loader
Bauturi nealcoolice in Europa de Est: tendinte si predictii

Bauturi nealcoolice in Europa de Est: tendinte si predictii

Datele din Euromonitor International arata ca EE se afla deja in recuperare din cauza problemelor economice care au afectat mai multe tari din regiune. In ansamblu, PIB-ul real al EE a crescut cu 2,8% in 2017 si se asteapta sa creasca cu inca 2,7% in 2018.

In paralel cu economia, piata bauturilor racoritoare prezinta, de asemenea, semne de redresare.

"Privind in detaliu piata de bauturi nealcoolice, in ultimul deceniu, bauturile racoritoare au profitat cu succes de vanzari de volum din alte categorii, in special carbonatii care s-au confruntat cu lupte din cauza tendintelor de consum sanatoase. Cea de-a treia categorie cea mai mare din punct de vedere al volumului - sucurile a cunoscut, de asemenea, unele scaderi de volum in ultimii 5 ani. Cu toate acestea, recuperarea poate fi observata in 2018. In ceea ce priveste prognoza, se asteapta ca apa imbuteliata sa fie cea mai mare contributie la vanzarile de bauturi nealcoolice, rezultand la pretul scazut, cresterea valorii nu va fi atat de semnificativa", explica Olena Teodorovych-Rogulis, analist de arta Euromonitor International.


Reducerea zaharului este una dintre cele mai emergente tendinte. Noutatile vor trebui sa satisfaca cererea de naturalitate, fara arome artificiale si gust superior.

Factorii ulteriori vor juca un rol semnificativ in eclipsarea importantei aportului de zahar si in stabilirea beneficiilor cheie pe care consumatorii sunt dispusi sa le plateasca. Potrivit constatarilor studiului Global Trends Consumer Trend (Euromonitor International Global Trends Survey, 2017), caracteristica fara zahar, pe care ar fi dispusa sa o plateasca mai mult, a fost aleasa de 12% dintre respondentii din Rusia si de 19% din Polonia. Interesant este faptul ca reprezentantii diferitelor generatii au prioritati diferite, functia fara zahar a fost aleasa ca prioritate de top cinci de catre toate grupurile, cu exceptia Generatiei Z. A fost clasata ca prioritate numarul 6, in timp ce in generatia Z era doar 16 in Rusia.

Pentru a obtine mai multe informatii despre tendintele bauturilor nealcoolice, cum ar fi utilizarea serviciului de alimentatie pentru a va oferi o prima calitate, un consum in deplasare, o sofisticare, va rugam sa descarcati ultimul nostru webinar "Bauturi nealcoolice din Europa de Est: Tendinte si Predictii".