loader

Antreprenorii mizeaza pe cresterea locurilor de munca si a economiei globale in 2015

Antreprenorii reprezinta principala sursa de noi locuri de munca, un procent de 47% dintre acestia planificand cresterea numarului de angajati in acest an, se arata in studiul EY Global job creation and youth entrepreneurship survey 2015.

Studiul EY analizeaza impactul pe care antreprenoriatul il are asupra pietei muncii si cuprinde raspunsurile a 2.345 de antreprenori privind planurile legate de cresterea fortei de munca. De asemenea, in cadrul studiului au fost chestionati 2.807 de tineri in legatura cu ambitiile lor antreprenoriale, iar rezultatul arata ca mai bine de jumatate dintre tineri (65%) doresc sa devina antreprenori pe parcursul carierei.

 

Antreprenorii sunt principalii creatori de locuri de munca

In timp ce 47% dintre antreprenori se asteapta, la nivel global, la cresterea numarului de salariati in companiile lor, procentul creste la 77% in randul celor care au concurat in cadrul programului EY Entrepreneur Of The Year. Aceste procente contrasteaza cu planurile de angajare ale directorilor executivi din marile corporatii, 29% dintre acestia asteptandu-se la crearea de noi locuri de munca in urmatorul an, conform studiului EY Global Capital Confidence Barometer, publicat recent.

 

Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania, declara: "Economia globala isi revine, dar intr-un ritm lent. Antreprenorii pot reprezenta solutia accelerarii cresterii economice deoarece continua sa sfideze tendintele globale, prin gradul mare de incredere in economie si prin planurile de extindere a numarului de locuri de munca. Iar studiul nostru arata acest fapt. De aceea, autoritatile ar trebui sa lucreze impreuna cu antreprenorii pentru a crea ecosistemele adecvate pentru sustinerea initiativei personale si a afacerilor antreprenoriale."

 

Cresterea numarului de locuri de munca alimentata de increderea in revenirea economica

Conform studiului, antreprenorii sunt optimisti in privinta directiei economiei, 71% dintre ei avand incredere in evolutia pietei interne, iar 66% in evolutia economiei globale (in crestere de la 46% in studiul din 2014).

 

Cu toate acestea, exista in mod clar diferente de perceptie. China (95%), India (90%) si Orientul Mijlociu & Africa de Nord (MENA) (90%) au cea mai mare incredere in economia globala, in timp ce Franta (52%), Australia (51%) si Japonia (49%) prezinta cel mai mic grad de incredere – raspunsurile reflectand conditiile economice din respectivele zone geografice.

 

Desi optimisti, antreprenorii sunt constienti de riscurile existente, mentionand modificarea conditiilor pietei in care activeaza ca principala amenintare la adresa afacerilor (31%) si indicand instabilitatea de la nivel global ca un pericol potential la adresa afacerilor lor.

 

 

Procesul de selectie si angajare se extinde la nivel international

Antreprenorii privesc tot mai mult dincolo de granitele tarilor lor pentru angajari. Pietele emergente vor avea cea mai mare crestere de personal, iar cei recrutati din afara pietei interne vor proveni cel mai probabil din MENA (74%), China (68%) si India (63%).

 

Tinerii antreprenori sunt mai dispusi sa angajeze personal din afara tarii fata de intreprinzatorii maturi, 69% dintre cei cu varsta sub 35 de ani asteptandu-se sa lanseze oferte de munca la nivel global in anul urmator.

 

Sectoarele economice cu cea mai mare probabilitate de a face angajari in afara granitelor, in 2016, sunt energia regenerabila (75%) si biotehnologia/industria farmaceutica (74%), in timp ce serviciile profesionale (26%) si transporturile si turismul (15%) sunt sectoarele in care aceasta probabilitate este cea mai mica.

 

Tinerii vor sa devina antreprenori

 

Anul acesta a fost pentru prima data cand studiul a luat in considerare si raspunsurile tinerilor, 2.807 tineri cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani care studiaza inca sau sunt activi in piata muncii ne-au dezvaluit care sunt aspiratiile lor privind cariera si ce loc ocupa antreprenoriatul in planurile lor. Multi dintre ei au ambitii antreprenoriale, 65% dintre ei intentionand sa-si lanseze o afacere proprie in viitor, 27% dintre ei intentionand sa faca asta imediat, iar 38% dupa ce vor lucra o vreme pentru un angajator. De altfel, un tanar din patru (25%) a inceput deja sa-si schiteze un plan de afaceri.

 

Tinerii romani reflecta tendinta de la nivel global. Astfel, conform studiului Barometrul educatiei si culturii antreprenoriale, realizat de EY in Romania la sfarsitul anului 2014, studentii isi doresc intr-o proportie majoritara (52%) sa inceapa o afacere in urmatorii ani. 86% dintre ei sunt dispusi sa isi asume riscuri pentru a deveni antreprenori, iar 57% ar prefera sa fie antreprenori si nu manageri intr-o companie.

 

Este de remarcat ca, la nivel global, tinerii cu ambitii antreprenoriale pun cel mai mare pret pe indrumarile si sprijinul primit din partea antreprenorilor maturi. Stagiile de practica in companii antreprenoriale si mentoratul primit din partea antreprenorilor de succes sunt vazute drept cele mai eficiente modalitati de invatare si intelegere a antreprenoriatului (39%).

 

Finantarea este cea mai mare bariera

In topul obstacolelor in realizarea propriilor idei de afaceri, tinerii indica lipsa accesului la finantare si factorii economici negativi (cu un procent de 43% dintre respondenti). Alte bariere sunt concurenta (25%) si lipsa de incredere in sine (25%). Tinerii romani indica in studiul realizat la nivelul Romaniei in 2014 lipsa capitalului de inceput, teama de esec si situatia economica incerta ca top 3 obstacole pentru a incepe propria afacere.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL