loader

Industria globala de media si divertisment renunta la taierile de costuri si vizeaza cresterea

Zona digitala ofera cele mai bune oportunitati de crestere, iar analizele de date vor furniza informatiile esentiale pentru definirea de noi strategii

Industria de media si divertisment (Media & Entertainment) a depasit incertitudinile economice generate de recesiunea globala si schimba tactica, renuntand la taierile de costuri si tintind cresterea – se arata in studiul efectuat de EY in randul directorilor financiari (CFO) din 50 de companii globale de media si divertisment.

 

Intitulat ‘It's Showtime! Digital drives the agenda, data delivers the insights’ - raportul arata ca directorii financiari nu mai sunt ingrijorati din pricina recesiunii globale, ci se pozitioneaza cat mai bine ca sa genereze cresteri pentru companiile lor prin capitalizarea oportunitatilor din mediul digital si prin investitii in tehnologie, talente din digital si infrastructura, precum si prin achizitii si alte genuri de tranzactii.

 

Doar 26% dintre executivii chestionati considera ca incertitudinea economica globala va continua sa reprezinte o provocare in urmatorii trei ani, fata de 62% in urma cu doi ani, fapt care demonstreaza o descrestere dramatica a gradului de ingrijorare economica.

 

In pofida oportunitatilor de crestere, industria M&E continua sa se confrunte cu multe provocari. Marea majoritate a directorilor financiari (64%) au identificat drept cele mai mari obstacole in calea dezvoltarii industriei in urmatorii trei ani problemele legate de dezintermedierea oferita de tehnologie, precum si incapacitatea de a convinge consumatorii sa plateasca un pret corect pentru continut (58%). Alti CFO au enumerat ca provocari pentru viitor incertitudinea structurala si din punct de vedere al reglementarilor (42%) si reducerile/realocarile de bugete de marketing (26%).

 

Directorii financiari incep repozitionarea pentru crestere si considera ca analiza de date va fi un mijloc de atingere a acestui deziderat. Ei pun un accent semnificativ pe date pentru imbunatatirea procesului de luare a deciziilor si eficientizarea sistemelor si proceselor. Cu toate acestea, raman inca multe de facut in acest domeniu. In vreme ce 59% dintre directorii financiari considera ca firmele lor folosesc cu succes datele pentru a raspunde nevoilor si asteptarilor clientilor existenti, doar 33% dintre ei afirma ca firmele lor reusesc sa foloseasca eficient datele pentru a genera afaceri noi.

 

 

 

Si, in conditiile in care doar 39% dintre directorii financiari cred ca organizatiile lor reusesc sa fructifice eficient datele in colaborarea intre departamente, 58% dintre ei declara ca folosirea in comun a datelor intre diversele unitati de business din organizatie ar ajuta mult la imbunatatirea eficacitatii globale a organizatiei.

 

In paralel, pe masura ce analizele de date devin tot mai importante pentru zona operationala a afacerii, creste si nivelul de ingrijorare privind eficacitatea si supraincarcarea cu date. Firmele din industria media si divertisment se asteapta ca volumul de stocare de date sa creasca de la 1.100 exabytes de date disponibile in anul 2010, la 8.000 exabytes de date in 2015. Directorii financiari si-au exprimat ingrijorarea in privinta dificultatii tot mai mari de a identifica informatiile relevante in tot acest volum in crestere masiva de date.

 

Printre alte rezultate importante reiesite din studiu se numara:


• Prioritatile de top pentru anul care urmeaza sunt evolutia distributiei digitale si online (74%), reducerea costurilor si eficientizarea afacerii (34%), diferentierea creativa a continutului produs (32%), extinderea brandului la nivel global (32%) si cresterile pe noi segmente de piata (30%).


• 72% dintre respondenti au mentionat zona de media interactiva ca fiind cea mai bine pozitionata pentru o evolutie pozitiva in viitor, urmata de retelele de televiziune prin cablu (42%), conglomeratele media (36%), productia de film si de televiziune (30%) si serviciile de continut si de informatii (30%).


• Cele mai importante actiuni identificate pentru cresterea eficientei companiilor din domeniu sunt atragerea/retinerea de angajati valorosi (58%), imbunatatirea capabilitatilor IT (42%), intelegerea mai aprofundata a tendintelor de pe piata, a clientilor si a competitorilor (38%) si punerea mai rapida pe piata de produse noi (30%).


• Directorii financiari prefera tranzactii care sa le ofere proprietate deplina sau majoritara (61%), in locul investitiilor de portofoliu sau ale celor care le asigura o pozitie minoritara (34%). Valoarea medie a tranzactiilor din domeniu in prima jumatate a anului 2014 a fost de 939 milioane USD, fata de 220 milioane USD in 2013 si 157 milioane USD in 2012. Cresterea s-a datorat, in principal, tranzactiilor din zona operatorilor de cablu.

 

„In ciuda vestilor bune, 58% dintre jucatorii din industria de media si divertisment considera ca au pierdut sau sunt pe cale sa piarda controlul asupra relatiei cu clientii. Acesta este unul dintre cele mai interesante procente ale studiului pentru ca demonstreaza ca una dintre marile zone de risc este inabilitatea de a convinge consumatorii sa plateasca un pret just pentru continutul creat de companiile din industrie. Aceeasi problema o au si jucatorii de pe piata locala, chiar mai mult fata de cei prezenti in studiu, in conditiile unei piete mici, in care investitiile in inovatie si diferentiere a continutului sunt mai putine,” a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania.
 

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL