loader

Doar una din patru companii integreaza toate canalele de vanzari disponibile

Potrivit unui studiu SAP, liderul mondial pe piata de solutii software de business si tehnologie, doar una din patru companii integreaza toate canalele de vanzari disponibile – online, retelele sociale, dispozitivele mobile si magazin – in relatia cu clientii, avand astfel o viziune completa asupra interactiunii cu acestia.

In era digitala, cand consumatorii sunt intotdeauna in miscare, este necesar ca business-urile sa poata avea o imagine unica, de ansamblu, asupra clientilor si a potentialilor clienti, care sa le furnizeze informatii consistente si relevante despre comportamentul de achizitie al acestora prin intermediul tuturor canalelor de marketing.


Totusi, doar un sfert dintre companii au acces in timp real la date contextuale despre clienti si vizitatori, care sa le ajute sa alcatuiasca un profil dinamic 360° al consumatorilor, pe care sa il actualizeze permanent in scopul personalizarii experientelor de cumparare, arata studiul SAP.


Conform cercetarii, 61% dintre liderii de business sunt convinsi ca departamentele de vanzari si sistemele IT dedicate managementului relatiei cu clientii (CRM) pe care le detin la momentul actual nu ofera toate informatiile necesare despre actualii consumatori. In plus, doar 17% dintre afaceri sunt pregatite sa sutina interactiunea cu clientii prin intermediul dispozitivelor mobile.


„Consumatorii de astazi sunt intotdeauna conectati si bine informati, dar business-urile raman in urma lor, atat din punctul de vedere al intelegerii profilului clientilor, cat si prin prisma conectarii cu acestia la nivel omnichannel. De aceea, companiile trebuie, mai mult decat oricand, sa priveasca dincolo de simple sisteme CRM si sa aleaga solutii menite sa transforme la nivel digital experienta cu clientii, permitandu-le acestora sa interactioneze cu brandurile, intr-un mod mai simplu, mai rapid si mai eficient”, a declarat Brian Walker, chief strategy officer, SAP Hybris.


Noile solutii inovative pentru zona de management al clientilor presupun gruparea departamentelor de marketing, vanzari, service si financiar intr-o singura platforma, prin care organizatiile sa poata valorifica intr-un mod simplu, accesibil si in timp util, toate datele contextuale, inclusiv intentiile potentialilor clienti, in scopul de a livra mai departe experiente de cumparare individualizate, prin intermediul tuturor canalelor disponibile.

 

O astfel de solutie este SAP Hybris Customer Experience, care imbunatateste abilitatea companiilor de a orchestra si optimiza resursele de marketing interne si externe, utilizand un set de procese si capabilitati pentru a reuni intr-un singur hub datele contextuale ale clientilor. Astfel, indiferent de canalul de marketing sau tipul de dispozitiv utilizat de consumatori, experienta lor de cumparare va fi coerenta si relevanta.
 

Autori

foto
SAP ROMANIA SRL