Rezultatele arata ca incidenta in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani a fost de 48.7% in 2012, in crestere cu 8.4% fata de anul 2010.
Procentul femeilor care utilizeaza internetul cunoaste o crestere mai mare decat cel al barbatilor. In 2012, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numarul barbatilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.
Si mediul rural inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala. In ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu 6.7% fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.
Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani. Este interesant de semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea internetului a crescut in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani.
Atunci cand se refera la educatie, studiul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.
Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania: „Aparitia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata a utilizarii internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital.”
GfK Romania este institutul de cercetare de piata cu cea mai completa oferta de cercetare in mediul online, oferind un panel online de respondenti pentru studii cantitative cu peste 40.000 de membri, solutii de studiere a site-urilor internet, a comunicarii in social media (webmining), efectelor publicitatii online si cross media pe baza de cookie, paneluri si comunitati de cercetare dedicate, solutii de digital qualitative research.
Datele prezentate fac parte din GfK Romania Omnibus si au fost culese pe tot parcursul anilor 2010 si 2012, find reprezentative la nivel national pentru persoanele cu varsta de peste 15 ani, marja de eroare +/- 0.7%
Despre GfK Romania
Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania este, de peste 10 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de aproape 11 milioane euro in 2011. Activitatile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences.
In sectorul Consumer Choices adunam continuu informatii despre vanzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice si date despre consumul media.
Sectorul Consumer Experiences este specializat in probleme de marketing operational si strategic in practic toate industriile si pietele.
Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu peste 11.000 de experti care se dedica zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului in care oamenii traiesc, gandesc si cumpara, in peste 100 de tari.