loader
Industriile si tendintele din social media marketing

Industriile si tendintele din social media marketing

Puterea retelelor de socializare pentru mixul de marketing si de comunicare este evidenta. In ultimii 7 ani transformarile din acest domeniu au fost constante si extrem de dinamice. In afacerile de toate dimensiunile, a existat o crestere a popularitatii marketingului prin platformele de social media

Pentru a intelege mai bine modul in care marketingul in social media evolueaza, este esential sa ?tim care este modul in care acesta este utilizat in mod diferit de industrii ?i sectoare de activitate pentru a depa?i provocari din ce in ce mai complexe.

 

Conform studiului Like & Share 2017, un studiu despre social media marketing in cadrul companiilor din Romania realizat de compania Valoria, eficienta marketingului in cadrul retelelor de socializare este recunoscuta de 80% dintre companii. De asemenea, 63% dintre acestea spun ca social media reprezinta un canal eficient de creare a oportunitatilor de vanzare, dar numai 3 din 10 folosesc social media pentru vanzari.

 

Iata, a?adar, care sunt diferentele la nivel de industrii identificate de acest studiu din raspunsurile celor 339 de respondenti, din 14 industrii, dintre care 16%  cu functia de CEO / Pre?edinte / Director General, iar 70% cu functia de Marketing Director / Manager / Specialist.

 

  

 

1. Activitati pe retelele de socializare

 

Marketingul este pe primul loc in topul activitatilor din social media pentru companiile din urmatoarele industrii: productie industriala (27%), servicii financiar-bancare (24%) ?i industrie alimentara (21%). Analiza competitiva este importanta pentru urmatoarele industrii: telecomunicatii/IT (15%), turism (12%), energie ?i utilitati (10%). Relatiile cu clientii prin intermediul retelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentara (17%), constructii/imobiliare (15%), comert (13%) servicii financiar-bancare (13%). Partea de vanzari este cel mai bine reprezentata in comert (19%), servicii financiar-bancare (11%) ?i servicii de publicitate/media (11%).

 

 

 

2. Tipuri de continut oferit followerilor

 

Continutul pe care il ofera cel mai adesea companiile din turism followerilor este cel despre campanii ?i promotii (27%). Companiile din telecomunicatii posteaza informatii companie (istoric, evenimente, initiative) dar ?i despre locurile de munca disponibile (27%). Cele din industria financiar-bancara ofera mai ales informatii despre produsele ?i serviciile lor (23%), ca ?i cele din industria famaceutica (29%), din constructii (29%) ?i din sectorul productiei industriale (33%). 

 

3. Bugetul alocat pentru social media marketing

 

Cele mai multe companiile din comert (31%) au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au ?i companiile din industria alimentara (30%). Bugetele intre 5.000-10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25%) ?i productie industriala (24%).  Cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an, le au companiile din media ?i publicitate (33%), din telecomunicatii ?i IT (30%) ?i din serviciile financiar-bancare (29%). 

 

4. Beneficiile social media marketing

 

Ficare industrie dintre cele analizare are un mix diferit de beneficii pe care companiile le extrag din social media marketing. Cre?terea expunerii pe piata este cel mai bine reprezentata in turism (22%), constructii/imobiliare (21%) ?i servicii de publicitate/media (20%). În energie/utilitati pe locul unu sunt, la egalitate, cre?terea notorietatii companiei (15%) ?i imbunatatirea comunicarii cu angajatii (15%). Cre?terea vanzarilor, ca beneficiu al marketingului pe retelele de socializare, este cel mai bine reprezentata in sectorul productiei industriale (12%), iar fidelizarea clientilor in industria alimentara (18%).

 

5. Etapa din procesul de vanzare influentata prin social media marketing

 

În sectorul productiei industriale companiile folosesc social media cel mai mult post-vanzare, pentru a trimite informari periodice ?i pentru prospectare – identificarea oportunitatilor de vanzare. La fel stau lucrurile ?i in industria alimentara. Pentru companiile din comert, constructii ?i imobiliare cea mai importanta etapa din procesul de vanzare ce poate fi influentata prin social media este cea de ofertare.

 

Rezultatele studiului Like & Share 2017 arata ca social media marketing este folosita destul de diferit de companiile din diversele industrii analizate. Vedem industrii extroverte, deschise la folosirea in scop de marketing si comunicare a retelelor de socializare (servicii financiar-bancare, comert, turism), dar ?i industrii introverte, care folosesc mult mai putin aceste platforme (energie ?i utilitati, industria farmaceutica/sanatate). 

 

Activitati simple cum sunt raspunsul la comentarii ?i la mesajele private conduc la crearea de relatii cu clientii, esentiale pentru companii. Ata?amentul fata de valorile brandului ?i loializarea consumatorilor sunt realizate prin customizarea, rapiditatea raspunsurilor ?i un managementul excelent al relatiei cu ace?tia. Diferentele de focus, abordare, context, resurse, expertiza dintre industriile analizate raman pregnante, dar numai acelea care vor inova ?i i?i vor actualiza continuu modul de a comunica pe retelele de socializare, vor beneficia de potentialul uria? de afaceri pe care acestea il aduc.

Autori

foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL