puternic sentiment de apartenenta dar 75% dintre respondenti spun ca s-au simtit exclusi la locul de munca

• 75% dintre respondenti s-au simtit exclusi la locul lor de munca; socializarea cu colegii ramane primordiala

• In cazul organizatiilor care permit flexibilitatea, respondentii au un sentiment sporit de apartenenta la locul de munca

• 63% dintre respondentii din toate generatiile prioritizeaza in prezent diversitatea, echitatea si incluziunea (DE&I) in alegerea unei companii, iar acest lucru este si mai important pentru talentele Gen Z si mileniali

Aproape jumatate (41%) dintre angajatii din companiile din intreaga lume spun ca serviciul lor este locul in care au cel mai puternic sentiment de apartenenta, dupa cel de acasa – arata rezultatele Barometrului EY Belonging 3.0. Totusi, 75% dintre respondenti spun ca s-au simtit exclusi la locul de munca. In ciuda unui context general caracterizat de sentimente pozitive de apartenenta la locul de munca, 56% dintre respondentii la nivel global considera ca nu pot impartasi sau sunt reticenti in a impartasi anumite aspecte ale identitatii lor la locul de munca, de teama ca acest lucru i-ar putea impiedica sa se integreze. Aceasta cifra este chiar mai mare in cazul respondentilor LGBTQ+, 77% dintre acestia simtindu-se inconfortabil sa impartaseasca detalii ale identitatii lor la locul de munca.

Cea de-a treia editie a EY Belonging Barometer sondeaza perspectivele angajatilor din diverse industrii si organizatii din intreaga lume. Intr-o lume post-COVID-19, in care tipurile de flexibilitate la locul de munca evolueaza, iar incertitudinea economica accentuata continua, la fel si procesul de adaptare la schimbarile fortei de munca, raspunsurile evidentiaza o fractura in cazul apartenentei la locul de munca.

Pentru a combate in mod eficient sentimentele de excludere la serviciu, verificarea modului in care se descurca cineva, atat la locul de munca, cat si in viata personala, ramane un factor care contribuie, in primul rand, la crearea unui mai bun sentiment de apartenenta pentru 32% dintre respondenti. Acest procent ajunge la 39% in cazul respondentilor din SUA, confirmat si in editiile anterioare ale Barometrului din 2018 (38%) si 2020 (37%).

Karyn Twaronite, vicepresedintele global al EY - Diversitate, Echitate si Incluziune, spune: „Desi este incurajator faptul ca lucratorii continua sa simta un sentiment sporit de apartenenta la locul de munca, este clar ca a aparut o fractura in cazul multora dintre ei la nivel global, din toate dimensiunile diversitatii, care se simt exclusi, se autoediteaza in mod activ sau ascund anumite aspecte din profilul lor la locul de munca. Pentru liderii care cauta sa reduca acest decalaj pentru a maximiza angajamentul, bunastarea si productivitatea si pentru a le permite angajatilor lor sa se simta liberi sa fie ei insisi, verificarile individuale continua sa conteze cel mai mult."

Permiterea flexibilitatii creste sentimentul de apartenenta al angajatilor

Desi mediul de lucru actual a ridicat multe provocari, este clar ca o mai mare flexibilitate a contribuit la sporirea sentimentului de apartenenta al angajatilor. Respondentii spun ca simt un sentiment de apartenenta sporit, pentru ca organizatia lor a devenit mai flexibila si pentru ca au fost incurajati sa fie deschisi cu privire la opiniile, nevoile, preferintele si personalitatea lor.

Un procent de 45% dintre respondenti au spus ca munca flexibila, inclusiv autonomia in alegerea orelor si a locatiei, a fost principalul factor de motivare pentru a deschide tema diversitatii, echitatii si incluziunii (DE&I) in cadrul echipelor lor. Acest fapt subliniaza pentru cei care ocupa pozitii de conducere cat de important este sa se continue integrarea si oferirea de solutii flexibile la locul de munca in prezent.

Salarizarea echitabila poate fi cea mai rapida cale de abordare a inechitatii; increderea in oportunitatile de promovare poate fi in scadere

O majoritate covarsitoare a respondentilor recunosc un anumit nivel de inechitate la locul de munca,  doar 6% afirmand ca nu au simtit deloc acest sentiment. Salariul echitabil este citat de 40% dintre respondenti ca fiind cel mai important factor care contribuie la sentimentul de echitate la locul de munca, urmat de evaluarea echitabila a performantelor (34%) si repartizarea echitabila a sarcinilor de lucru (30%).

De asemenea, angajatii nu sunt pe deplin increzatori in faptul ca organizatiile lor ofera oportunitati de progres in cariera. 66% dintre lucratori considera ca exista bariere in calea avansarii in cadrul companiei lor, lipsa resurselor adecvate (24%) fiind raportata ca fiind cel mai frecvent obstacol, urmata de lipsa unui salariu echitabil (23%) si de accesul inegal la oportunitati (21%).

Viitorul bazin de talente depinde de companiile care acorda prioritate DE&I

Initiativele DE&I continua sa joace un rol esential in recrutarea si atragerea talentelor de top. 63% dintre respondenti ar alege o companie care acorda prioritate DE&I in locul uneia care nu o face, iar 74% spun ca prioritatea acordata de compania lor DE&I este un factor care le influenteaza alegerea locului de munca.

Aceasta tema este mai pronuntata in randul generatiei Z si al milenialilor, dintre care 73% si, respectiv, 68% au declarat ca ar alege o companie care acorda prioritate DE&I in detrimentul uneia care nu o face, fata de 53% din generatia X si 46% din generatia baby boomers.

Ana-Maria Voicu Domsa, Partener, Global Compliance & Reporting, Diversity & Inclusion Lead, EY Romania, puncteaza: „Consider ca este important ca organizatiile sa depaseasca faza eforturilor de suprafata in privinta diversitatii si sa prioritizeze crearea de culturi incluzive, care hranesc un sentiment autentic de apartenenta. Procedand astfel, ei pot debloca intregul potential al fortei de munca diverse, stimuland inovatia, productivitatea si, in cele din urma, succesul.

Intrebarea care trebuie pusa din ce in ce mai mult nu mai este `ce castig eu prin dezvoltarea programelor DE&I si o cultura interna diversa si incluziva`, ci mai degraba care vor fi consecintele si pierderile in cazul in care nu fac acest lucru.”

Despre EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 365.399 de angajati in peste 700 de birouri in 150 de tari si venituri de aproximativ 45,4 miliarde de USD in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2022. Reteaua noastra este integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume.

Prezenta in Romania din anul 1992, EY furnizeaza, cu ajutorul celor peste 900 de angajati din Romania si Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenta fiscala, juridica, strategie si tranzactii, consultanta catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. EY Romania s-a afiliat in 2014 singurei competitii de nivel mondial dedicata antreprenorialului, EY Entrepreneur Of The Year. Castigatorul editiei locale reprezinta Romania in finala mondiala ce are loc in fiecare an, in luna iunie, la Monte Carlo. In finala mondiala se acorda titlul World Entrepreneur Of The Year.

Despre studiu

Studiul EY include un esantion combinat de peste 5.000 de adulti angajati la nivel mondial (18-64 de ani) din urmatoarele tari: SUA, Marea Britanie, Germania, Singapore si India. Sondajul a fost realizat in luna mai 2023. Generatiile sunt definite, in general, ca fiind: Gen Z (18-26 de ani), Millennials (27-42 de ani), Gen X (43-58 de ani) si Baby Boomers (59-64 de ani). Studiul a fost realizat si analizat de Big Village (fostul ENGINE), un colaborator de cercetare consultativa, impreuna cu Prosek Partners.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL