loader

The Public Advisors si PQB lucreaza impreuna pentru rebrandingul AGERPRES

Agentia de comunicare The Public Advisors si agentia de creatie PQB semneaza noua strategie de comunicare si rebrandingul pentru AGERPRES, prima agentie de presa din Romania

Întregul proces a durat aproximativ ?ase luni ?i a debutat cu un audit de brand urmat de dezvoltarea noii identitati ?i a unui nou slogan: Actualizeaza lumea. La acestea s-au adaugat designul noii platforme online (www.agerpres.ro), designul pentru materialele de comunicare ?i signalistica interioara.

 

“Este momentul ca AGERPRES sa se alinieze la tendintele din media internationala, ceea ce inseamna implicit ca trebuie sa avem o noua imagine ?i noi platforme de comunicare. Ne-am dorit sa pastram valorile de baza AGERPRES, dar sa le redesenam intr-un stil actualcare sa poata comunica intocmai noile noastre atribute de brand. Ma bucur ca impreuna cu The Public Advisors ?i PQB am dus la bun sfar?it prima etapa a unui proiect care schimba radical in bine imaginea institutiei pe care o conduc.”, spune Alexandru Giboi, Director General AGERPRES.

 

The Public Advisors s-a ocupat de creionarea strategiei de comunicare a agentiei de presa AGERPRES, in acord cu noua sa imagine ?i obiectivele pentru viitor. Primul milestone a fost evenimentul de reveal a noii identitati, construit in jurul unui concept complex, cu doua sectiuni principale interconectate. Acestea s-au desfa?urat simultan, invitatii AGERPRES avand mai multe momente de interactiune cu noul brand.

  • Evenimentul a avut o sectiune de prezentare multimedia in care oaspetii au devenit spectatori ai unui show ce a debutat cu teatru ?i a continuat cu filme, testimoniale ?i video infografice, intercalate cu speech-urile unora dintre cei mai importanti reprezentanti ai peisajului media regional ?i international.
  • Cea de-a doua sectiune a evenimentului a reprezentat interactiunea directa a celor prezenti cu noul brand. Echipa The Public Advisors a realizat acest lucru prin alternarea intre vechiul ?i noul branding. Invitatii au fost intampinati de vechiul AGERPRES pentru ca numai la final, la ie?irea din sala de proiectie, sa fie inconjurati de noua identitate grafica.

„Faptul ca o agentie de presa ?i-a pus viitorul in mainile unei agentii de relatii publice este un lucru fara precedent in peisajul presei romane?ti ?i o mare onoare pentru The Public Advisors. Prin constructia Noului AGERPRES ne-am asumat o misiune grea ?i complexa de al carei rezultat final suntem foarte mandri. Este un pas important pentru agentie ?i ma bucur ca am pus impreuna temelia Noului AGERPRES care de acum incolo va fi mai prezent, mai vizibil, mai orientat catre noile tendinte din mass-media la nivel global.”, spune Raluca Mihalachioiu General Manager ?i Senior Public Advisor - The Public Advisors.

 

PQB a fost agentia responsabila de partea de creatie a procesului de rebranding, incepand cu noua identitate vizuala ?i pana la designul site-ului ?i al materialelor de comunicare. În ceea ce prive?te noul logo, s-a luat in considerare folosirea sferei, un simbol cu care publicul AGERPRES deja relationa, dar redesenata ?i adaptata la noile tendinte de design prin volumetrie ?i aspectul dinamic ?i ascendent.

 

“A fi "arhitectii" Noului AGERPRES la nivel de branding online ?i offline este pentru noi o onoare. Suntem practic cei care au confectionat pachetul in care se va livra zilnic informatie catre zeci de mii de oameni din Romania ?i din lume ?i catre sute de institutii publice ?i companii private. Aceasta misiune ?i faptul ca AGERPRES este una dintre cele mai importante institutii de presa din Romania au fost foarte importante pentru echipa PQB. La nivel de design, provocarea a venit din necesitatea de a imbina experienta ?i traditia agentiei, pe scurt trecutul, cu modelele contemporane ?i cu o viziune anticipativa a viitorului. S-a nascut astfel sfera tridimensionala imbracata in haine traditionale: culorile nationale romane?ti.”, a declarat Ciprian Tolo?, General Manager PQB.

 

Conceptul noii identitati a pornit de la jurnalist ?i activitatea sa de baza: colectarea informatiilor la nivel global ?i gruparea lor in ?tiri. Astfel, noua identitate va transmite ?i sustine mesajele noului AGERPRES: acoperire globala, imbinarea de informatii din diverse surse nationale ?i internationale, caracterul national simbolizat prin culorile tricolorului, directia ascendenta ?i substanta, puterea ?tirilor, simbolizata prin volumul bucatilor de informatie.

 

Noua platforma online AGERPRES a fost creata pornind de la comportamentul vizitatorului care are nevoie de acces rapid la informatie. Astfel, la nivel de uzabilitate, vizitatorul va interactiona cu o interfata prietenoasa care ii va oferi acces facil la informatie. În ceea ce prive?te zona de accesibilitate, noul site AGERPRES este creat pe o platforma robusta, cu o implementare grafica adaptiva ce livreaza utilizatorului o interfata adaptata dispozitivului de pe care navigheaza. Va fi, de asemenea, implementat sistemul de achizitie ?i plata online pentru fluxuri de ?tiri ?i fotografii. În plus, noua platforma online face posibila integrarea cu cele mai populare retele sociale din Romania (Facebook, Twitter, Google+, Youtube) care permit autentificarea sociala, distribuirea u?oara a informatiilor de interes ?i comentarea acestora direct in retelele sociale.

 

Echipa care a contribuit la realizarea proiectului:

  • Din partea AGERPRES: Alexandru Giboi (Director General), Cristian-Dan Durleci (Director General Adjunct)
  • Din partea The Public Advisors: Raluca Mihalachioiu (General Manager ?i Senior Public Advisor), Lidia Pitulea (Group Account Manager)
  • Din partea PQB: Ciprian Tolo? (General Manager ?i Creative Director), Catalin Apostol (Senior Art Director), Florin Panaitescu (Art Director), Alina Sclifos (Account Manager)

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL