76% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs si Up Romania au declarat ca au pregatit beneficii de Craciun pentru angajati, pe care le vor acorda in luna decembrie. 16% nu au avut buget alocat acestui scop, iar pentru 8% inca nu a fost luata decizia finala. La fel ca in fiecare an, cele mai multe companii isi vor directiona fondurile pentru beneficiile de sarbatori catre primele in bani (beneficiu mentionat de 79% dintre respondenti). 40,7% vor face petrecere cu echipa, 33,3% ofera tichete cadou, 28,4% cosuri cu produse specifice de sarbatori, 18,5% zile libere suplimentare si 2,5% tichete de vacanta.
„Beneficiile de Craciun, poate mai mult decat cele de Paste, au devenit un obicei pe care angajatorii incearca sa il pastreze chiar si in anii mai dificili din punct de vedere economic. Au intotdeauna un efect motivator asupra angajatilor si marcheaza intr-un mod pozitiv incheierea unui an de munca. Ce vedem, in schimb, este o dinamica intre tipurile de stimulente pe care le ofera. Cu toate ca primele in bani raman principalul beneficiu oferit, vedem, de la an la an, miscari de pozitii intre celelalte. Spre exemplu, anul acesta sunt mai des mentionate decat in anii trecuti petrecerile cu echipa, tichetele cadou sau zilele libere suplimentare”, spune Ana Calugaru, Head of Communications in cadrul eJobs, cea mai mare platforma de recrutare online din Romania.
In ceea ce priveste valoarea pachetului oferit, 28% dintre angajatorii participanti la sondaj au declarat ca au la dispozitie un buget cuprins intre 200 si 400 de lei. 22% intre 400 si 600 de lei si tot la fel de multi peste 1.000 de lei. Cate 7% dintre angajatori vor aloca sume cuprinse intre 600 si 800 de lei, respectiv intre 800 si 1.000 de lei si 6% au un buget cuprins intre 100 si 200 de lei.
„Comparativ cu anii trecuti, vedem o crestere a sumelor alocate pentru cadourile de Craciun.O parte dintre aceste cresteri a mers catre primele in bani, iar o alta parte catre beneficiile de tipul tichetelor cadou, pe care le regasim in numar tot mai mare, de la un an la altul, in componenta pachetelor acordate la final de an,Diversificarea acestor pachete se face intotdeauna si in functie de semnalele pe care le transmit angajatii catre angajatori. Vedem ca peste 35% dintre angajatori masoara nivelul de satisfactie a angajatilor cel putin o data pe an si aproape la fel de multi poarta discutii unu la unu cu angajatii atunci cand simt ca este nevoie, lucru care ii ajuta sa adapteze pachetele de beneficii in functie de nevoile lor, sa le faca mult mai custom si sa directioneze bugetele catre platforme de beneficii flexibile, cum e Up MultiBeneficii”, declara Loredana Vatavoiu, Marketing&Communication Director in cadrul Up Romania, unul dintre cei mai importanti emitenti de tichete valorice de pe piata locala.
La nivel general, 62% dintre angajatori au raspuns ca valoarea pachetelor de beneficii pe care le ofera anul acesta a ramas la fel ca anul trecut. 26% au bugete mai mari si doar 5% au alocat mai putine fonduri. Si mai detaliat de atat, intrebati cu cat a crescut valoarea beneficiilor de sarbatori, 4 din 10 angajatori au mentionat o majorare cuprinsa intre 10% si 20% a bugetelor, 3 din 10 – peste 20% si la fel de multi maximum 10%.
In ceea ce-i priveste pe angajati, daca ar fi pusi sa aleaga ce beneficii de Craciun sa primeasca, prima lor optiune ar fi primele in bani, mentionate de 90% dintre respondenti. Urmatoarele pe lista sunt zilele libere suplimentare, tichetele cadou, tichetele de vacanta si cosurile cu produse de sezon. 59% dintre participantii la sondaj spun ca au primit si anul trecut beneficii de Craciun si ca, in mare parte, angajatorii au fost atenti la dorintele lor. Astfel, cei mai multi au primit bonusuri in bani, tichete cadou, petreceri cu echipa, cosuri cu produse de sarbatori, dar si tichete de vacanta. 9 din 10 angajati cheltuiesc primele in bani si tichetele cadou in hyper si supermarketuri, 38,6% in magazinele online, 21,5% fac cumparaturi direct de la producatori, iar 11% merg la targuri cu specific de Craciun.
Sondajul a fost realizat in luna noiembrie pe un esantion de 387 de respondenti din randul angajatorilor si 3.195 de respondenti din randul angajatilor.
***
Despre eJobs
eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care verifica manual toate anunturile si companiile. Pe eJobs ai anunturi cu salarii afisate, joburi din toate domeniile si industriile, locuri de munca remote si in strainatate. In plus, pe platforma noastra gasesti o multime de articole si sfaturi de cariera, dar si un calculator salarial numit Salario unde iti poti compara salariul actual si prin care poti vedea daca esti platit corect. Pentru recrutori si angajatori, eJobs ofera acces la o baza de peste 5 milioane de CV-uri, precum si o multime de solutii de recrutare eficiente. Pe langa anunturi de angajare si cautarea in baza de date, prin eJobs poti avea acces in plus la campanii de recrutare digitalizata sau chiar la solutii super personalizate prin agentia de recrutare Skilld. Mai mult, tot datorita eJobs, expertii in resurse umane au acces la We Are HR, platforma de continut dedicata specialistilor in HR si managerilor.
Despre Grupul Up:
Grupul Up este un grup international si solid. Prezent in peste 25 de tari, Grupul Up isi adapteaza expertiza la specificul local. Zi de zi este alaturi de 23 de milioane de persoane din intreaga lume, prin zeci de marci de produse si servicii. www.up.coop
Despre Up Romania
Up Romania face parte din Grupul Up, deserveste peste 25.000 de clienti si peste 1.3 milioane de beneficiari pe Up Dejun, Up, Cadou, Up Vacanta, Up Cultura. La acestia se adauga peste 1.2 milioane de beneficiari pe Up Social din 150 de proiecte sociale nationale si locale care au fost realizate in ultimii 6 ani. Cu o prezenta de 22 de ani in Romania, compania ofera diverse instrumente de motivare si solutii financiare avantajoase pentru performanta businessului companiilor, printre care se numara produse si servicii pentru salariati, platforma de beneficii flexibile Up MultiBeneficii, servicii dedicate comerciantilor, precum si solutii personalizate pentru modernizarea sectorului de actiune sociala.
Up MultiBeneficii este solutia Up Romania dedicata companiilor, ce ofera gestionarea eficienta a beneficiilor extrasalariale puse la dispozitia angajatilor. Platforma Up MultiBeneficii prezinta un pachet atractiv de beneficii si oferte speciale ce pot fi alese chiar de catre angajat in functie de nevoile sale, generand un avantaj competitiv pe piata pentru angajator, iar pentru angajat, autonomie si flexibilitate.
Prin intermediul campaniei „Redefinim Munca”, Up Romania isi propune sa schimbe perspectiva asupra muncii, aducand schimbari semnificative in abordarea acesteia.
Up Romania este certificata Great Place To Work, pentru al treilea an consecutiv, in 2024.
Mai multe detalii pe www.upromania.ro.
Aplicatia Up Mobil poate fi descarcata de pe App Store, Google Play sau Huawei AppGallery.