loader
Studiu Deloitte: pretul, primul criteriu in alegerea masinii. Motoarele pe combustie interna revin pe crestere in preferintele consumatorilor

Studiu Deloitte: pretul, primul criteriu in alegerea masinii. Motoarele pe combustie interna revin pe crestere in preferintele consumatorilor

Masinile cu motoare pe combustie interna revin pe crestere in preferintele consumatorilor din anumite piete, respectiv SUA, Asia de Sud-Est sau Germania

Pretul este principalul criteriu de alegere a marcii pentru urmatoarea masina pentru consumatorii de pe pietele dezvoltate, inclusiv Germania (55%), Japonia (58%) si Statele Unite (59%), in timp ce calitatea produsului este pe primul loc pentru cei din India (65%) si Asia de Sud-Est (62%), iar performanta vehiculelor, pentru cumparatorii din China (53%) si Coreea de Sud (55%), potrivit Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study. In acelasi timp, masinile cu motoare pe combustie interna revin pe crestere in preferintele consumatorilor din anumite piete, respectiv SUA (67%, de la 58% in 2023), Asia de Sud-Est (52%, de la 50%) sau Germania (49%, de la 45% 2023).

Cei care opteaza pentru o masina electrica au drept argumente pretul mai redus cu alimentarea, in SUA (66%), Japonia (62%) sau Germania (50%), preocuparea pentru protectia mediului si costurile mai mici cu intretinerea, in India (68%, respectiv 56%).

Incetinirea ritmului de dezvoltare a vehiculelor electrice nu este inca foarte vizibila in Europa, unde vanzarile au inregistrat rate anuale semnificative de crestere, cel putin pentru cele pe baterie si modelele hibride (37%, respectiv 30% in 2023 fata de 2022), potrivit Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile. Totusi, in ultima luna a anului trecut am asistat la o temperare a ritmului, posibil influentata de piata din Germania, unde se remarca o inversare de trend catre masinile pe combustie interna. In Romania, vanzarile de masini electrice au urcat cu peste 50% in primele 11 luni din 2023, depasind 10% cota de piata, dar evolutia este incerta, avand in vedere injumatatirea subventiei acordate de stat pentru aceste autovehicule”, a declarant Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte Romania.

In privinta masinilor electrice pe baterie, participantii la studiu sunt, in general, preocupati de timpul de incarcare, de autonomie, de pret si de eventualul cost cu schimbarea bateriei. In plus, in cazul acestor masini, majoritatea consumatorilor participanti la studiu sunt ingrijorati cu privire la impactul bateriilor asupra mediului – India (89%), Asia de Sud-Est (77%), Coreea (69%), China (66%), Germania (64%), SUA (62%), Japonia (57%) -, ceea ce indica jucatorilor din industrie ca trebuie sa implementeze practici durabile de utilizare si reciclare a acestor componente.

De altfel, angajamentul unei marci de autovehicule fata de practicile durabile este important si foarte important pentru consumatorii din India (56%), China (50%) si Asia de Sud-Est (39%) si oarecum important pentru cei din Japonia (54%), Coreea (41%), Germania (40%) sau SUA (36%).

In ceea ce priveste disponibilitatea de a plati pentru dotarile cu tehnologie, care permit conectarea autovehiculului la anumite surse de informare, aceasta ramane ridicata printre consumatorii din India (71%), China (60%) sau Asia de Sud-Est (55%) si redusa pentru cei din Germania (20%), Japonia (23%) sau SUA (25%).

La realizarea studiului Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 27.000 de consumatori din 26 de tari, dintre care noua state europene – Austria, Belgia, Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Polonia, Spania si Turcia.

Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta fiscala si juridica, consultanta, consultanta financiara si managementul riscului catre aproximativ 90% din companiile prezente in topul Fortune Global 500® si catre mii de companii din sectorul privat. Expertii firmei contribuie la atingerea unor rezultate masurabile si de durata, care ajuta la consolidarea increderii in pietele de capital, care permit companiilor sa se transforme, sa prospere si sa deschida calea catre o economie mai puternica, catre o societate mai echitabila si o lume sustenabila. Cu o istorie de peste 175 de ani, Deloitte acopera peste 150 de tari si teritorii. Obiectivul sau este sa creeze un impact vizibil in societate cu ajutorul celor aproximativ 457.000 de profesionisti la nivel mondial.

Deloitte Romania este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din tara noastra si ofera, in cooperare cu Reff & Asociatii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanta fiscala, servicii juridice, de consultanta si managementul riscului, consultanta financiara, solutii de servicii si consultanta in tehnologie, precum si alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 3.400 de profesionisti.

Pentru a afla mai multe despre reteaua globala a firmelor membre, va rugam sa accesati www.deloitte.com/ro/despre.

Autori

foto
DELOITTE CONSULTANTA SRL