In epoca digitala, tehnologia a devenit din ce in ce mai mult un motor principal al transformarii si al dezvoltarii afacerii.
Pe masura ce ne uitam la viitor, multe organizatii de succes – precum si Chief Information Officer din aceste companii - adopta o mentalitate bazata pe tehnologie care sa conduca transformarea si cresterea organizatiilor, precum si veniturile acestora, in era digitala.
Principalele concluzii ale studiului:
- Aproximativ 10% dintre organizatiile intervievate se pozitioneaza ca facand parte din avangarda digitala - organizatii lideri de piata care combina o strategie digitala coerenta cu o abordare IT.
- Rolul unui CIO este apreciat mai putin pentru valorile traditionale, cum ar fi rezolvarea problemelor complexe sau ambitia de a reusi, si mai mult pentru capacitatea de a produce schimbari organizationale de mare amploare, cu echipe performante, orientate spre rezultate.
- Digitalizarea este perceputa de aproape toate organizatiile ca o prioritate strategica, desi semnificatia ei este vaga si poate diferi in randul organizatiilor.
- Automatizarea si transformarea proceselor, precum si experienta clientilor, reprezinta principalele arii de interes din domeniul digital.
- Cele mai urmarite tehnologii emergente sunt inteligenta artificiala, machine learning, internet of things si automatizarea proceselor prin robotizare (Robotic Process Automation).
Pentru mai multe detalii, puteti accesa raportul aici.