loader
UiPath Foundation si platforma digitala Brio dezvolta primul test de evaluare a literatiei digitale din Romania

UiPath Foundation si platforma digitala Brio dezvolta primul test de evaluare a literatiei digitale din Romania

Instrumentul se adreseaza elevilor din clasele I - XII si va fi dezvoltat in concordanta cu reglementarile cuprinse in Cadrul European pentru evaluarea competentelor digitale emis de Comisia Europeana (CE) – conform AGERPRES

UiPath Foundation si Brio, platforma de teste digitale standardizate adresate elevilor romani, lucreaza la dezvoltarea primului test de evaluare a literatiei digitale din Romania, in conditiile in care statisticile oficiale releva faptul ca tara se afla pe ultimul loc in Europa la abilitatile digitale generale de baza in randul tinerilor, informeaza organizatia non-profit, intr-un comunicat de presa transmis, marti, AGERPRES.

Instrumentul se adreseaza elevilor din clasele I - XII, va fi disponibil gratuit pe platforma brio.ro si va fi dezvoltat in concordanta cu reglementarile cuprinse in Cadrul European pentru evaluarea competentelor digitale emis de Comisia Europeana (CE). Acesta va include testare pentru toate nivelurile de dificultate si va corela competentele digitale pe care ar trebui sa le detina fiecare copil, pentru fiecare nivel de varsta.

"In efortul de a testa competentele digitale ale copiilor din familii vulnerabile cu care lucram din 2019 in sase zone din Romania, am constatat ca nu exista un instrument standardizat pentru evaluarea adecvata a acestor competente ale elevilor, in functie de varsta si clasa, aliniat la Cadrul European pentru Competente digitale. Ne-am unit fortele cu Brio pentru a construi un astfel de instrument digital care va fi accesibil, in mod gratuit, celor peste 2,8 milioane de elevi din Romania. Acest mediu online de testare ne va permite sa construim, la nivel sistemic, modele de interventie educationala individualizata, in functie de nivelul de competente digitale ale fiecarui elev. Vom continua la UiPath Foundation eforturile de a sustine accesul la educatie de calitate pentru copiii din familii vulnerabile si de a face acest instrument vizibil si accesibil in zonele in care intervenim, precum si in alte comunitati defavorizate din intreaga tara", a declarat Raluca Negulescu-Balaci, director executiv UiPath Foundation.

Potrivit sursei citate, in ciuda nivelului redus de competente digitale, in cadrul invatamantului obligatoriu, Romania are cel mai mare numar de ore alocate competentei digitale ca disciplina separata obligatorie in invatamantul secundar superior. Totodata, Romania inregistreaza cele mai bune rezultate in dimensiunea Conectivitate, datorita utilizarii ridicate a benzii largi de foarte mare viteza si a disponibilitatii ample a retelelor de foarte mare capacitate fixe, in special in zonele urbane.

"Devine din ce in ce mai evidenta nevoia de alfabetizare digitala in toate nivelurile societatii romanesti, iar scoala e locul in care aceste competente pot fi create. De aceea, sunt bucuros ca impreuna cu UiPath Foundation vom lansa si aplica pe scara larga primul instrument serios de diagnostic al alfabetizarii digitale in randul elevilor romani. Pornind de aici, avand o analiza extensiva a competentelor digitale ale copiilor, putem sa cream bazele unui dialog cu autoritatile pentru creionarea unor planuri de interventie destinate recuperarii decalajelor absolut evidente intre media copiilor romani si media europeana", spune Dragos Iliescu, CEO, chief scientist si fondator Brio.

Conform Indicelui economiei si societatii digitale (DESI), patru din zece adulti si o treime dintre angajatii europeni nu detin abilitati digitale de baza. Strategia Comisiei Europene privind digitalizarea prevede ca 70% dintre adultii europeni sa detina un nivel de baza al competentelor digitale pana in anul 2025.

Datele centralizate la nivel european releva faptul ca, in 2019, patru din cinci tineri cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani (80%) din Uniunea Europeana detineau competente digitale de baza sau peste nivelul de baza. In randul statelor membre ale UE, cea mai mare pondere in ceea ce priveste abilitatile digitale generale de baza in randul tinerilor o detine Croatia (97%), urmata de Estonia, Lituania si Olanda (toate trei 93%), dar si Grecia (92%).

La polul opus, cele mai mici ponderi au fost observate in Romania (56%), Bulgaria (58%), Italia (65%), Ungaria (68%), Letonia si Luxemburg (ambele cu 75%).

Brio este prima si singura platforma digitala de solutii fundamentate stiintific pentru testare si evaluare scolara din Romania, destinata elevilor din clasele I - XII, parintilor, educatorilor, scolilor si altor institutii implicate in actul educational din Romania. Avizat de Ministerul Educatiei si Cercetarii, Sistemul de Testare Brio este un produs stiintific conceput pe baza programei scolare din Romania, conceptualizat de o echipa de profesori si experti internationali in testare si psihometrie. Platforma Brio este folosita, in prezent, de peste 100.000 de utilizatori si inregistreaza mai mult de o mie de abonamente active.

UiPath Foundation este o organizatie globala non-guvernamentala, non-profit, apolitica si fara orientare religioasa, care sustine copiii din medii vulnerabile sa-si atinga potentialul si sa se dezvolte alaturi de comunitatile lor, prin accesul egal la educatie si prin dezvoltarea competentelor secolului XXI. Fundatia a fost infiintata de compania UiPath in ianuarie 2019 si actioneaza ca o organizatie independenta.

Incepand cu Romania (Bucuresti si judetele Cluj, Vaslui, Galati, Botosani, Olt) si India (Bangalore), UiPath Foundation deruleaza, in parteneriat cu organizatii non-profit cu impact la nivel local, programe educationale care raspund multiplelor nevoi ale copiilor care se confrunta cu saracia. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)

Autori

foto
AGENTIA NATIONALA DE PRESA AGERPRES