loader
Trei tendinte de marketing pentru generarea cererii in 2019

Trei tendinte de marketing pentru generarea cererii in 2019

Reducerea rolului functiei de marketing la cresterea vizibilitatii sau a notorietatii brandului este puternic limitativa si conduce la ineficiente de utilizare a bugetelor alocate acesteia.

Rolul oricarui specialist in marketing este acela de a obtine cat mai multe leaduri (cereri) pentru business. Dar acest lucru nu este posibil fara o strategie de generare a cererii bine gandita. Numai atunci cand compania are o strategie corecta de generare a cererii se pot genera leaduri de calitate.

Reducerea rolului functiei de marketing la cresterea vizibilitatii sau a notorietatii brandului este puternic limitativa si conduce la ineficiente de utilizare a bugetelor alocate acesteia. Avand in vedere acest lucru, am abordat aici cele trei tendinte principale din partea de generare a cererii, care sper sa ajute companiile sa inteleaga importanta acestei abordari.

1. Live streaming

Continut video are succes si este apreciat pe toate platformele de social media.Transmisia live pe social media a castigat rapid popularitate printre brandurile care au ca obiectiv sa creasca interactiunea cu clientii lor actuali sau potentiali.

Din ce in ce mai multe companii fac transmisiuni live, in special webinarii si webcasturi, pentru a atrage clienti. Un studiu recent arata ca 32% dintre directorii de marketing ai companiilor B2B cred ca webinarele sunt tactici esentiale in marketingul de continut, iar 58% spun ca au inclus deja transmisiunile live in planul de marketing de continut.  

In B2B transmisiunile live si continutul video, in general, au urmatoarele arii de utilizare:    

  • Educarea cererii: Companiile folosesc videoclipurile ca postari de blog-uri, fac sesiuni de discutii si seminarii live pe teme de interes pentru a spori angajamentul. Efectul pozitiv este pozitionarea ca experti din industrie.
  • Comunicarea de brand: Prin multiple categorii de continut video (live sau inregistrat) companiile pot evidentia valorile brandului, misiunea pe care o au in mediul de afaceri si in comunitate, modul in care mention angajatii implicati, colaborarea cu clientii, etc. Aceste tipuri de video sunt apreciate in masura in care dau o imagine autentica a ceea ce se intampla in interiorul companiei.
  • Transmiterea live a evenimentelor: Companiile  conferinta la care te duci sau o conferinta pe care o organizezi. De exemplu, aveti posibilitatea sa transmiteti imaginig de la lansarea unor produse sau servicii noi.

2. Sindicalizarea continutului si folosirea influencerilor industriei

Colaborarea cu influencerii si sindicalizarea continutului (de exemplu prin campanii de user-generated content) ofera acces brandurilor la potentiali cumparatori. Sindicalizarea continutului este procesul de distribuire/partajare a continutului pe site-uri terte pentru a-l face vizibil unui numar mai mare de urmaritori.

In Romania, 82% dintre companii ofera followerilor continut despre produsele si serviciile companiei, 66% dau informatii despre companie, iar 58% au continut despre campanii, promotii, vanzare directa sau indirecta. Ofertele de locuri de munca apar pe social media la doar 41% dintre companii. 

Companiile au nevoie sa identifice acele site-uri care sunt relevante pentru domeniul lor de activitate pe care sa distribuie continutul lor original. De asemenea, este imperios necesar sa-si pregateasca un proces bine gandit de content repurposing care sa le asigure expunere aditionala pastrand relevanta si calitatea continutului.

Cum tot mai multi oameni incep sa fie etichetati ca influentatori in diferite nise, colaborarea cu acestia poate ajuta brandurile sa ajunga la publicul tinta prin metode mai soft, care sa genereze niveluri minime de rezistenta la mesajele promovate. In felul acesta companiile isi pot creste audienta si pot genera cerere si leaduri prin rate de conversie foarte bune. Tacticile de influencer marketing conduc destul de rapid la generarea de leaduri calificate ca parte a campaniilor de produs.

3. Retargetarea si publicitatea nativa

Retargetarea permite comerciantilor sa ramana in mintea publicului, sa sporeasca vizibilitatea si sa sporeasca sansele de conversie. Potrivit WordStream, ratele de conversie cresc odata cu reintroducerea anunturilor afisate unui vizitator nou al magazinului online sau al siteului firmei.

In anul 2019, din ce in ce mai multe companii vor avea un buget dedicat pentru retargetare. Este o forma non-disruptiva de publicitate media platita. Potrivit unor cercetari realizate in Romania, 7 din 10 utilizatorii de internet nu simt ca experienta lor de navigare este impiedicata de anunturile native. Mai mult, cei care vad anunturile retargetate sunt cu 70% mai dispusi sa reviziteze magazinul online al companiei sau websiteul. Reluarea anunturilor este esentiala pentru a genera avansarea clientilor prin etapele ciclului de vanzare.