loader
65% dintre companiile care fac CSR in Romania spun ca se implica in acest domeniu deoarece face parte din strategia lor de sustenabilitate

65% dintre companiile care fac CSR in Romania spun ca se implica in acest domeniu deoarece face parte din strategia lor de sustenabilitate

Studiul exploreaza perceptiile executivilor de top, directorilor, managerilor si specialistilor de CSR din diverse companii din Romania cu privire la evolutia, dinamica si provocarile acestui domeniu in 2022 si 2021

Valoria si CSRMedia.ro au lansat cea de-a zecea editie a studiului ”Dinamica si perspectiva domeniului CSR din Romania”. Acesta este singurul studiu de pe piata autohtona dedicat domeniului CSR care analizeaza tendintele domeniului timp de 10 ani la rand.

                                                     

Studiul exploreaza perceptiile executivilor de top, directorilor, managerilor si specialistilor de CSR din diverse companii din Romania cu privire la evolutia, dinamica si provocarile acestui domeniu in 2022 si 2021. In raportul acestei editii sunt prezentate si cateva serii de date cu evolutia din ultimii zece ani.

Cum este definita responsabilitatea sociala?

Conform studiului, 71% dintre companiile respondente, fata de 68% in anul 2021, definesc responsabilitatea sociala ca strategie sustenabila de business.

Fata de 2021, vedem cresteri la filantropie si managementul riscului (+9 puncte procentuale) si la interactiuni semnificative cu partile interesate (+6 puncte procentuale).

In acelasi timp managementul responsabil al lantului de furnizori este in usoara scadere (-4 puncte procentuale), probabil pe fondul dificultatilor din ultimele 14-16 luni.

Cum au evoluat bugetele de CSR?

Doar 26% dintre companiile respondente in 2022, fata de 29% anterior, spun ca bugetul de CSR a crescut cu 20-30% in anul 2022.

Bugetele de CSR care cresc semnificativ, cu 20-30%, sunt in usoara scadere, cu numai -3 puncte procentuale in 2022 fata de 2021 si nu sunt singurele.

Vedem o scadere de -9 puncte procentuale in randul companiilor care spun ca bugetele lor de CSR sunt mai mari cu 10-20%, si o crestere de +13 puncte procentuale ale celor care au avut acelasi buget de CSR in 2022 ca si in 2021 (stagnare).

Ce departament gestioneaza bugetul de CSR?

In 2022, 55% dintre companii, in scadere cu -10 puncte procentuale fata de anul 2021, spun ca departamentul de PR si Marketing este cel care prevede o linie de buget pentru CSR. Procentul scade masiv pentru prima data, dupa 5 ani de stagnare la 65%.

Chiar daca principala linie de buget de CSR ramane la PR si Marketing, departamentul de sustenabilitate urca pe locul al doilea, inregistrand o crestere de +12 puncte procentuale.

Departamentul de CSR se afla acum pe locul al treilea, fiind urmat la mica distanta de cel de HR.

De ce se implica companiile in CSR?

In 2022 65% dintre companii spun ca s-au implicat in CSR deoarece face parte din strategia lor de sustenabilitate si numai 35% fata de 55% in anul 2021, pentru ca face parte din strategia de relatii publice.

Pe locul al doilea, sunt la egalitate companiile care spun ca acest demers le aduce recunoastere si vizibilitate (41%) cu cele care spun ca face parte din filosofia companiei (41%).

Pe locul al treilea sunt la egalitate din nou companiile care spun ca actiunile de CSR sunt cerute de actionari (35%) cu cele care spun ca CSR-ul faciliteaza dezvoltarea brandului de angajator (35%).

Cum se stabileste strategia de CSR?

Aproape jumatate dintre companiile respondente, 45% in 2022, fata de 40% cu un an inainte, spun ca au o strategie de CSR primita de la firma-mama, pe care o implementeaza local.

Raspunsurile la aceasta editie arata ca procentul companiilor care spun ca au o strategie de CSR locala scade cu -7 puncte procentuale. De asemenea, procentul companiilor care spun ca au primit strategia de CSR de la firma-mama creste de la 40% la 45%.

Este de remarcat si cresterea marginala cu +2 puncte procentuale a companiilor care spun ca nu au o strategie de CSR.

Cum se urmareste impactul activitatilor de CSR?

Dintre companiile respondente, 49% in 2022, comparativ cu 45% in 2021, spun ca au o raportare dupa standarde internationale prin care urmaresc impactul activitatilor de CSR.

Fata de anul trecut, raportarea in conformitate cu standardele internationale inregistreaza o crestere +4 puncte procentuale, cea dupa sisteme de evaluare proprii scade cu -14 puncte procentuale, iar cea bazata pe evaluari oferite de parteneri creste cu +6 puncte procentuale.

Despre Valoria

Valoria este o companie de consultanta, training, si executive coaching. Prin serviciile noastre ajutam antreprenorii sa isi dezvolte afacerile si sa faca succesul concret si predictibil. Companiile apeleaza la noi pentru consultanta de marketing, de resurse umane si de vanzari. Raspundem des solicitarilor ca sa facem training sau coaching echipelor de conducere. Competenta, increderea, inovatia si pasiunea sunt valorile pe care le sustinem prin tot ceea ce facem. Construim parteneriate si colaborari pe termen lung, deoarece oferim rezultate garantate si cea mai buna calitate, la pretul corect. In 2022, publicatia Daily Finance a nominalizat Valoria in Top 20 companii de management consulting din Bucuresti. Aflati mai multe pe: www.valoria.ro.

Pentru mai multe detalii puteti accesa si documentul de mai jos:

Autori

foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL